La ‘retirada obligatòria’ de terrasses per l’ofrena subleva l’Hostaleria de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Plaça de l’Ajuntament de València | Imatge d’arxiu

 

Un contundent comunicat fet públic ahir per la Coordinadora de l’Hostaleria dels Barris de València titlla de «Caos» e «Improvisació» algunes de les mesures que l’ajuntament està prenent per a l’organització i la creació del perímetre de seguretat que permetrà una atípica ofrena en unes Falles encara més atípiques.

L’escrit acusa el Ban Faller de penalitzar «especialment a les pimes de l’oci i l’hostaleria». A més, qüestiona també el temps en què els ha arribat la informació de quins espais serien necessaris per a aplicar les mesures que garantisquen la restricció d’aforaments als actes, sobretot, quan estes suposen la retirada de terrasses i en conseqüència un negatiu impacte econòmic en les previsions.

De fet asseguren que «fins ahir al matí no s’ha començat a comunicar verbalment sobre la retirada obligatòria de les terrasses o el tancament del perímetre de l’Ofrena Quart-Cavallers-Serrans, per part dels agents de la policia local».

 

Comunicat retirada terrasses falles a València

‘Barres, si – barres, no’

 

D’altra banda, el comunicat que mostra la indignació del col·lectiu afectat també fa referència al que considera incompatibilitats entre unes i altres directrius.

Així, denuncien «les profundes discrepàncies i contradiccions que hem detectat entre les normatives establertes en els decrets de la Generalitat i el Ban Faller, el qual estableix la possibilitat d’instal·lar barres per a l’expedició de consumicions de beguda i menjar a la via pública en tots els barris i zones turístiques de la ciutat, sent que la utilització de les barres per a la dispensació de menjars i begudes està totalment prohibida en els decrets de la Generalitat Valenciana».

Últimes notícies

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.