Localitzen una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria

 

dofi en Pinedo

Els tècnics de l’Oceanogràfic amb el dofi aparegut en Pinedo | Europa Press

 

Este dijous de matí, un grup de pescadors de la zona de Pinedo, pedania de València, han avisat al 112 després de vore una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria. Després de rebre l’avís, el servici d’emergència ha avisat protocol·làriament a la xarxa especialitzada, composta per la Fundació Oceanogràfic, la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat de València.

 

 

Segons ha informat la fundació, al lloc dels fets s’ha desplaçat un equip tècnic immediatament per a avaluar la situació i comprovar quina era la situació en la que es trobava esta femella de dofí.

 

Gràcies a la col·laboració de la Policia Local de Pinedo i la Creu Roja de València, l’equip de la Fundació ha pogut accedir a l’exemplar i fer-li una revisió mèdica veterinària. Allí mateix s’ha comprovat que l’animal tenia signes de malaltia crònica, per això s’ha establit un tractament d’emergència i s’ha obtingut una mostra de sang.

 

L’anàlisi que s’ha realitzat allí mateix ha donat un resultat positiu a una malaltia del dofí que comprometia la seua supervivència. Davant els greus signes de malaltia, els efectius han pres com a millor opció, per bioseguretat i benestar animal, l’eutanàsia humanitària, per evitar a l’animal una mort agònica en alta mar, ja que hui dia, no és possible la recuperació d’esta malaltia de dofins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.

Avís groc per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València este dijous

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís groc per fortes tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló i a l’interior nord de València, amb probabilitat moderada-alta.

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.

Aemet alerta d’un risc d’incendis molt alt el dia de l’eclipsi solar

Aemet ha advertit que el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, el risc d’incendis forestals serà molt alt o extrem en àmplies zones d’Espanya i ha difós recomanacions de prevenció.
FILMOTECA D'ESTIU