Feijóo afirma que a Mazón li ‘dignifica’ vincular el seu futur a la reconstrucció i carrega culpa de la dana al Govern

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha assegurat hui dimarts que al president de la Generalitat valenciana, el ‘popular’ Carlos Mazón, li “dignifica” enllaçar el seu futur polític a la reconstrucció després de la dana i ha atribuït al Govern “deslleial” de Pedro Sánchez la màxima responsabilitat.

“No sé si les persones creuen que el màxim responsable és el que menys responsabilitat tenia. El que sí li puc assegurar és que esta persona ha assumit grans responsabilitats i aquella que dignifica a un polític, que és unir la seua carrera política a l’èxit de la reconstrucció”, ha manifestat en al·lusió a Mazón durant un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum.

El cap de l’oposició ha expressat que conforme vagen passant els mesos s’anirà veient amb claredat el que ha passat a València i “quins són els seus vertaders responsables”. Dit això, ha recriminat que el Govern “va deixar sola a la Comunitat Valenciana durant la tragèdia i l’està deixant sola durant la recuperació i la reconstrucció de tots els ajuntaments afectats, que totalitzen a l’entorn de 800.000 persones afectades”.

Al seu juí, resulta “molt difícil gestionar una tragèdia així, quan tens un Govern deslleial, quan el que l’ha de gestionar no vol fer-ho”. “I no ho faria cap president autonòmic, perquè no té ni capacitat logística, ni capacitat financera, ni capacitat competencial per a reconstruir una cosa ob, com hem vist, va necessitar desplegar a l’exèrcit, a la Policia Nacional, a la Guàrdia Civil i milers i milers de milions de recursos”, ha expressat, per a descarregar de responsabilitat a Mazón.

Feijóo ha sostingut que qui tenia “tota la informació en exclusiva” sobre el temporal del passat 29 d’octubre era el Govern, però que Sánchez estava fora d’Espanya, així com altres alts càrrecs de l’Executiu que “no van assumir les seues responsabilitats i no van decretar l’emergència nacional, que és de llibre”.

QUASI UN MILIÓ DE PERSONES “ABANDONADES”

I ha incidit que per al barranc del Poyo, lloc clau de la tragèdia, portava anys sol·licitant-se infraestructures per a evitar la inundació i “el Govern central no va voler fer-les”.

“Estes infraestructures costaven menys del que va invertir la vicepresidenta responsable –Teresa Ribera– en els dos últims anys només en publicitat institucional”, ha afegit, per a subratllar que “el responsable” és el Govern.

A més, ha contraposat que Mazón va comparèixer a Les Corts i que des del PP han impulsat una comissió d’investigació al Senat i treballen per a recuperar les zones afectades.

Feijóo ha criticat a Sánchez que no haja tornat a València i ha dit que personalment seria incapaç de dormir al Palau de la Moncloa tenint a 800.000 persones afectades i no posar-se al capdavant d’una emergència nacional.

“Ja no és un problema partidista, ja no és un problema polític, és un problema moral. I és que el president del Govern d’un país no pot deixar quasi a un milió de persones abandonades, traslladant la seua responsabilitat a uns altres”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.