Feijóo afirma que a Mazón li ‘dignifica’ vincular el seu futur a la reconstrucció i carrega culpa de la dana al Govern

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha assegurat hui dimarts que al president de la Generalitat valenciana, el ‘popular’ Carlos Mazón, li «dignifica» enllaçar el seu futur polític a la reconstrucció després de la dana i ha atribuït al Govern «deslleial» de Pedro Sánchez la màxima responsabilitat.

«No sé si les persones creuen que el màxim responsable és el que menys responsabilitat tenia. El que sí li puc assegurar és que esta persona ha assumit grans responsabilitats i aquella que dignifica a un polític, que és unir la seua carrera política a l’èxit de la reconstrucció», ha manifestat en al·lusió a Mazón durant un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

El cap de l’oposició ha expressat que conforme vagen passant els mesos s’anirà veient amb claredat el que ha passat a València i «quins són els seus vertaders responsables». Dit això, ha recriminat que el Govern «va deixar sola a la Comunitat Valenciana durant la tragèdia i l’està deixant sola durant la recuperació i la reconstrucció de tots els ajuntaments afectats, que totalitzen a l’entorn de 800.000 persones afectades».

Al seu juí, resulta «molt difícil gestionar una tragèdia així, quan tens un Govern deslleial, quan el que l’ha de gestionar no vol fer-ho». «I no ho faria cap president autonòmic, perquè no té ni capacitat logística, ni capacitat financera, ni capacitat competencial per a reconstruir una cosa ob, com hem vist, va necessitar desplegar a l’exèrcit, a la Policia Nacional, a la Guàrdia Civil i milers i milers de milions de recursos», ha expressat, per a descarregar de responsabilitat a Mazón.

Feijóo ha sostingut que qui tenia «tota la informació en exclusiva» sobre el temporal del passat 29 d’octubre era el Govern, però que Sánchez estava fora d’Espanya, així com altres alts càrrecs de l’Executiu que «no van assumir les seues responsabilitats i no van decretar l’emergència nacional, que és de llibre».

QUASI UN MILIÓ DE PERSONES «ABANDONADES»

I ha incidit que per al barranc del Poyo, lloc clau de la tragèdia, portava anys sol·licitant-se infraestructures per a evitar la inundació i «el Govern central no va voler fer-les».

«Estes infraestructures costaven menys del que va invertir la vicepresidenta responsable –Teresa Ribera– en els dos últims anys només en publicitat institucional», ha afegit, per a subratllar que «el responsable» és el Govern.

A més, ha contraposat que Mazón va comparèixer a Les Corts i que des del PP han impulsat una comissió d’investigació al Senat i treballen per a recuperar les zones afectades.

Feijóo ha criticat a Sánchez que no haja tornat a València i ha dit que personalment seria incapaç de dormir al Palau de la Moncloa tenint a 800.000 persones afectades i no posar-se al capdavant d’una emergència nacional.

«Ja no és un problema partidista, ja no és un problema polític, és un problema moral. I és que el president del Govern d’un país no pot deixar quasi a un milió de persones abandonades, traslladant la seua responsabilitat a uns altres», ha conclòs.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.