La Generalitat convida a gaudir del Nadal amb concerts i activitats familiars gratuïtes a la Casa dels Caragols

Presidència de la Generalitat ofereix aquest Nadal un extens programa d’activitats culturals gratuïtes a la Casa dels Caragols, seu del Consell a Castelló.

Del 26 de desembre al 4 de gener, es podrà gaudir de les actuacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), la Coral de Vicent Ripollés de Castelló i el grup de música Melomans a més de teatre, contacontes i jocs tradicionals per a les xiquetes i xiquets.

La directora territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo ha assenyalat que “amb aquestes activitats des de Presidència de la Generalitat volem contribuir a dinamitzar la vida cultural de la ciutat i al mateix temps fer costat a les nostres bandes de música i als i les creadores i artistes de la nostra Comunitat”.

Redondo ha recordat que “al llarg de l’any hem anat oferint diferents programes d’activitats a la Casa dels Caragols, la qual cosa ens permet obrir la seu del Consell a Castelló a la ciutadania, acostant l’administració a totes i tots els castellonencs”.

El programa s’emmarca dins de la campanya ‘El Nadal és València’ dissenyada per Presidència per a animar a la ciutadania a consumir productes valencians en aquestes festes, des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres.

El programa arrancarà el dilluns 26 de desembre, a les 19 hores, amb un concert de bandes castellonenques en col·laboració amb la FSMCV.

El dimarts 27, a partir de les 18 hores, es podrà gaudir del ‘Jugafusta’ del col·lectiu ‘Mon d’animaciò’, un espai que comprén una àmplia col·lecció de jocs tradicionals fets de fusta i elaborats de manera artesanal.

El dijous, 29 de desembre, a les 19 hores, la Casa dels Caragols acollirà l’actuació de la Coral Vicent Ripollés de Castelló, dirigida per Jordi Ràfols Duch.

El divendres, 30 de desembre, a les 19 hores, la companyia ‘El Ball de San Vito’ recupera a la famosa marioneta valenciana Mingo, en una història comptada amb el llenguatge de la titella tradicional, representada en un teatre revolucionari, dins de la pràctica de les titelles de guant i acompanyada de música en directe.

El dilluns, 2 de gener, a les 19 hores, els contacontes Felip Kervarec, Tania Muñoz, Raquel López i Carles Cano protagonitzaran dos duels de contes en els quals els artistes s’enfrontaran amb variades històries en valencià, relats de la tradició oral i literària comptada d’una forma diferent.

El dimecres, 4 de gener, a les 19 hores, el grup musical ‘Melomans’ acomiadarà el programa.

Melomans és un grup vocal i teatral creat en 2010 per quatre joves artistes valencians:  Edu Escartí,  Gonzalo Manglano, Javi Reig i Pau Ferrer. Sense més instruments que les seues pròpies veus i amb l’humor com a segell distintiu, Melomans s’ha convertit en un referent de la música a capela a Espanya.

Últimes notícies

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.

Mestalla enceta l’última temporada amb l’estrena de LaLiga entre València i Celta

València i Celta de Vigo debuten este dissabte en LaLiga a Mestalla, en el primer partit de l’última temporada del vell estadi abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027. Tots dos equips arriben amb dubtes i novetats en la plantilla després d’una pretemporada irregular.

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.