10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La ‘retirada obligatòria’ de terrasses per l’ofrena subleva l’Hostaleria de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Plaça de l’Ajuntament de València | Imatge d’arxiu

 

Un contundent comunicat fet públic ahir per la Coordinadora de l’Hostaleria dels Barris de València titlla de “Caos” e “Improvisació” algunes de les mesures que l’ajuntament està prenent per a l’organització i la creació del perímetre de seguretat que permetrà una atípica ofrena en unes Falles encara més atípiques.

L’escrit acusa el Ban Faller de penalitzar “especialment a les pimes de l’oci i l’hostaleria”. A més, qüestiona també el temps en què els ha arribat la informació de quins espais serien necessaris per a aplicar les mesures que garantisquen la restricció d’aforaments als actes, sobretot, quan estes suposen la retirada de terrasses i en conseqüència un negatiu impacte econòmic en les previsions.

De fet asseguren que “fins ahir al matí no s’ha començat a comunicar verbalment sobre la retirada obligatòria de les terrasses o el tancament del perímetre de l’Ofrena Quart-Cavallers-Serrans, per part dels agents de la policia local”.

 

Comunicat retirada terrasses falles a València

‘Barres, si – barres, no’

 

D’altra banda, el comunicat que mostra la indignació del col·lectiu afectat també fa referència al que considera incompatibilitats entre unes i altres directrius.

Així, denuncien “les profundes discrepàncies i contradiccions que hem detectat entre les normatives establertes en els decrets de la Generalitat i el Ban Faller, el qual estableix la possibilitat d’instal·lar barres per a l’expedició de consumicions de beguda i menjar a la via pública en tots els barris i zones turístiques de la ciutat, sent que la utilització de les barres per a la dispensació de menjars i begudes està totalment prohibida en els decrets de la Generalitat Valenciana”.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.