11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Falles 2022: la data de l’elecció de la Cort d’Honor

 

La Junta Central Fallera ha donat a conèixer el calendari del procés d‘elecció de les falleres majors de València 2022. Així, l’acte que tindrà lloc a la Fonteta, tindrà lloc el 2 d’octubre, on es farà “l’elecció de la cort”. Onze dies després, el 13 del mateix mes, se celebrarà l’elecció, la trucada de telèfon de l’alcalde a la pròxima Fallera Major de València i la proclamació es realitzarà l’endemà, el 14 d’octubre.

 

Queda encara per conèixer els espais en els quals se celebraran les preseleccions, que tindran lloc els dies 10, 11 i 12 d’octubre. Després de completar-se el llistat d’aspirants, es convocarà una assemblea de presidents aqueixa mateixa setmana per a, iniciar les proves que porten a l’acte de la Fonteta.

 

La novetat més destacada, és el retard en l’acte de la Fonteta, que se celebrava l’últim cap de setmana de setembre, però les dates s’han retardat obligatòriament per la celebració de les festes de l’1 al 5 de setembre. També queda per determinar el format de l’acte de la Fonteta, incloent-hi l’aforament d’aquest, que aplicarà els protocols que Sanitat exigisca a causa de la pandèmia del coronavirus

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.