Feijóo afirma que a Mazón li ‘dignifica’ vincular el seu futur a la reconstrucció i carrega culpa de la dana al Govern

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha assegurat hui dimarts que al president de la Generalitat valenciana, el ‘popular’ Carlos Mazón, li «dignifica» enllaçar el seu futur polític a la reconstrucció després de la dana i ha atribuït al Govern «deslleial» de Pedro Sánchez la màxima responsabilitat.

«No sé si les persones creuen que el màxim responsable és el que menys responsabilitat tenia. El que sí li puc assegurar és que esta persona ha assumit grans responsabilitats i aquella que dignifica a un polític, que és unir la seua carrera política a l’èxit de la reconstrucció», ha manifestat en al·lusió a Mazón durant un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

El cap de l’oposició ha expressat que conforme vagen passant els mesos s’anirà veient amb claredat el que ha passat a València i «quins són els seus vertaders responsables». Dit això, ha recriminat que el Govern «va deixar sola a la Comunitat Valenciana durant la tragèdia i l’està deixant sola durant la recuperació i la reconstrucció de tots els ajuntaments afectats, que totalitzen a l’entorn de 800.000 persones afectades».

Al seu juí, resulta «molt difícil gestionar una tragèdia així, quan tens un Govern deslleial, quan el que l’ha de gestionar no vol fer-ho». «I no ho faria cap president autonòmic, perquè no té ni capacitat logística, ni capacitat financera, ni capacitat competencial per a reconstruir una cosa ob, com hem vist, va necessitar desplegar a l’exèrcit, a la Policia Nacional, a la Guàrdia Civil i milers i milers de milions de recursos», ha expressat, per a descarregar de responsabilitat a Mazón.

Feijóo ha sostingut que qui tenia «tota la informació en exclusiva» sobre el temporal del passat 29 d’octubre era el Govern, però que Sánchez estava fora d’Espanya, així com altres alts càrrecs de l’Executiu que «no van assumir les seues responsabilitats i no van decretar l’emergència nacional, que és de llibre».

QUASI UN MILIÓ DE PERSONES «ABANDONADES»

I ha incidit que per al barranc del Poyo, lloc clau de la tragèdia, portava anys sol·licitant-se infraestructures per a evitar la inundació i «el Govern central no va voler fer-les».

«Estes infraestructures costaven menys del que va invertir la vicepresidenta responsable –Teresa Ribera– en els dos últims anys només en publicitat institucional», ha afegit, per a subratllar que «el responsable» és el Govern.

A més, ha contraposat que Mazón va comparèixer a Les Corts i que des del PP han impulsat una comissió d’investigació al Senat i treballen per a recuperar les zones afectades.

Feijóo ha criticat a Sánchez que no haja tornat a València i ha dit que personalment seria incapaç de dormir al Palau de la Moncloa tenint a 800.000 persones afectades i no posar-se al capdavant d’una emergència nacional.

«Ja no és un problema partidista, ja no és un problema polític, és un problema moral. I és que el president del Govern d’un país no pot deixar quasi a un milió de persones abandonades, traslladant la seua responsabilitat a uns altres», ha conclòs.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.