15.4 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Un fàrmac aconsegueix remetre per complet el càncer de còlon en tots els pacients d’un estudi

L’avanç sembla ser prometedor: en tots els pacients amb càncer de recte, colonorectal, localment avançat que, durant sis mesos, es van sotmetre a un tractament amb un fàrmac denominat Dostarlimab, la malaltia va desaparéixer.

L’estudi, dut a terme als Estats Units, publicat en la revista The New England Journal of Medicine, i liderat per un equip del Centre Oncològic Memorial Sloan Kettering (MSK) de Nova York, es va realitzar sobre una mostra xicoteta de només 18 persones, i els resultats hauran de ser replicats per a poder confirmar que equivalen a una cura.

La quimioteràpia neoadjuvant i la radiació seguides de la resecció quirúrgica del recte sol ser el tractament estàndard i multimodal per al càncer de recte localment avançat. Dins d’aquest, un subconjunt és causat per una deficiència en la reparació de desajustaments: uns certs gens transporten informació que indica a les cèl·lules del cos com funcionar i que ajuden a reparar un tipus específic de mal en l’ADN a través d’un procés anomenat reparació de desajustament.

Encara així, aqueixos primers resultats suggereixen que el tractament és sorprenentment efectiu, i l’equip d’investigació afirma que la remissió reeixida del càncer observada en tots els pacients que van participar en l’assaig pot no tindre precedents en les intervencions farmacològiques contra el càncer.
Crec que aquesta és la primera vegada que això succeeix en la història del càncer“, va dir a The New York Times l’oncòleg Luis Díaz Jr., del MSK, un dels autors de l’estudi, i responsable principal de l’article en el qual s’informa dels resultats.

Indetectable

Segons detalla el diari estatunidenc, assenyalant així mateix que l’estudi va ser patrocinat per la farmacèutica GlaxoSmithKline, els pacients que van participar ho van fer com a alternativa a altres tractaments més invasius com la radioteràpia o la quimioteràpia.

El càncer va desaparéixer en tots ells i va ser indetectable, tant mitjançant examen físic o endoscòpia, com a través de tomografia per emissió de positrons (escanejos PET), o ressonàncies magnètiques.
Va haver-hi moltes llàgrimes de felicitat“, va assenyalar a The New York Times Andrea Cercek, oncòloga així mateix del MSK i coautora del treball.

Troballa històrica: identifiquen les mutacions que provoquen els principals càncers

El medicament administrat, venut sota la marca Jemperli, és un fàrmac d’immunoteràpia utilitzat en el tractament del càncer d’endometri. Aquesta ha sigut la primera investigació clínica encaminada a esbrinar si també era eficaç contra els tumors de càncer de recte.

El fàrmac, explica el diari, funciona exposant les cèl·lules canceroses, la qual cosa permet que el sistema immunitari puga identificar-les i destruir-les. Es va administrar als pacients cada tres setmanes i va costar uns 11.000 dòlars per dosis.

Sense complicacions significatives

Un altre aspecte destacable de l’estudi és que cap dels participants en l‘assaig va experimentar complicacions clíniques significatives, malgrat que una de cada cinc persones solen tindre alguna reacció adversa a medicaments inhibidors com el dostarlimab.

Segons va assenyalar a The New York Times Alan P. Venook, especialista en càncer colorectal de la Universitat de Califòrnia, i que no va participar en l’estudi, l’absència d’efectes secundaris importants pot haver-se del fet que “o bé no van tractar a suficients pacients o bé, d’alguna manera, aquests tipus de càncer són diferents“.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.