15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

La Generalitat convida a gaudir del Nadal amb concerts i activitats familiars gratuïtes a la Casa dels Caragols

Presidència de la Generalitat ofereix aquest Nadal un extens programa d’activitats culturals gratuïtes a la Casa dels Caragols, seu del Consell a Castelló.

Del 26 de desembre al 4 de gener, es podrà gaudir de les actuacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), la Coral de Vicent Ripollés de Castelló i el grup de música Melomans a més de teatre, contacontes i jocs tradicionals per a les xiquetes i xiquets.

La directora territorial de Presidència a Castelló, Eva Redondo ha assenyalat que “amb aquestes activitats des de Presidència de la Generalitat volem contribuir a dinamitzar la vida cultural de la ciutat i al mateix temps fer costat a les nostres bandes de música i als i les creadores i artistes de la nostra Comunitat”.

Redondo ha recordat que “al llarg de l’any hem anat oferint diferents programes d’activitats a la Casa dels Caragols, la qual cosa ens permet obrir la seu del Consell a Castelló a la ciutadania, acostant l’administració a totes i tots els castellonencs”.

El programa s’emmarca dins de la campanya ‘El Nadal és València’ dissenyada per Presidència per a animar a la ciutadania a consumir productes valencians en aquestes festes, des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres.

El programa arrancarà el dilluns 26 de desembre, a les 19 hores, amb un concert de bandes castellonenques en col·laboració amb la FSMCV.

El dimarts 27, a partir de les 18 hores, es podrà gaudir del ‘Jugafusta’ del col·lectiu ‘Mon d’animaciò’, un espai que comprén una àmplia col·lecció de jocs tradicionals fets de fusta i elaborats de manera artesanal.

El dijous, 29 de desembre, a les 19 hores, la Casa dels Caragols acollirà l’actuació de la Coral Vicent Ripollés de Castelló, dirigida per Jordi Ràfols Duch.

El divendres, 30 de desembre, a les 19 hores, la companyia ‘El Ball de San Vito’ recupera a la famosa marioneta valenciana Mingo, en una història comptada amb el llenguatge de la titella tradicional, representada en un teatre revolucionari, dins de la pràctica de les titelles de guant i acompanyada de música en directe.

El dilluns, 2 de gener, a les 19 hores, els contacontes Felip Kervarec, Tania Muñoz, Raquel López i Carles Cano protagonitzaran dos duels de contes en els quals els artistes s’enfrontaran amb variades històries en valencià, relats de la tradició oral i literària comptada d’una forma diferent.

El dimecres, 4 de gener, a les 19 hores, el grup musical ‘Melomans’ acomiadarà el programa.

Melomans és un grup vocal i teatral creat en 2010 per quatre joves artistes valencians:  Edu Escartí,  Gonzalo Manglano, Javi Reig i Pau Ferrer. Sense més instruments que les seues pròpies veus i amb l’humor com a segell distintiu, Melomans s’ha convertit en un referent de la música a capela a Espanya.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.