Habitatge assequible: la Generalitat anuncia avanços en el Plan Vive

La Generalitat ha avançat que “en breu” començarà la construcció de 1.300 habitatges que es destinaran a lloguer dins del Plan Vive que consideren que “compleix els seus objectius” i “avança” en la tramitació per a la construcció de 3.000 habitatges protegits en un any.

L’administració autonòmica ha assenyalat en un comunicat que, a través de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, es treballa per a l’obtenció de sòl i la seua corresponent gestió perquè puga ser destinat a habitatge, per a així “donar resposta a un dels principals problemes que pateix la ciutadania”.

La Generalitat ha posat en marxa una sèrie de mesures destinades a ampliar l’oferta d’habitatge, amb l’objectiu de “combatre els elevats preus, tant de compra com de lloguer”, i que inclouen “la major promoció d’habitatge posat en marxa per l’administració autonòmica des de fa anys”.

En eixe sentit, ha recordat que, a la fi de desembre, el ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, anunciava la licitació de 1.675 habitatges protegits en parcel·les de 12 municipis de la Comunitat Valenciana. En concret, a la província d’Alacant es van aprovar projectes que aconsegueixen els 1.186 immobles i que s’edificaran a Elx (73), Alacant (191), Sant Joan (70), Sant Vicent del Raspeig (126), Torrevella (629), La Vila Joiosa (33) i Xàbia (64).

D’altra banda, a la província de València el nombre d’habitatges licitats aconsegueix les 386 en els municipis d’Albal (37), Gandia (37), València (61) i Sagunt (233), mentre que a Castelló de la Plana s’han aprovat 121 immobles.

La Generalitat ha explicat que al llarg del mes de març acaba el termini de presentació d’ofertes de les empreses a les diferents licitacions, que s’estan realitzant a través de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha). Amb aquestes actuacions, “es fa un pas més per a la construcció d’habitatges protegits a un preu assequible dirigides a sectors de la població que, donada la situació del mercat immobiliari actual, no poden accedir a un habitatge, com és el cas de la joventut”.

L’administració autonòmica ha ressaltat que l'”avanç” del Plan Vive està sent possible per la mobilització de sòl públic disponible, tant de l’administració autonòmica com dels ajuntaments.

Aportació de parcel·les municipals

En eixe sentit, la EVha, en col·laboració amb l’Institut Valencià de l’Edificació (IVE), realitza l’anàlisi i valoració de les parcel·les proposades amb la finalitat de determinar la seua idoneïtat i viabilitat, així com les diferents fórmules de promoció d’habitatges en cada municipi.

Com a resultat d’aquests processos tècnics d’anàlisis i valoració, s’ha informat ja “favorablement” de la viabilitat de sòls situats en els municipis d’Alacant, Benijòfer, Benicarló, La Pobla de Vallbona, Manises, Massamagrell, València i Vinaròs. Per tant, s’està treballant actualment en la preparació de les respectives licitacions.

Així mateix, l’IVE continua realitzant la valoració de parcel·les posades a disposició per part de més municipis, de les que estan “molt avançades” a Almoradí, les Alqueries, Carcaixent, Crevillent, El Puig de Santa María, Llanera de Ranes, Montitxelvo, Torrent i Rojals.

El Consell ha assegurat que “el nombre de parcel·les a valorar anirà en augment, donat l’interés suscitat per les corporacions municipals per aquesta iniciativa que intenta donar solució al problema de l’habitatge”, la qual cosa suposaran noves licitacions. Fins al moment, 284 municipis de la Comunitat s’han adherit al Pla Viu.

Després dels corresponents tràmits administratius dels processos de licitació i adjudicació d’obres, “en breu” està previst l’inici de la construcció d’un total de 1.300 habitatges protegits que es destinaran a lloguer assequible.

221 habitatges a València i Benidorm

D’altra banda, aquesta setmana, els directius de la constructora Culmia es van desplaçar a València per a signar l’escriptura d’adjudicació del dret de superfície de dues parcel·les per a la construcció de 221 habitatges protegits, 104 a València i altres 117 a Benidorm. L’empresa també assumirà la conservació i manteniment dels edificis (habitatges, garatges, trasters, locals i elements comuns) i la gestió i explotació, mitjançant lloguer.

El plec del concurs contempla la cessió del dret de superfície per un termini de 55 anys, prorrogables a 20 anys més, i es desenvoluparà a través de fórmules de col·laboració públic-privada. L’ús d’aquestes edificacions haurà de ser únicament residencial i destinat a habitatge de protecció pública en règim de lloguer assequible. Aquestes promocions compten amb ajudes del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Inici de les obres de 1.090 habitatges

De la mateixa manera, “en breu” també està previst l’inici de les obres resultants del concurs de dret de superfície de 17 parcel·les per a la promoció, construcció i gestió de 1.090 habitatges de protecció pública energèticament eficients en règim de lloguer social.

En eixe cas, l’UTE Urbania-Visorem va resultar adjudicatària dels tres lots que congreguen els 17 solars propietat de la EVha. Aquests immobles comptaran amb una ajuda màxima de 54.105.000 euros del programa Next Generation.

D’aquesta manera, el primer i segon lot corresponen a la província d’Alacant. Mentre que el primer ofereix tres parcel·les –en el sector L’Alqueria a Sant Joan d’Alacant, en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en Rabasa fase II a Alacant–, el segon lot ha aprovat altres quatre parcel·les en L’Alqueria a Sant Joan d’Alacant i dos al carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon a la província de València amb tres parcel·les en la pedania valenciana de La Torre, dues en Santa Anna a Gandia i una al carrer L’Horta de Silla.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.