Localitzen una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria

 

dofi en Pinedo

Els tècnics de l’Oceanogràfic amb el dofi aparegut en Pinedo | Europa Press

 

Este dijous de matí, un grup de pescadors de la zona de Pinedo, pedania de València, han avisat al 112 després de vore una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria. Després de rebre l’avís, el servici d’emergència ha avisat protocol·làriament a la xarxa especialitzada, composta per la Fundació Oceanogràfic, la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat de València.

 

 

Segons ha informat la fundació, al lloc dels fets s’ha desplaçat un equip tècnic immediatament per a avaluar la situació i comprovar quina era la situació en la que es trobava esta femella de dofí.

 

Gràcies a la col·laboració de la Policia Local de Pinedo i la Creu Roja de València, l’equip de la Fundació ha pogut accedir a l’exemplar i fer-li una revisió mèdica veterinària. Allí mateix s’ha comprovat que l’animal tenia signes de malaltia crònica, per això s’ha establit un tractament d’emergència i s’ha obtingut una mostra de sang.

 

L’anàlisi que s’ha realitzat allí mateix ha donat un resultat positiu a una malaltia del dofí que comprometia la seua supervivència. Davant els greus signes de malaltia, els efectius han pres com a millor opció, per bioseguretat i benestar animal, l’eutanàsia humanitària, per evitar a l’animal una mort agònica en alta mar, ja que hui dia, no és possible la recuperació d’esta malaltia de dofins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU