Feijóo afirma que a Mazón li ‘dignifica’ vincular el seu futur a la reconstrucció i carrega culpa de la dana al Govern

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha assegurat hui dimarts que al president de la Generalitat valenciana, el ‘popular’ Carlos Mazón, li «dignifica» enllaçar el seu futur polític a la reconstrucció després de la dana i ha atribuït al Govern «deslleial» de Pedro Sánchez la màxima responsabilitat.

«No sé si les persones creuen que el màxim responsable és el que menys responsabilitat tenia. El que sí li puc assegurar és que esta persona ha assumit grans responsabilitats i aquella que dignifica a un polític, que és unir la seua carrera política a l’èxit de la reconstrucció», ha manifestat en al·lusió a Mazón durant un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

El cap de l’oposició ha expressat que conforme vagen passant els mesos s’anirà veient amb claredat el que ha passat a València i «quins són els seus vertaders responsables». Dit això, ha recriminat que el Govern «va deixar sola a la Comunitat Valenciana durant la tragèdia i l’està deixant sola durant la recuperació i la reconstrucció de tots els ajuntaments afectats, que totalitzen a l’entorn de 800.000 persones afectades».

Al seu juí, resulta «molt difícil gestionar una tragèdia així, quan tens un Govern deslleial, quan el que l’ha de gestionar no vol fer-ho». «I no ho faria cap president autonòmic, perquè no té ni capacitat logística, ni capacitat financera, ni capacitat competencial per a reconstruir una cosa ob, com hem vist, va necessitar desplegar a l’exèrcit, a la Policia Nacional, a la Guàrdia Civil i milers i milers de milions de recursos», ha expressat, per a descarregar de responsabilitat a Mazón.

Feijóo ha sostingut que qui tenia «tota la informació en exclusiva» sobre el temporal del passat 29 d’octubre era el Govern, però que Sánchez estava fora d’Espanya, així com altres alts càrrecs de l’Executiu que «no van assumir les seues responsabilitats i no van decretar l’emergència nacional, que és de llibre».

QUASI UN MILIÓ DE PERSONES «ABANDONADES»

I ha incidit que per al barranc del Poyo, lloc clau de la tragèdia, portava anys sol·licitant-se infraestructures per a evitar la inundació i «el Govern central no va voler fer-les».

«Estes infraestructures costaven menys del que va invertir la vicepresidenta responsable –Teresa Ribera– en els dos últims anys només en publicitat institucional», ha afegit, per a subratllar que «el responsable» és el Govern.

A més, ha contraposat que Mazón va comparèixer a Les Corts i que des del PP han impulsat una comissió d’investigació al Senat i treballen per a recuperar les zones afectades.

Feijóo ha criticat a Sánchez que no haja tornat a València i ha dit que personalment seria incapaç de dormir al Palau de la Moncloa tenint a 800.000 persones afectades i no posar-se al capdavant d’una emergència nacional.

«Ja no és un problema partidista, ja no és un problema polític, és un problema moral. I és que el president del Govern d’un país no pot deixar quasi a un milió de persones abandonades, traslladant la seua responsabilitat a uns altres», ha conclòs.

Últimes notícies

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.

El 16 de setembre serà el Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana

El Consell ha anunciat que fixarà el 16 de setembre com a Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, data vinculada a l’atemptat d’ETA a Mutxamel en 1991.

Óscar López acusa Feijóo d’“agorer” i de “banyar Espanya de fang”

Óscar López ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser “un agorer” que ha “inundat Espanya de fang” i de liderar una oposició “fallida”, durant una visita als estudis Ciudad de la Luz d’Alacant.

Ayala es penja i oferix disculpes a Dani Olmo pel seu empentó en la final del Mundial

Roberto Fabián Ayala, ajudant de Scaloni en l’Argentina, s’ha mostrat penedit pel seu empentó a Dani Olmo en la final del Mundial 2026 i ha assegurat que li demanarà disculpes en persona. També ha reconegut la superioritat d’Espanya i ha negat qualsevol gest de despege cap a la selecció campiona.

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.