15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Moltes falles renoven amb els artistes fallers per a fer front a la crisi del coronavirus

Cremà de la falla municipal 2020

Les comissions volen evitar el tancament dels tallers | Ajuntament de València

 

La cancel·lació de les Falles a causa de la crisi del coronavirus ha paralitzat el treball dels artistes fallers. Per això, moltes comissions, que han mostrat gran empatia cap a este col·lectiu, han renovat els seus contractes per al 2021 i, d’esta manera, evitar el tancament dels seus tallers. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la Secció Especial ja tenia confirmades les renovacions abans de la suspensió temporal de la festa. D’esta manera, la falla l’Antiga de Campanar ha renovat amb Carlos Carsí i el Pilar amb Paco Torres. Este dimarts, ha sigut la falla Exposició-Micer Mascó, la que ha renovat amb els seus dos artistes: David Sánchez Llongo i Joan S. Blanch.

 

La renovació s’ha produït després de què l’artista David Sánchez conseguira traslladar la falla plantada sense patir a penes desperfectes. De la mateixa forma, l’artista ja havia causat bones impressions durant l’any 2019. 

 

Per altra banda, la Federació Primera A ha anunciat la renovació d’artistes fallers en moltes comissions: Paco Giner en Grabador Esteve, Vicente Herrando en Trafalgar, Carlos Carsí en Telefònica, David Sánchez en la Nova d’Orriols, Xavier Herrero en San Vicent-Periodista Azzati, Pau Soler en Quart Extramurs, Paco Torres en Quart-Palomar i Luis Espinosa en Jerónima Galés-Litògraf Pascual i Abad. També ho ha fet la falla Doctor Manuel Candela-Avinguda del port amb Rafa Guillot o Bolseria-Tros Alt amb Art en Foc. 

Últimes notícies

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.

Pérez Llorca rebutja el pla de finançament per excloure la condonació de deute i el fons d’anivellament

El president ha avançat que no donarà suport a la proposta del Govern per mancar d'un fons d'anivellament transitori i de la condonació de 40.000 milions. Advertix que el model dividix i no té l'aire d'aprovar-se.

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.