Els dies grans de Falles arriben amb oratge estable que podria canviar per al dia 19

Imatge d’arxiu de les Falles | Cedida

 

Els dies grans de les Falles 2019 es presenten estables pel que fa a l’oratge en la ciutat de València. Els pronòstics de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, apunten a unes temperatures màximes per damunt dels 20 graus i un temps estable, dominat pel sol, almenys fins al dia 18.

 

Des de hui mateix, 12 de març, i fins al dia de Sant Josep, la ciutat de València estarà dominada pels cels clars, sense presència destacable de núvols ni, per descomptat, de precipitacions. El vent bufarà fluix i serà variable durant la setmana.

 

Pel que fa als termòmetres, les màximes es mouran, segons les previsions, en valors superiors als 20 ºC, en funció de cada dia. Així, les màximes podran registrar entre 21 i 23 ºC la majoria dels dies. A més, un dels moments més calorosos de cada jornada serà la franja de les 14 hores, a migdia, coincidint amb la disparada de la mascletà en la plaça de l’Ajuntament.

 

Respecte a les mínimes, es mouran en valors suaus, entre els 7 i els 10 graus centígrads tots els dies.

 

Diumenge, dia 17, tindrà especial incidència la calor, ja que podran superar-se els 25 ºC a migdia, i fins i tot arribar a valors superiors, que en funció de les condicions de vent, podrien apropar-se als 28-30 ºC.

 

Tot i que no s’esperen pluges, sí que podria començar a cobrir-se el cel a partir de la segona meitat de diumenge, i sobretot dilluns. En aquest cas les temperatures màximes sí que podrien registrar un descens d’alguns graus, mentre que les mínimes es mantindrien suaus.

 

Per a dimarts, dia 19, els pronòstics actuals, en el cas de ElTiempo.es, parlen d’algunes pluges dèbils i cels tapats a la capital, per l’entrada del vent del nord-est (gregal). Tot i això, tant aquesta previsió com les dels dies previs, caldrà seguir-les jornada per jornada, ja que diferents condicions poden fer variar els pronòstics.

 

De moment sí que queda pràcticament confirmat que aquesta setmana tindrem per davant cels clars, temperatures primaverals i estabilitat, que sense dubte contribuiran a què la gent participe del seguit d’actes fallers que València acollirà dia a dia.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 2,5 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2,59 milions d’euros del Govern central dins d’un fons de 35 milions per a reforçar l’acollida de menors migrants no acompanyats. Els diners es destinaran a informació, suport psicosocial, escolarització, inserció sociolaboral i ampliació de places d’acollida.

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.

L’Associació Futbolistes Valencia CF entrega a l’hospital tot el fons per al tractament de Lubo Penev

L’Associació Futbolistes Valencia CF ha transferit al seu hospital a Bulgària tots els diners recaptats per a col·laborar en el tractament contra el càncer de l’exdelanter Lubo Penev, ara entrenador del Lokomotiv de Sofia.

L’Aeroport de València arriba als 6 milions de passatgers en mig any amb rècord de vols

L’Aeroport de València ha tancat el primer semestre del 2026 amb més de 6 milions de passatgers, un increment del 8 % respecte del 2025, impulsat sobretot pel trànsit internacional.

L’aeroport d’Alacant supera els 10 milions de passatgers en només mig any

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat el primer semestre de 2026 amb més de 10 milions de passatgers i un creixement pròxim al 10 %, impulsat sobretot pels vols internacionals, amb el Regne Unit al capdavant.

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.