L’artista faller Juanjo García pateix un accident durant la plantà d’un monument

artista faller

Imatge de l’artista faller Juanjo García | Indumentat, Revista de moda valenciana

 

L’artista faller Juanjo García es troba hospitalitzat després de resultar ferit durant la plantà d’un dels seus monuments en caure des d’una escala que es va trencar.

 

García estava treballant junt amb el seu equip en la plantà del monument de la Falla Ripalda-Sogueros, que estava fent-se a la manera tradicional, «al tomb», és a dir, alçada a pols per part de persones, en lloc de grues i altres maquinàries. En un moment donat, va voler arreglar un desperfecte causat en una peça, quan l’escala on estava recolzat es va trencar.

 

L’artista va caure des d’uns quatre metres, patint un fort impacte, que li ha deixat diverses costelles trencades, així com traumatisme al cap. A hores d’ara continua ingressat a l’Hospital La Fe, en observació, per veure com evoluciona.

 

Segons apuntava Levante-EMV, davant aquest succés, el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat en marxa per a mobilitzar altres artistes que no estiguen plantant monuments, per tal que ajuden a l’equip de Juanjo García, que té pendent de plantar diversos monuments a València, així com un a Carlet.

 

L’artista Juanjo García s’ha especialitzat en la creació de monuments fabricats amb vareta, i plantats a la manera tradicional.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.