García Ortiz mostra el respecte a la petició de la seua imputació per la parella d’Ayuso i a la decisió que adopte el TS

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Fiscal General de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha mostrat hui dimecres el seu respecte tant a la petició d’Álvaro González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, de sol·licitar al Tribunal Suprem que li impute per revelació de secrets com a la decisió que adopte finalment este òrgan judicial.

García Ortiz s’ha pronunciat així, després de presidir l’acte de presa de possessió de José Francisco Ortiz Navarro com a nou Fiscal Superior de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana, preguntat sobre la petició de González Amador al Suprem que li impute per un delicte de revelació de secrets en relació a l’ordre que va donar perquè la Fiscalia de Madrid difonguera una nota sobre els correus entre la defensa de la parella de la presidenta regional i el fiscal Julián Salto.

Sobre este tema, ha assenyalat: «Les parts en un procés tenen tot el dret del món a fer les seues propostes a un tribunal i haurà de resoldre el tribunal». Per tant, ha apuntat que, sent l’implicat, «doncs poc més que respecte a qualsevol decisió que puga prendre al tribunal com a les peticions d’una de les parts que exercix els seus drets».

Així mateix, respecte a quan té previst la Fiscalia enviar l’informe, ha assenyalat que «com més prompte millor per a complir els terminis al més prompte possible i, per descomptat, complir el que ens diguen els tribunals».

«Si ens donen tres dies de termini intentarem fer-ho com més prompte millor, però ho intentarà fer la Fiscalia del Tribunal Suprem; jo, com bé saben, estic separat de l’assumpte com és obvi i normal des del principi», ha assenyalat. D’esta manera, ha explicat que serà la Fiscalia del Tribunal Suprem i la Tinent Fiscal del TS «qui decidisca quan i com presenta l’escrit».

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.