García Ortiz mostra el respecte a la petició de la seua imputació per la parella d’Ayuso i a la decisió que adopte el TS

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Fiscal General de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha mostrat hui dimecres el seu respecte tant a la petició d’Álvaro González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, de sol·licitar al Tribunal Suprem que li impute per revelació de secrets com a la decisió que adopte finalment este òrgan judicial.

García Ortiz s’ha pronunciat així, després de presidir l’acte de presa de possessió de José Francisco Ortiz Navarro com a nou Fiscal Superior de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana, preguntat sobre la petició de González Amador al Suprem que li impute per un delicte de revelació de secrets en relació a l’ordre que va donar perquè la Fiscalia de Madrid difonguera una nota sobre els correus entre la defensa de la parella de la presidenta regional i el fiscal Julián Salto.

Sobre este tema, ha assenyalat: “Les parts en un procés tenen tot el dret del món a fer les seues propostes a un tribunal i haurà de resoldre el tribunal”. Per tant, ha apuntat que, sent l’implicat, “doncs poc més que respecte a qualsevol decisió que puga prendre al tribunal com a les peticions d’una de les parts que exercix els seus drets”.

Així mateix, respecte a quan té previst la Fiscalia enviar l’informe, ha assenyalat que “com més prompte millor per a complir els terminis al més prompte possible i, per descomptat, complir el que ens diguen els tribunals”.

“Si ens donen tres dies de termini intentarem fer-ho com més prompte millor, però ho intentarà fer la Fiscalia del Tribunal Suprem; jo, com bé saben, estic separat de l’assumpte com és obvi i normal des del principi”, ha assenyalat. D’esta manera, ha explicat que serà la Fiscalia del Tribunal Suprem i la Tinent Fiscal del TS “qui decidisca quan i com presenta l’escrit”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.