9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La Generalitat convida a gaudir del Nadal amb concerts i activitats familiars gratuïtes a la Casa dels Caragols

Presidència de la Generalitat ofereix aquest Nadal un extens programa d’activitats culturals gratuïtes a la Casa dels Caragols, seu del Consell a Castelló.

Del 26 de desembre al 4 de gener, es podrà gaudir de les actuacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), la Coral de Vicent Ripollés de Castelló i el grup de música Melomans a més de teatre, contacontes i jocs tradicionals per a les xiquetes i xiquets.

La directora territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo ha assenyalat que “amb aquestes activitats des de Presidència de la Generalitat volem contribuir a dinamitzar la vida cultural de la ciutat i al mateix temps fer costat a les nostres bandes de música i als i les creadores i artistes de la nostra Comunitat”.

Redondo ha recordat que “al llarg de l’any hem anat oferint diferents programes d’activitats a la Casa dels Caragols, la qual cosa ens permet obrir la seu del Consell a Castelló a la ciutadania, acostant l’administració a totes i tots els castellonencs”.

El programa s’emmarca dins de la campanya ‘El Nadal és València’ dissenyada per Presidència per a animar a la ciutadania a consumir productes valencians en aquestes festes, des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres.

El programa arrancarà el dilluns 26 de desembre, a les 19 hores, amb un concert de bandes castellonenques en col·laboració amb la FSMCV.

El dimarts 27, a partir de les 18 hores, es podrà gaudir del ‘Jugafusta’ del col·lectiu ‘Mon d’animaciò’, un espai que comprén una àmplia col·lecció de jocs tradicionals fets de fusta i elaborats de manera artesanal.

El dijous, 29 de desembre, a les 19 hores, la Casa dels Caragols acollirà l’actuació de la Coral Vicent Ripollés de Castelló, dirigida per Jordi Ràfols Duch.

El divendres, 30 de desembre, a les 19 hores, la companyia ‘El Ball de San Vito’ recupera a la famosa marioneta valenciana Mingo, en una història comptada amb el llenguatge de la titella tradicional, representada en un teatre revolucionari, dins de la pràctica de les titelles de guant i acompanyada de música en directe.

El dilluns, 2 de gener, a les 19 hores, els contacontes Felip Kervarec, Tania Muñoz, Raquel López i Carles Cano protagonitzaran dos duels de contes en els quals els artistes s’enfrontaran amb variades històries en valencià, relats de la tradició oral i literària comptada d’una forma diferent.

El dimecres, 4 de gener, a les 19 hores, el grup musical ‘Melomans’ acomiadarà el programa.

Melomans és un grup vocal i teatral creat en 2010 per quatre joves artistes valencians:  Edu Escartí,  Gonzalo Manglano, Javi Reig i Pau Ferrer. Sense més instruments que les seues pròpies veus i amb l’humor com a segell distintiu, Melomans s’ha convertit en un referent de la música a capela a Espanya.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.