L’artista faller Juanjo García pateix un accident durant la plantà d’un monument

artista faller

Imatge de l’artista faller Juanjo García | Indumentat, Revista de moda valenciana

 

L’artista faller Juanjo García es troba hospitalitzat després de resultar ferit durant la plantà d’un dels seus monuments en caure des d’una escala que es va trencar.

 

García estava treballant junt amb el seu equip en la plantà del monument de la Falla Ripalda-Sogueros, que estava fent-se a la manera tradicional, «al tomb», és a dir, alçada a pols per part de persones, en lloc de grues i altres maquinàries. En un moment donat, va voler arreglar un desperfecte causat en una peça, quan l’escala on estava recolzat es va trencar.

 

L’artista va caure des d’uns quatre metres, patint un fort impacte, que li ha deixat diverses costelles trencades, així com traumatisme al cap. A hores d’ara continua ingressat a l’Hospital La Fe, en observació, per veure com evoluciona.

 

Segons apuntava Levante-EMV, davant aquest succés, el Gremi d’Artistes Fallers s’ha posat en marxa per a mobilitzar altres artistes que no estiguen plantant monuments, per tal que ajuden a l’equip de Juanjo García, que té pendent de plantar diversos monuments a València, així com un a Carlet.

 

L’artista Juanjo García s’ha especialitzat en la creació de monuments fabricats amb vareta, i plantats a la manera tradicional.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.