La ‘retirada obligatòria’ de terrasses per l’ofrena subleva l’Hostaleria de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Plaça de l’Ajuntament de València | Imatge d’arxiu

 

Un contundent comunicat fet públic ahir per la Coordinadora de l’Hostaleria dels Barris de València titlla de “Caos” e “Improvisació” algunes de les mesures que l’ajuntament està prenent per a l’organització i la creació del perímetre de seguretat que permetrà una atípica ofrena en unes Falles encara més atípiques.

L’escrit acusa el Ban Faller de penalitzar “especialment a les pimes de l’oci i l’hostaleria”. A més, qüestiona també el temps en què els ha arribat la informació de quins espais serien necessaris per a aplicar les mesures que garantisquen la restricció d’aforaments als actes, sobretot, quan estes suposen la retirada de terrasses i en conseqüència un negatiu impacte econòmic en les previsions.

De fet asseguren que “fins ahir al matí no s’ha començat a comunicar verbalment sobre la retirada obligatòria de les terrasses o el tancament del perímetre de l’Ofrena Quart-Cavallers-Serrans, per part dels agents de la policia local”.

 

Comunicat retirada terrasses falles a València

‘Barres, si – barres, no’

 

D’altra banda, el comunicat que mostra la indignació del col·lectiu afectat també fa referència al que considera incompatibilitats entre unes i altres directrius.

Així, denuncien “les profundes discrepàncies i contradiccions que hem detectat entre les normatives establertes en els decrets de la Generalitat i el Ban Faller, el qual estableix la possibilitat d’instal·lar barres per a l’expedició de consumicions de beguda i menjar a la via pública en tots els barris i zones turístiques de la ciutat, sent que la utilització de les barres per a la dispensació de menjars i begudes està totalment prohibida en els decrets de la Generalitat Valenciana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.