7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

García Ortiz mostra el respecte a la petició de la seua imputació per la parella d’Ayuso i a la decisió que adopte el TS

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Fiscal General de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha mostrat hui dimecres el seu respecte tant a la petició d’Álvaro González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, de sol·licitar al Tribunal Suprem que li impute per revelació de secrets com a la decisió que adopte finalment este òrgan judicial.

García Ortiz s’ha pronunciat així, després de presidir l’acte de presa de possessió de José Francisco Ortiz Navarro com a nou Fiscal Superior de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana, preguntat sobre la petició de González Amador al Suprem que li impute per un delicte de revelació de secrets en relació a l’ordre que va donar perquè la Fiscalia de Madrid difonguera una nota sobre els correus entre la defensa de la parella de la presidenta regional i el fiscal Julián Salto.

Sobre este tema, ha assenyalat: “Les parts en un procés tenen tot el dret del món a fer les seues propostes a un tribunal i haurà de resoldre el tribunal”. Per tant, ha apuntat que, sent l’implicat, “doncs poc més que respecte a qualsevol decisió que puga prendre al tribunal com a les peticions d’una de les parts que exercix els seus drets”.

Així mateix, respecte a quan té previst la Fiscalia enviar l’informe, ha assenyalat que “com més prompte millor per a complir els terminis al més prompte possible i, per descomptat, complir el que ens diguen els tribunals”.

“Si ens donen tres dies de termini intentarem fer-ho com més prompte millor, però ho intentarà fer la Fiscalia del Tribunal Suprem; jo, com bé saben, estic separat de l’assumpte com és obvi i normal des del principi”, ha assenyalat. D’esta manera, ha explicat que serà la Fiscalia del Tribunal Suprem i la Tinent Fiscal del TS “qui decidisca quan i com presenta l’escrit”.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.