València es podria convertir en la seu de la Lliga Professional de Futbol Femení

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha convocat una reunió de coordinació amb l’Ajuntament de València, la Diputació de València, els clubs i la Fundación Trinidad Alfonso per a avançar en el desenvolupament del full de ruta de la candidatura perquè València esdevinga seu de la Lliga Professional de Futbol Femení.

El director general d’Esport de la Generalitat, Josep Miquel Moya, s’ha reunit amb la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé; representants dels clubs valencians i de la Fundació Trinidad Alfonso per a coordinar el full de ruta a seguir i el desenvolupament del projecte de candidatura.

El director general, Josep Miquel Moya, ha explicat que “després de presentar formalment la nostra voluntat d’optar a ser seu, ara cal posar-se a treballar per a elaborar un bon projecte de candidatura”, i ha continuat: “Des del departament que dirigeix el conseller Marzà, ja estem en contacte amb el Consell Superior d’Esports per tal d’estar preparats per a tindre un projecte sòlid de cara al procediment de selecció que establisca la direcció de la Lliga Professional de Futbol Femení.”

En este sentit, des del departament del conseller Vicent Marzà, s’ha establit esta reunió amb les institucions i els clubs de futbol valencians per tal de configurar i determinar el treball conjunt de desenvolupament d’una candidatura que, segons Josep Miquel Moya, “aspira fer valdre les instal·lacions que hem oferit perquè acullen la seu, com és el Centre de Tecnificació del Complex Esportiu de la Petxina; la capacitat logística de comunicacions i d’acollida com una ciutat com la de València; l’ingent treball que estem duent a terme des de la Generalitat i la FTA amb la marca ‘Comunitat de l’Esport’; i la capacitat que tenim de convertir el nostre territori en un punt d’ancoratge de difusió de l’esport femení. Ja vam aconseguir acollir esdeveniments importants com el recent Eurobàsquet Femení i també serem referent del Mundial d’Handbol Femení”.

Des de la Fundación Trinidad Alfonso, Julián Lafuente, ha valorat que “la idea de llançar esta candidatura ens sembla una extraordinària idea. A València hi ha una gran tradició de futbol femení i considerem que no podia plantejar-se una seu millor. Des de la Fundación Trinidad Alfonso secundarem decididament esta iniciativa per a continuar demostrant que estem en la ‘Comunitat de l’Esport’”.

Per part seua, la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé ha explicat que “continuem treballant perquè València puga ser seu de Lliga Professional de Futbol Femení. València continua apostant per la igualtat professional en l’esport en totes les seues disciplines i especialment en el futbol femení. El treball conjunt de totes les institucions públiques al costat dels clubs esportius valencians i fundacions com la Fundación Trinidad Alfonso és essencial per a aconseguir l’objectiu de ser la seu de la Lliga”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.