Els hotels de València s’omplin amb els Gay Games i superen el 76% d’ocupació

Els hotels de València han previst una ocupació mitjana superior al 76% durant la celebració dels Gay Games, que tindrà lloc entre el 27 de juny i el 4 de juliol, segons un sondeig de Fundació Visit València que ha donat a conéixer l’Ajuntament.

Segons este estudi, el primer cap de setmana de l’esdeveniment l’ocupació hotelera mitjana s’eleva fins al 83,2%. Per al segon cap de setmana, la previsió se situa en el 76% i, en els dies laborables, al voltant del 73,4%.

Pel que fa als preus, la tarifa mitjana prevista per al conjunt de les nou nits se situa en 168 euros per habitació i nit. El primer cap de setmana la mitjana puja fins als 185 euros, mentres que el segon baixa lleugerament fins als 180 euros.

En canvi, durant la setmana laboral, el preu mitjà esperat és de 156 euros. Estes xifres mostren un increment respecte a períodes habituals gràcies a la forta demanda associada a l’esdeveniment esportiu i festiu.

Impacte internacional dels Gay Games

La regidora de Turisme, Innovació i Inversions, Paula Llobet, ha destacat que estes previsions reflectixen l’atractiu internacional dels Gay Games i el treball previ de promoció de la ciutat. Segons ha indicat, durant més d’un any s’ha treballat per a posicionar València com a seu destacada d’este encontre esportiu inclusiu.

Llobet ha explicat que ‘des de la Fundació Visit València hem desenvolupat més de una vintena d’accions de captació en alguns dels principals encontres esportius, culturals i professionals del col·lectiu LGTBIQ+ en Espanya, Europa i Amèrica, com el Pride Cup de Orlando, el WorldPride de Washington D.C., el CSD de Colònia, els EuroGames de Lyon o Gnetwork360 en Buenos Aires’.

La regidora ha afegit que ‘gràcies a esta estratègia de captació, València es prepara per a rebre a prop de 10.000 participants procedents de 80 països, una xifra que posa de manifest el marcat caràcter internacional d’esta edició. Estados Unidos lidera la participació, amb més del 30% de les inscripcions, seguit de Regne Unit, Alemanya i Canadà’.

Segons les dades de la Fundació Visit València, la previsió d’ocupació durant els dies dels Gay Games se situa al voltant de dos punts percentuals per damunt de la mitjana prevista per a tot el mes de juny. Això indica que l’esdeveniment té un efecte directe en l’ocupació hotelera de la ciutat.

Els responsables del sondeig han assenyalat també que encara podria sumar-se l’efecte de les reserves d’última hora, molt habituals en el destí València. Estos últims moviments solen millorar les xifres finals d’ocupació i podrien deixar percentatges encara més alts una vegada acabe l’esdeveniment.

A més de l’impacte en els hotels, unes ocupacions tan elevades solen afavorir altres sectors vinculats al turisme urbà, com la restauració, el comerç i els servicis d’oci. Encara que el sondeig se centra en l’allotjament, les xifres d’arribades previstes apunten a una activitat econòmica intensa en tota la ciutat durant els nou dies de competicions i actes socials.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.