Feijóo afirma que a Mazón li ‘dignifica’ vincular el seu futur a la reconstrucció i carrega culpa de la dana al Govern

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha assegurat hui dimarts que al president de la Generalitat valenciana, el ‘popular’ Carlos Mazón, li “dignifica” enllaçar el seu futur polític a la reconstrucció després de la dana i ha atribuït al Govern “deslleial” de Pedro Sánchez la màxima responsabilitat.

“No sé si les persones creuen que el màxim responsable és el que menys responsabilitat tenia. El que sí li puc assegurar és que esta persona ha assumit grans responsabilitats i aquella que dignifica a un polític, que és unir la seua carrera política a l’èxit de la reconstrucció”, ha manifestat en al·lusió a Mazón durant un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

El cap de l’oposició ha expressat que conforme vagen passant els mesos s’anirà veient amb claredat el que ha passat a València i “quins són els seus vertaders responsables”. Dit això, ha recriminat que el Govern “va deixar sola a la Comunitat Valenciana durant la tragèdia i l’està deixant sola durant la recuperació i la reconstrucció de tots els ajuntaments afectats, que totalitzen a l’entorn de 800.000 persones afectades”.

Al seu juí, resulta “molt difícil gestionar una tragèdia així, quan tens un Govern deslleial, quan el que l’ha de gestionar no vol fer-ho”. “I no ho faria cap president autonòmic, perquè no té ni capacitat logística, ni capacitat financera, ni capacitat competencial per a reconstruir una cosa ob, com hem vist, va necessitar desplegar a l’exèrcit, a la Policia Nacional, a la Guàrdia Civil i milers i milers de milions de recursos”, ha expressat, per a descarregar de responsabilitat a Mazón.

Feijóo ha sostingut que qui tenia “tota la informació en exclusiva” sobre el temporal del passat 29 d’octubre era el Govern, però que Sánchez estava fora d’Espanya, així com altres alts càrrecs de l’Executiu que “no van assumir les seues responsabilitats i no van decretar l’emergència nacional, que és de llibre”.

QUASI UN MILIÓ DE PERSONES “ABANDONADES”

I ha incidit que per al barranc del Poyo, lloc clau de la tragèdia, portava anys sol·licitant-se infraestructures per a evitar la inundació i “el Govern central no va voler fer-les”.

“Estes infraestructures costaven menys del que va invertir la vicepresidenta responsable –Teresa Ribera– en els dos últims anys només en publicitat institucional”, ha afegit, per a subratllar que “el responsable” és el Govern.

A més, ha contraposat que Mazón va comparèixer a Les Corts i que des del PP han impulsat una comissió d’investigació al Senat i treballen per a recuperar les zones afectades.

Feijóo ha criticat a Sánchez que no haja tornat a València i ha dit que personalment seria incapaç de dormir al Palau de la Moncloa tenint a 800.000 persones afectades i no posar-se al capdavant d’una emergència nacional.

“Ja no és un problema partidista, ja no és un problema polític, és un problema moral. I és que el president del Govern d’un país no pot deixar quasi a un milió de persones abandonades, traslladant la seua responsabilitat a uns altres”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.