València es podria convertir en la seu de la Lliga Professional de Futbol Femení

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha convocat una reunió de coordinació amb l’Ajuntament de València, la Diputació de València, els clubs i la Fundación Trinidad Alfonso per a avançar en el desenvolupament del full de ruta de la candidatura perquè València esdevinga seu de la Lliga Professional de Futbol Femení.

El director general d’Esport de la Generalitat, Josep Miquel Moya, s’ha reunit amb la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé; representants dels clubs valencians i de la Fundació Trinidad Alfonso per a coordinar el full de ruta a seguir i el desenvolupament del projecte de candidatura.

El director general, Josep Miquel Moya, ha explicat que “després de presentar formalment la nostra voluntat d’optar a ser seu, ara cal posar-se a treballar per a elaborar un bon projecte de candidatura”, i ha continuat: “Des del departament que dirigeix el conseller Marzà, ja estem en contacte amb el Consell Superior d’Esports per tal d’estar preparats per a tindre un projecte sòlid de cara al procediment de selecció que establisca la direcció de la Lliga Professional de Futbol Femení.”

En este sentit, des del departament del conseller Vicent Marzà, s’ha establit esta reunió amb les institucions i els clubs de futbol valencians per tal de configurar i determinar el treball conjunt de desenvolupament d’una candidatura que, segons Josep Miquel Moya, “aspira fer valdre les instal·lacions que hem oferit perquè acullen la seu, com és el Centre de Tecnificació del Complex Esportiu de la Petxina; la capacitat logística de comunicacions i d’acollida com una ciutat com la de València; l’ingent treball que estem duent a terme des de la Generalitat i la FTA amb la marca ‘Comunitat de l’Esport’; i la capacitat que tenim de convertir el nostre territori en un punt d’ancoratge de difusió de l’esport femení. Ja vam aconseguir acollir esdeveniments importants com el recent Eurobàsquet Femení i també serem referent del Mundial d’Handbol Femení”.

Des de la Fundación Trinidad Alfonso, Julián Lafuente, ha valorat que “la idea de llançar esta candidatura ens sembla una extraordinària idea. A València hi ha una gran tradició de futbol femení i considerem que no podia plantejar-se una seu millor. Des de la Fundación Trinidad Alfonso secundarem decididament esta iniciativa per a continuar demostrant que estem en la ‘Comunitat de l’Esport’”.

Per part seua, la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé ha explicat que “continuem treballant perquè València puga ser seu de Lliga Professional de Futbol Femení. València continua apostant per la igualtat professional en l’esport en totes les seues disciplines i especialment en el futbol femení. El treball conjunt de totes les institucions públiques al costat dels clubs esportius valencians i fundacions com la Fundación Trinidad Alfonso és essencial per a aconseguir l’objectiu de ser la seu de la Lliga”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.