Detinguts per estafar més de 70.000 euros a través d’internet a Alacant

Agents de la Guàrdia Civil de Navarra pertanyents a l’Equip de Recerca Tecnològica (EDITI) de la Unitat Orgànica Policia Judicial, en el marc de l’Operació DUFUND han procedit a la detenció de dos homes de 66 i 29 anys a Elx i Santa Pola com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa través d’internet en la qual van obtenir uns beneficis que ascendien a més de 70000 euros.
Coneixement del fet
Una víctima va interposar denúncia davant la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Pamplona després d’haver estat estafada a través d’internet. En la seua declaració esta víctima va manifestar que des de feia un temps mantenia converses a través d’una coneguda xarxa social amb una persona que, segons li deia, pertanyia a les Forces Armades dels Estats Units i que ostentava el càrrec de General.

Al llarg del temps es va anar afermant una relació d’amistat fins a desembocar en una relació sentimental, tot això via en línia.

Una vegada afermada la relació sentimental, el suposat General de les Forces Armades dels Estats Units va començar a demanar-li diners, ja que segons li deia volia comprar una casa a Espanya.

Amb esta i altres excuses més esta persona va aconseguir que la denunciant li arribés a enviar fins a 40.000 euros. La víctima va enviar els diners en diverses transferències des de diferents entitats bancàries i des de diverses empreses d’enviament de diners.

 

Desenvolupament de la recerca

La recerca va ser assumida per l’EDITE (Equip de Recerca Tecnològica) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra. Els agents del EDITE van verificar la comissió del delicte denunciat després de la usurpació de la identitat del General de l’exèrcit americà amb la qual es va executar l’estafa.

En el transcurs de la recerca els agents van poder determinar la participació de dos persones dins de l’entramat delictiu, resultant ser dos homes de 66 i 29 anys.

Igualment durant la recerca van descobrir que estes dos persones havien rebut diners d’entitats bancàries estrangeres com els Estats Units, Finlàndia, Àustria, Bèlgica i Taiwan; al seu torn els agents van relacionar a estos dos homes amb un delicte d’estafa comés a Palència, en el qual van utilitzar el mateix procediment on van arribar a estafar més de 25.000 euros.

Els investigadors van detectar que els presumptes autors havien obtingut una quantitat superior als 70.000 euros enganyant les seues víctimes sota una falsa relació sentimental o d’amistat en línia.

Estes dos persones aconseguien que les víctimes els realitzassen transferències bancàries argumentant diferents situacions, com viatjar per a anar a veure-la, haver sofert un accident i haver de pagar les despeses hospitalàries o que havien estat detinguts en l’aeroport i havien de pagar les despeses d’un advocat així com la fiança per a sortir en llibertat.

Els agents de l’EDITE van activar un dispositiu de cerca per a poder localitzar als presumptes autors de l’entramat delictiu. La localització va resultar dificultosa fins que, finalment, els investigadors van poder situar-los a la província d’Alacant fins on es van desplaçar per a realitzar labors operatives.

A un d’ells, l’objectiu principal de la trama, el qual tenia una major participació en els fets, se li va localitzar a Elx (Alacant), procedint-se a la seua detenció. D’igual manera es va poder localitzar a l’altra persona responsable dels fets en la localitat de Santa Pola i igualment es va procedir a la seua detenció.

Els agents de l’Equip de Recerca Tecnològica de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Navarra van comptar amb el suport de l’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola, realitzant-se en les seues Dependències la instrucció de les diligències i la ressenya dels detinguts abans que foren posats a la disposició de l’Autoritat Judicial a Elx.

Últimes notícies

Dino Prizmic encapçala el cartell del Ferrero Forty Challenger a Villena

El croat Dino Prizmic, revelació de la temporada després de guanyar Djokovic i Shelton, lidera un Ferrero Forty Challenger amb fort accent espanyol a Villena, dotat amb més de 160.000 euros i 100 punts ATP per al campió.

Juan Carlos Ferrero conta en un llibre com ha forjat la seua mentalitat guanyadora

Juan Carlos Ferrero ha plasmat en el llibre 'Mentalidad ganadora. Más allá de la motivación, entre el hábito de la disciplina' el seu recorregut esportiu i personal, coincidint amb el torneig Alicante Ferrero Forty Challenger que se celebra a la seua acadèmia de Villena.

Barcala apel·la al 29-N com a oportunitat per a acabar amb la etapa del sanchisme

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i altres dirigents del PP alacantí consideren l’avanç de les generals al 29-N com una ocasió per a un canvi de govern a Espanya i carreguen contra la gestió de Pedro Sánchez, especialment en habitatge i situació a Ceuta.

Compromís vol una opció valenciana al 100 % el 29-N i es distancia de Frente Amplio

Compromís ha reiterat que vol presentar-se al 29-N amb una candidatura valenciana al 100 % i, de moment, sense integrar-se en la plataforma Frente Amplio, tot i que manté converses amb altres actors polítics i socials.

El mòbil concentra el 30 % dels accidents mortals per distracció a la carretera

El 30 % dels accidents mortals de trànsit tenen l’origen en distraccions al volant i, sobretot, en l’ús del telèfon mòbil. La DGT ha reforçat els controls a la Comunitat Valenciana fins a l’11 d’octubre.

El Tavernes s’enfrontarà al València en la primera ronda de Copa

El sorteig de la Copa del Rei ha emparellat el Tavernes amb el València CF en una primera ronda amb 112 equips, 16 d’ells de Primera Divisió.

El Toro ajorna la Fira de la Tòfona per la coincidència amb les generals

L’Ajuntament d’El Toro trasllada la seua històrica Fira de la Tòfona als dies 12 i 13 de desembre per l’avanç electoral del 29 de novembre. El consistori confia a mantindre la participació de professionals, empreses i comerços malgrat el canvi de dates.

El Marató Internacional Alacant-Elx ajorna la seua segona edició per les eleccions generals

Els ajuntaments d’Alacant i Elx han acordat ajornar la segona edició del Marató Internacional previst per al 29 de novembre per la coincidència amb les eleccions generals anticipades. L’organització busca una nova data i manté el recorregut entre el Palau d’Altamira i la Plaça del Port d’Alacant amb les millores previstes.