La Generalitat convida a gaudir del Nadal amb concerts i activitats familiars gratuïtes a la Casa dels Caragols

Presidència de la Generalitat ofereix aquest Nadal un extens programa d’activitats culturals gratuïtes a la Casa dels Caragols, seu del Consell a Castelló.

Del 26 de desembre al 4 de gener, es podrà gaudir de les actuacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), la Coral de Vicent Ripollés de Castelló i el grup de música Melomans a més de teatre, contacontes i jocs tradicionals per a les xiquetes i xiquets.

La directora territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo ha assenyalat que “amb aquestes activitats des de Presidència de la Generalitat volem contribuir a dinamitzar la vida cultural de la ciutat i al mateix temps fer costat a les nostres bandes de música i als i les creadores i artistes de la nostra Comunitat”.

Redondo ha recordat que “al llarg de l’any hem anat oferint diferents programes d’activitats a la Casa dels Caragols, la qual cosa ens permet obrir la seu del Consell a Castelló a la ciutadania, acostant l’administració a totes i tots els castellonencs”.

El programa s’emmarca dins de la campanya ‘El Nadal és València’ dissenyada per Presidència per a animar a la ciutadania a consumir productes valencians en aquestes festes, des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres.

El programa arrancarà el dilluns 26 de desembre, a les 19 hores, amb un concert de bandes castellonenques en col·laboració amb la FSMCV.

El dimarts 27, a partir de les 18 hores, es podrà gaudir del ‘Jugafusta’ del col·lectiu ‘Mon d’animaciò’, un espai que comprén una àmplia col·lecció de jocs tradicionals fets de fusta i elaborats de manera artesanal.

El dijous, 29 de desembre, a les 19 hores, la Casa dels Caragols acollirà l’actuació de la Coral Vicent Ripollés de Castelló, dirigida per Jordi Ràfols Duch.

El divendres, 30 de desembre, a les 19 hores, la companyia ‘El Ball de San Vito’ recupera a la famosa marioneta valenciana Mingo, en una història comptada amb el llenguatge de la titella tradicional, representada en un teatre revolucionari, dins de la pràctica de les titelles de guant i acompanyada de música en directe.

El dilluns, 2 de gener, a les 19 hores, els contacontes Felip Kervarec, Tania Muñoz, Raquel López i Carles Cano protagonitzaran dos duels de contes en els quals els artistes s’enfrontaran amb variades històries en valencià, relats de la tradició oral i literària comptada d’una forma diferent.

El dimecres, 4 de gener, a les 19 hores, el grup musical ‘Melomans’ acomiadarà el programa.

Melomans és un grup vocal i teatral creat en 2010 per quatre joves artistes valencians:  Edu Escartí,  Gonzalo Manglano, Javi Reig i Pau Ferrer. Sense més instruments que les seues pròpies veus i amb l’humor com a segell distintiu, Melomans s’ha convertit en un referent de la música a capela a Espanya.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.