9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Localitzen una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria

 

dofi en Pinedo

Els tècnics de l’Oceanogràfic amb el dofi aparegut en Pinedo | Europa Press

 

Este dijous de matí, un grup de pescadors de la zona de Pinedo, pedania de València, han avisat al 112 després de vore una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria. Després de rebre l’avís, el servici d’emergència ha avisat protocol·làriament a la xarxa especialitzada, composta per la Fundació Oceanogràfic, la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat de València.

 

 

Segons ha informat la fundació, al lloc dels fets s’ha desplaçat un equip tècnic immediatament per a avaluar la situació i comprovar quina era la situació en la que es trobava esta femella de dofí.

 

Gràcies a la col·laboració de la Policia Local de Pinedo i la Creu Roja de València, l’equip de la Fundació ha pogut accedir a l’exemplar i fer-li una revisió mèdica veterinària. Allí mateix s’ha comprovat que l’animal tenia signes de malaltia crònica, per això s’ha establit un tractament d’emergència i s’ha obtingut una mostra de sang.

 

L’anàlisi que s’ha realitzat allí mateix ha donat un resultat positiu a una malaltia del dofí que comprometia la seua supervivència. Davant els greus signes de malaltia, els efectius han pres com a millor opció, per bioseguretat i benestar animal, l’eutanàsia humanitària, per evitar a l’animal una mort agònica en alta mar, ja que hui dia, no és possible la recuperació d’esta malaltia de dofins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.