Borriana plantarà divendres que ve 19 creus de maig simbòliques per tota la ciutat

 

Este divendres, 28 de maig, Borriana, com a imatge del reinici de l’activitat fallera després d’un any de paràlisi, d’ajornaments i de restriccions, plantarà 19 creus de maig a manera simbòlica al llarg de tota la ciutat. Les comissions falleres del municipi, com és tradició, muntaran els monuments en les seues ubicacions habituals, omplint de color i aromes els carrers del municipi fins al diumenge dia 30 a la vesprada, quan seran retirats.

Com ha explicat la regidora de Falles, Sara Molina, en esta ocasió “no seran les tradicionals creus de maig a què estem acostumats, emmarcades en jardins amplis, sinó uns monuments al·legòrics, de menor grandària, i sempre tractant d’evitar el tall del trànsit”.

El mateix divendres en què s’instal·laran les creus, les Reines Falleres, Elena Pastor i Julia López, i les seues respectives Corts d’Honor realitzaran en grups reduïts sengles visites simultànies als monuments, que se situaran en aquells llocs en els quals es plantaran les falles, excepcionalment, este mes d’octubre de 2021.

“On es plantarà una falla es planta una creu”, ha afirmat Molina, que ha destacat que “la instal·lació de les creus és un xicotet primer pas cap a les falles de 2021 i el reinici de l’activitat fallera, alhora que es mantenen les restriccions sanitàries per a controlar la pandèmia”.

D’altra banda, el dissabte 29 a les 18.30 hores es farà un lliurament de premis distintiu a totes aquelles falles que hagen participat en esta festivitat. Serà un acte a l’aire lliure, al pati dels Salesians, en el qual les falleres i cavallers acompanyants de Borriana tornaran a retrobar-se, abillats amb la vestimenta regional, per primera vegada en este any.

Així mateix, la responsable de l’àrea de falles, ha recalcat que “les festes són un motor econòmic per a la ciutat”, i ha explicat que amb la celebració simbòlica de les Creus de Maig s’intenta “donar un impuls a alguns dels sectors econòmics que més han patit durant la pandèmia, com ara les floristeries, les perruqueries o les modisteries”.

La festivitat de les Creus de Maig és una festa qualificada d’Interés Turístic Provincial, en la qual els monuments florals, lligats al cicle faller, engalanen els carrers de la capital de la Plana Baixa cada any, a excepció del passat 2020, quan la situació sanitària ho va impedir.

Últimes notícies

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.