L’artista faller Juanjo García pateix un accident durant la plantà d’un monument

artista faller

Imatge de l’artista faller Juanjo García | Indumentat, Revista de moda valenciana

 

L’artista faller Juanjo García es troba hospitalitzat després de resultar ferit durant la plantà d’un dels seus monuments en caure des d’una escala que es va trencar.

 

García estava treballant junt amb el seu equip en la plantà del monument de la Falla Ripalda-Sogueros, que estava fent-se a la manera tradicional, «al tomb», és a dir, alçada a pols per part de persones, en lloc de grues i altres maquinàries. En un moment donat, va voler arreglar un desperfecte causat en una peça, quan l’escala on estava recolzat es va trencar.

 

L’artista va caure des d’uns quatre metres, patint un fort impacte, que li ha deixat diverses costelles trencades, així com traumatisme al cap. A hores d’ara continua ingressat a l’Hospital La Fe, en observació, per veure com evoluciona.

 

Segons apuntava Levante-EMV, davant aquest succés, el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat en marxa per a mobilitzar altres artistes que no estiguen plantant monuments, per tal que ajuden a l’equip de Juanjo García, que té pendent de plantar diversos monuments a València, així com un a Carlet.

 

L’artista Juanjo García s’ha especialitzat en la creació de monuments fabricats amb vareta, i plantats a la manera tradicional.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.