València es podria convertir en la seu de la Lliga Professional de Futbol Femení

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha convocat una reunió de coordinació amb l’Ajuntament de València, la Diputació de València, els clubs i la Fundación Trinidad Alfonso per a avançar en el desenvolupament del full de ruta de la candidatura perquè València esdevinga seu de la Lliga Professional de Futbol Femení.

El director general d’Esport de la Generalitat, Josep Miquel Moya, s’ha reunit amb la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé; representants dels clubs valencians i de la Fundació Trinidad Alfonso per a coordinar el full de ruta a seguir i el desenvolupament del projecte de candidatura.

El director general, Josep Miquel Moya, ha explicat que “després de presentar formalment la nostra voluntat d’optar a ser seu, ara cal posar-se a treballar per a elaborar un bon projecte de candidatura”, i ha continuat: “Des del departament que dirigeix el conseller Marzà, ja estem en contacte amb el Consell Superior d’Esports per tal d’estar preparats per a tindre un projecte sòlid de cara al procediment de selecció que establisca la direcció de la Lliga Professional de Futbol Femení.”

En este sentit, des del departament del conseller Vicent Marzà, s’ha establit esta reunió amb les institucions i els clubs de futbol valencians per tal de configurar i determinar el treball conjunt de desenvolupament d’una candidatura que, segons Josep Miquel Moya, “aspira fer valdre les instal·lacions que hem oferit perquè acullen la seu, com és el Centre de Tecnificació del Complex Esportiu de la Petxina; la capacitat logística de comunicacions i d’acollida com una ciutat com la de València; l’ingent treball que estem duent a terme des de la Generalitat i la FTA amb la marca ‘Comunitat de l’Esport’; i la capacitat que tenim de convertir el nostre territori en un punt d’ancoratge de difusió de l’esport femení. Ja vam aconseguir acollir esdeveniments importants com el recent Eurobàsquet Femení i també serem referent del Mundial d’Handbol Femení”.

Des de la Fundación Trinidad Alfonso, Julián Lafuente, ha valorat que “la idea de llançar esta candidatura ens sembla una extraordinària idea. A València hi ha una gran tradició de futbol femení i considerem que no podia plantejar-se una seu millor. Des de la Fundación Trinidad Alfonso secundarem decididament esta iniciativa per a continuar demostrant que estem en la ‘Comunitat de l’Esport’”.

Per part seua, la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé ha explicat que “continuem treballant perquè València puga ser seu de Lliga Professional de Futbol Femení. València continua apostant per la igualtat professional en l’esport en totes les seues disciplines i especialment en el futbol femení. El treball conjunt de totes les institucions públiques al costat dels clubs esportius valencians i fundacions com la Fundación Trinidad Alfonso és essencial per a aconseguir l’objectiu de ser la seu de la Lliga”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Lamine Yamal firma el seu primer triplet i guia el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real

Lamine Yamal es va convertir en el més jove a aconseguir un triplet de lliga amb el Barcelona en el 4-1 al Vila-real. El líder es va reafirmar i arriba amb impuls a la Copa.

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.