Alacant planta una foguera en el centre de Madrid per a promocionar les festes de la ciutat

Foguera

La Foguera en Madrid per Fitur. | Ajuntament d’Alacant

Les Fogueres d’Alacant han arribat al cor de Madrid. La plaça de Callao ha plantat un d’estos monuments artístics en el centre de la ciutat amb l’objectiu de promocionar la festa de manera internacional.

  

El regidor de Festes, Manuel Jiménez, al costat de la Bellea del Foc, Isabel Bartual, i la presidenta de la Federació de Fogueres de Sant Joan, Toñi Martín-Zarco, han visitat hui el conjunt ‘Festes d’Alacant’ que servirà com a promoció de la ciutat, amb motiu de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que es desenvolupa en Madrid fins al pròxim diumenge.

 

El monument, original de Federico Molinero, té una altura de 9 metres i les seues bases són de 6×6 metres. La rematada la constituix una dona emergint d’unes flames. Les escenes són al·legòriques al Carnestoltes, Setmana Santa, Moros i Cristians, Festes Patronals, i Romiatge a la Santa Faç. A més la peça inclou també images relatives a les diferents festes del foc de la província d’Alacant. 

 

Esta foguera podrà ser visitada fins al diumenge 26 i posteriorment serà desmuntada, per a que el pròxim juny estiga llista per a la Cremà en la vesprada de Sant Joan en la Llar Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.