Localitzen una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria

 

dofi en Pinedo

Els tècnics de l’Oceanogràfic amb el dofi aparegut en Pinedo | Europa Press

 

Este dijous de matí, un grup de pescadors de la zona de Pinedo, pedania de València, han avisat al 112 després de vore una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria. Després de rebre l’avís, el servici d’emergència ha avisat protocol·làriament a la xarxa especialitzada, composta per la Fundació Oceanogràfic, la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat de València.

 

 

Segons ha informat la fundació, al lloc dels fets s’ha desplaçat un equip tècnic immediatament per a avaluar la situació i comprovar quina era la situació en la que es trobava esta femella de dofí.

 

Gràcies a la col·laboració de la Policia Local de Pinedo i la Creu Roja de València, l’equip de la Fundació ha pogut accedir a l’exemplar i fer-li una revisió mèdica veterinària. Allí mateix s’ha comprovat que l’animal tenia signes de malaltia crònica, per això s’ha establit un tractament d’emergència i s’ha obtingut una mostra de sang.

 

L’anàlisi que s’ha realitzat allí mateix ha donat un resultat positiu a una malaltia del dofí que comprometia la seua supervivència. Davant els greus signes de malaltia, els efectius han pres com a millor opció, per bioseguretat i benestar animal, l’eutanàsia humanitària, per evitar a l’animal una mort agònica en alta mar, ja que hui dia, no és possible la recuperació d’esta malaltia de dofins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València descobreix els anys de formació que van forjar el geni de Rubens

El Museu de Belles Arts de València presenta l’exposició 'Rubens. El floreixement d’un geni', que reconstrueix les influències i el context que van marcar els primers anys del mestre flamenc a Anvers.

La defensa d’Emilio Argüeso reclama un careo amb l’alcaldessa de Torrent per la telefonada del dia de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, ha sol·licitat a la jutgessa un careo amb l’alcaldessa de Torrent per aclarir com va ser la telefonada que van mantindre el 29 d’octubre de 2024, en plena DANA, i el contingut exacte de la informació sobre el risc i una possible víctima.

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.