Borriana plantarà divendres que ve 19 creus de maig simbòliques per tota la ciutat

 

Este divendres, 28 de maig, Borriana, com a imatge del reinici de l’activitat fallera després d’un any de paràlisi, d’ajornaments i de restriccions, plantarà 19 creus de maig a manera simbòlica al llarg de tota la ciutat. Les comissions falleres del municipi, com és tradició, muntaran els monuments en les seues ubicacions habituals, omplint de color i aromes els carrers del municipi fins al diumenge dia 30 a la vesprada, quan seran retirats.

Com ha explicat la regidora de Falles, Sara Molina, en esta ocasió “no seran les tradicionals creus de maig a què estem acostumats, emmarcades en jardins amplis, sinó uns monuments al·legòrics, de menor grandària, i sempre tractant d’evitar el tall del trànsit”.

El mateix divendres en què s’instal·laran les creus, les Reines Falleres, Elena Pastor i Julia López, i les seues respectives Corts d’Honor realitzaran en grups reduïts sengles visites simultànies als monuments, que se situaran en aquells llocs en els quals es plantaran les falles, excepcionalment, este mes d’octubre de 2021.

On es plantarà una falla es planta una creu”, ha afirmat Molina, que ha destacat que “la instal·lació de les creus és un xicotet primer pas cap a les falles de 2021 i el reinici de l’activitat fallera, alhora que es mantenen les restriccions sanitàries per a controlar la pandèmia”.

D’altra banda, el dissabte 29 a les 18.30 hores es farà un lliurament de premis distintiu a totes aquelles falles que hagen participat en esta festivitat. Serà un acte a l’aire lliure, al pati dels Salesians, en el qual les falleres i cavallers acompanyants de Borriana tornaran a retrobar-se, abillats amb la vestimenta regional, per primera vegada en este any.

Així mateix, la responsable de l’àrea de falles, ha recalcat que “les festes són un motor econòmic per a la ciutat”, i ha explicat que amb la celebració simbòlica de les Creus de Maig s’intenta “donar un impuls a alguns dels sectors econòmics que més han patit durant la pandèmia, com ara les floristeries, les perruqueries o les modisteries”.

La festivitat de les Creus de Maig és una festa qualificada d’Interés Turístic Provincial, en la qual els monuments florals, lligats al cicle faller, engalanen els carrers de la capital de la Plana Baixa cada any, a excepció del passat 2020, quan la situació sanitària ho va impedir.

Últimes notícies

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.