Borriana plantarà divendres que ve 19 creus de maig simbòliques per tota la ciutat

 

Este divendres, 28 de maig, Borriana, com a imatge del reinici de l’activitat fallera després d’un any de paràlisi, d’ajornaments i de restriccions, plantarà 19 creus de maig a manera simbòlica al llarg de tota la ciutat. Les comissions falleres del municipi, com és tradició, muntaran els monuments en les seues ubicacions habituals, omplint de color i aromes els carrers del municipi fins al diumenge dia 30 a la vesprada, quan seran retirats.

Com ha explicat la regidora de Falles, Sara Molina, en esta ocasió “no seran les tradicionals creus de maig a què estem acostumats, emmarcades en jardins amplis, sinó uns monuments al·legòrics, de menor grandària, i sempre tractant d’evitar el tall del trànsit”.

El mateix divendres en què s’instal·laran les creus, les Reines Falleres, Elena Pastor i Julia López, i les seues respectives Corts d’Honor realitzaran en grups reduïts sengles visites simultànies als monuments, que se situaran en aquells llocs en els quals es plantaran les falles, excepcionalment, este mes d’octubre de 2021.

On es plantarà una falla es planta una creu”, ha afirmat Molina, que ha destacat que “la instal·lació de les creus és un xicotet primer pas cap a les falles de 2021 i el reinici de l’activitat fallera, alhora que es mantenen les restriccions sanitàries per a controlar la pandèmia”.

D’altra banda, el dissabte 29 a les 18.30 hores es farà un lliurament de premis distintiu a totes aquelles falles que hagen participat en esta festivitat. Serà un acte a l’aire lliure, al pati dels Salesians, en el qual les falleres i cavallers acompanyants de Borriana tornaran a retrobar-se, abillats amb la vestimenta regional, per primera vegada en este any.

Així mateix, la responsable de l’àrea de falles, ha recalcat que “les festes són un motor econòmic per a la ciutat”, i ha explicat que amb la celebració simbòlica de les Creus de Maig s’intenta “donar un impuls a alguns dels sectors econòmics que més han patit durant la pandèmia, com ara les floristeries, les perruqueries o les modisteries”.

La festivitat de les Creus de Maig és una festa qualificada d’Interés Turístic Provincial, en la qual els monuments florals, lligats al cicle faller, engalanen els carrers de la capital de la Plana Baixa cada any, a excepció del passat 2020, quan la situació sanitària ho va impedir.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.