García Ortiz mostra el respecte a la petició de la seua imputació per la parella d’Ayuso i a la decisió que adopte el TS

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Fiscal General de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha mostrat hui dimecres el seu respecte tant a la petició d’Álvaro González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, de sol·licitar al Tribunal Suprem que li impute per revelació de secrets com a la decisió que adopte finalment este òrgan judicial.

García Ortiz s’ha pronunciat així, després de presidir l’acte de presa de possessió de José Francisco Ortiz Navarro com a nou Fiscal Superior de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana, preguntat sobre la petició de González Amador al Suprem que li impute per un delicte de revelació de secrets en relació a l’ordre que va donar perquè la Fiscalia de Madrid difonguera una nota sobre els correus entre la defensa de la parella de la presidenta regional i el fiscal Julián Salto.

Sobre este tema, ha assenyalat: «Les parts en un procés tenen tot el dret del món a fer les seues propostes a un tribunal i haurà de resoldre el tribunal». Per tant, ha apuntat que, sent l’implicat, «doncs poc més que respecte a qualsevol decisió que puga prendre al tribunal com a les peticions d’una de les parts que exercix els seus drets».

Així mateix, respecte a quan té previst la Fiscalia enviar l’informe, ha assenyalat que «com més prompte millor per a complir els terminis al més prompte possible i, per descomptat, complir el que ens diguen els tribunals».

«Si ens donen tres dies de termini intentarem fer-ho com més prompte millor, però ho intentarà fer la Fiscalia del Tribunal Suprem; jo, com bé saben, estic separat de l’assumpte com és obvi i normal des del principi», ha assenyalat. D’esta manera, ha explicat que serà la Fiscalia del Tribunal Suprem i la Tinent Fiscal del TS «qui decidisca quan i com presenta l’escrit».

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.