Alacant planta una foguera en el centre de Madrid per a promocionar les festes de la ciutat

Foguera

La Foguera en Madrid per Fitur. | Ajuntament d’Alacant

Les Fogueres d’Alacant han arribat al cor de Madrid. La plaça de Callao ha plantat un d’estos monuments artístics en el centre de la ciutat amb l’objectiu de promocionar la festa de manera internacional.

  

El regidor de Festes, Manuel Jiménez, al costat de la Bellea del Foc, Isabel Bartual, i la presidenta de la Federació de Fogueres de Sant Joan, Toñi Martín-Zarco, han visitat hui el conjunt ‘Festes d’Alacant’ que servirà com a promoció de la ciutat, amb motiu de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que es desenvolupa en Madrid fins al pròxim diumenge.

 

El monument, original de Federico Molinero, té una altura de 9 metres i les seues bases són de 6×6 metres. La rematada la constituix una dona emergint d’unes flames. Les escenes són al·legòriques al Carnestoltes, Setmana Santa, Moros i Cristians, Festes Patronals, i Romiatge a la Santa Faç. A més la peça inclou també images relatives a les diferents festes del foc de la província d’Alacant. 

 

Esta foguera podrà ser visitada fins al diumenge 26 i posteriorment serà desmuntada, per a que el pròxim juny estiga llista per a la Cremà en la vesprada de Sant Joan en la Llar Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.