García Ortiz mostra el respecte a la petició de la seua imputació per la parella d’Ayuso i a la decisió que adopte el TS

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Fiscal General de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha mostrat hui dimecres el seu respecte tant a la petició d’Álvaro González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, de sol·licitar al Tribunal Suprem que li impute per revelació de secrets com a la decisió que adopte finalment este òrgan judicial.

García Ortiz s’ha pronunciat així, després de presidir l’acte de presa de possessió de José Francisco Ortiz Navarro com a nou Fiscal Superior de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana, preguntat sobre la petició de González Amador al Suprem que li impute per un delicte de revelació de secrets en relació a l’ordre que va donar perquè la Fiscalia de Madrid difonguera una nota sobre els correus entre la defensa de la parella de la presidenta regional i el fiscal Julián Salto.

Sobre este tema, ha assenyalat: «Les parts en un procés tenen tot el dret del món a fer les seues propostes a un tribunal i haurà de resoldre el tribunal». Per tant, ha apuntat que, sent l’implicat, «doncs poc més que respecte a qualsevol decisió que puga prendre al tribunal com a les peticions d’una de les parts que exercix els seus drets».

Així mateix, respecte a quan té previst la Fiscalia enviar l’informe, ha assenyalat que «com més prompte millor per a complir els terminis al més prompte possible i, per descomptat, complir el que ens diguen els tribunals».

«Si ens donen tres dies de termini intentarem fer-ho com més prompte millor, però ho intentarà fer la Fiscalia del Tribunal Suprem; jo, com bé saben, estic separat de l’assumpte com és obvi i normal des del principi», ha assenyalat. D’esta manera, ha explicat que serà la Fiscalia del Tribunal Suprem i la Tinent Fiscal del TS «qui decidisca quan i com presenta l’escrit».

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.