La Generalitat convida a gaudir del Nadal amb concerts i activitats familiars gratuïtes a la Casa dels Caragols

Presidència de la Generalitat ofereix aquest Nadal un extens programa d’activitats culturals gratuïtes a la Casa dels Caragols, seu del Consell a Castelló.

Del 26 de desembre al 4 de gener, es podrà gaudir de les actuacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), la Coral de Vicent Ripollés de Castelló i el grup de música Melomans a més de teatre, contacontes i jocs tradicionals per a les xiquetes i xiquets.

La directora territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo ha assenyalat que “amb aquestes activitats des de Presidència de la Generalitat volem contribuir a dinamitzar la vida cultural de la ciutat i al mateix temps fer costat a les nostres bandes de música i als i les creadores i artistes de la nostra Comunitat”.

Redondo ha recordat que “al llarg de l’any hem anat oferint diferents programes d’activitats a la Casa dels Caragols, la qual cosa ens permet obrir la seu del Consell a Castelló a la ciutadania, acostant l’administració a totes i tots els castellonencs”.

El programa s’emmarca dins de la campanya ‘El Nadal és València’ dissenyada per Presidència per a animar a la ciutadania a consumir productes valencians en aquestes festes, des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres.

El programa arrancarà el dilluns 26 de desembre, a les 19 hores, amb un concert de bandes castellonenques en col·laboració amb la FSMCV.

El dimarts 27, a partir de les 18 hores, es podrà gaudir del ‘Jugafusta’ del col·lectiu ‘Mon d’animaciò’, un espai que comprén una àmplia col·lecció de jocs tradicionals fets de fusta i elaborats de manera artesanal.

El dijous, 29 de desembre, a les 19 hores, la Casa dels Caragols acollirà l’actuació de la Coral Vicent Ripollés de Castelló, dirigida per Jordi Ràfols Duch.

El divendres, 30 de desembre, a les 19 hores, la companyia ‘El Ball de San Vito’ recupera a la famosa marioneta valenciana Mingo, en una història comptada amb el llenguatge de la titella tradicional, representada en un teatre revolucionari, dins de la pràctica de les titelles de guant i acompanyada de música en directe.

El dilluns, 2 de gener, a les 19 hores, els contacontes Felip Kervarec, Tania Muñoz, Raquel López i Carles Cano protagonitzaran dos duels de contes en els quals els artistes s’enfrontaran amb variades històries en valencià, relats de la tradició oral i literària comptada d’una forma diferent.

El dimecres, 4 de gener, a les 19 hores, el grup musical ‘Melomans’ acomiadarà el programa.

Melomans és un grup vocal i teatral creat en 2010 per quatre joves artistes valencians:  Edu Escartí,  Gonzalo Manglano, Javi Reig i Pau Ferrer. Sense més instruments que les seues pròpies veus i amb l’humor com a segell distintiu, Melomans s’ha convertit en un referent de la música a capela a Espanya.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.