18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La ‘retirada obligatòria’ de terrasses per l’ofrena subleva l’Hostaleria de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Plaça de l’Ajuntament de València | Imatge d’arxiu

 

Un contundent comunicat fet públic ahir per la Coordinadora de l’Hostaleria dels Barris de València titlla de “Caos” e “Improvisació” algunes de les mesures que l’ajuntament està prenent per a l’organització i la creació del perímetre de seguretat que permetrà una atípica ofrena en unes Falles encara més atípiques.

L’escrit acusa el Ban Faller de penalitzar “especialment a les pimes de l’oci i l’hostaleria”. A més, qüestiona també el temps en què els ha arribat la informació de quins espais serien necessaris per a aplicar les mesures que garantisquen la restricció d’aforaments als actes, sobretot, quan estes suposen la retirada de terrasses i en conseqüència un negatiu impacte econòmic en les previsions.

De fet asseguren que “fins ahir al matí no s’ha començat a comunicar verbalment sobre la retirada obligatòria de les terrasses o el tancament del perímetre de l’Ofrena Quart-Cavallers-Serrans, per part dels agents de la policia local”.

 

Comunicat retirada terrasses falles a València

‘Barres, si – barres, no’

 

D’altra banda, el comunicat que mostra la indignació del col·lectiu afectat també fa referència al que considera incompatibilitats entre unes i altres directrius.

Així, denuncien “les profundes discrepàncies i contradiccions que hem detectat entre les normatives establertes en els decrets de la Generalitat i el Ban Faller, el qual estableix la possibilitat d’instal·lar barres per a l’expedició de consumicions de beguda i menjar a la via pública en tots els barris i zones turístiques de la ciutat, sent que la utilització de les barres per a la dispensació de menjars i begudes està totalment prohibida en els decrets de la Generalitat Valenciana”.

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.