13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Borriana plantarà divendres que ve 19 creus de maig simbòliques per tota la ciutat

 

Este divendres, 28 de maig, Borriana, com a imatge del reinici de l’activitat fallera després d’un any de paràlisi, d’ajornaments i de restriccions, plantarà 19 creus de maig a manera simbòlica al llarg de tota la ciutat. Les comissions falleres del municipi, com és tradició, muntaran els monuments en les seues ubicacions habituals, omplint de color i aromes els carrers del municipi fins al diumenge dia 30 a la vesprada, quan seran retirats.

Com ha explicat la regidora de Falles, Sara Molina, en esta ocasió “no seran les tradicionals creus de maig a què estem acostumats, emmarcades en jardins amplis, sinó uns monuments al·legòrics, de menor grandària, i sempre tractant d’evitar el tall del trànsit”.

El mateix divendres en què s’instal·laran les creus, les Reines Falleres, Elena Pastor i Julia López, i les seues respectives Corts d’Honor realitzaran en grups reduïts sengles visites simultànies als monuments, que se situaran en aquells llocs en els quals es plantaran les falles, excepcionalment, este mes d’octubre de 2021.

On es plantarà una falla es planta una creu”, ha afirmat Molina, que ha destacat que “la instal·lació de les creus és un xicotet primer pas cap a les falles de 2021 i el reinici de l’activitat fallera, alhora que es mantenen les restriccions sanitàries per a controlar la pandèmia”.

D’altra banda, el dissabte 29 a les 18.30 hores es farà un lliurament de premis distintiu a totes aquelles falles que hagen participat en esta festivitat. Serà un acte a l’aire lliure, al pati dels Salesians, en el qual les falleres i cavallers acompanyants de Borriana tornaran a retrobar-se, abillats amb la vestimenta regional, per primera vegada en este any.

Així mateix, la responsable de l’àrea de falles, ha recalcat que “les festes són un motor econòmic per a la ciutat”, i ha explicat que amb la celebració simbòlica de les Creus de Maig s’intenta “donar un impuls a alguns dels sectors econòmics que més han patit durant la pandèmia, com ara les floristeries, les perruqueries o les modisteries”.

La festivitat de les Creus de Maig és una festa qualificada d’Interés Turístic Provincial, en la qual els monuments florals, lligats al cicle faller, engalanen els carrers de la capital de la Plana Baixa cada any, a excepció del passat 2020, quan la situació sanitària ho va impedir.

Últimes notícies

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.