Habitatge assequible: la Generalitat anuncia avanços en el Plan Vive

La Generalitat ha avançat que «en breu» començarà la construcció de 1.300 habitatges que es destinaran a lloguer dins del Plan Vive que consideren que «compleix els seus objectius» i «avança» en la tramitació per a la construcció de 3.000 habitatges protegits en un any.

L’administració autonòmica ha assenyalat en un comunicat que, a través de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, es treballa per a l’obtenció de sòl i la seua corresponent gestió perquè puga ser destinat a habitatge, per a així «donar resposta a un dels principals problemes que pateix la ciutadania».

La Generalitat ha posat en marxa una sèrie de mesures destinades a ampliar l’oferta d’habitatge, amb l’objectiu de «combatre els elevats preus, tant de compra com de lloguer», i que inclouen «la major promoció d’habitatge posat en marxa per l’administració autonòmica des de fa anys».

En eixe sentit, ha recordat que, a la fi de desembre, el ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, anunciava la licitació de 1.675 habitatges protegits en parcel·les de 12 municipis de la Comunitat Valenciana. En concret, a la província d’Alacant es van aprovar projectes que aconsegueixen els 1.186 immobles i que s’edificaran a Elx (73), Alacant (191), Sant Joan (70), Sant Vicent del Raspeig (126), Torrevella (629), La Vila Joiosa (33) i Xàbia (64).

D’altra banda, a la província de València el nombre d’habitatges licitats aconsegueix les 386 en els municipis d’Albal (37), Gandia (37), València (61) i Sagunt (233), mentre que a Castelló de la Plana s’han aprovat 121 immobles.

La Generalitat ha explicat que al llarg del mes de març acaba el termini de presentació d’ofertes de les empreses a les diferents licitacions, que s’estan realitzant a través de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha). Amb aquestes actuacions, «es fa un pas més per a la construcció d’habitatges protegits a un preu assequible dirigides a sectors de la població que, donada la situació del mercat immobiliari actual, no poden accedir a un habitatge, com és el cas de la joventut».

L’administració autonòmica ha ressaltat que l'»avanç» del Plan Vive està sent possible per la mobilització de sòl públic disponible, tant de l’administració autonòmica com dels ajuntaments.

Aportació de parcel·les municipals

En eixe sentit, la EVha, en col·laboració amb l’Institut Valencià de l’Edificació (IVE), realitza l’anàlisi i valoració de les parcel·les proposades amb la finalitat de determinar la seua idoneïtat i viabilitat, així com les diferents fórmules de promoció d’habitatges en cada municipi.

Com a resultat d’aquests processos tècnics d’anàlisis i valoració, s’ha informat ja «favorablement» de la viabilitat de sòls situats en els municipis d’Alacant, Benijòfer, Benicarló, La Pobla de Vallbona, Manises, Massamagrell, València i Vinaròs. Per tant, s’està treballant actualment en la preparació de les respectives licitacions.

Així mateix, l’IVE continua realitzant la valoració de parcel·les posades a disposició per part de més municipis, de les que estan «molt avançades» a Almoradí, les Alqueries, Carcaixent, Crevillent, El Puig de Santa María, Llanera de Ranes, Montitxelvo, Torrent i Rojals.

El Consell ha assegurat que «el nombre de parcel·les a valorar anirà en augment, donat l’interés suscitat per les corporacions municipals per aquesta iniciativa que intenta donar solució al problema de l’habitatge», la qual cosa suposaran noves licitacions. Fins al moment, 284 municipis de la Comunitat s’han adherit al Pla Viu.

Després dels corresponents tràmits administratius dels processos de licitació i adjudicació d’obres, «en breu» està previst l’inici de la construcció d’un total de 1.300 habitatges protegits que es destinaran a lloguer assequible.

221 habitatges a València i Benidorm

D’altra banda, aquesta setmana, els directius de la constructora Culmia es van desplaçar a València per a signar l’escriptura d’adjudicació del dret de superfície de dues parcel·les per a la construcció de 221 habitatges protegits, 104 a València i altres 117 a Benidorm. L’empresa també assumirà la conservació i manteniment dels edificis (habitatges, garatges, trasters, locals i elements comuns) i la gestió i explotació, mitjançant lloguer.

El plec del concurs contempla la cessió del dret de superfície per un termini de 55 anys, prorrogables a 20 anys més, i es desenvoluparà a través de fórmules de col·laboració públic-privada. L’ús d’aquestes edificacions haurà de ser únicament residencial i destinat a habitatge de protecció pública en règim de lloguer assequible. Aquestes promocions compten amb ajudes del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Inici de les obres de 1.090 habitatges

De la mateixa manera, «en breu» també està previst l’inici de les obres resultants del concurs de dret de superfície de 17 parcel·les per a la promoció, construcció i gestió de 1.090 habitatges de protecció pública energèticament eficients en règim de lloguer social.

En eixe cas, l’UTE Urbania-Visorem va resultar adjudicatària dels tres lots que congreguen els 17 solars propietat de la EVha. Aquests immobles comptaran amb una ajuda màxima de 54.105.000 euros del programa Next Generation.

D’aquesta manera, el primer i segon lot corresponen a la província d’Alacant. Mentre que el primer ofereix tres parcel·les –en el sector L’Alqueria a Sant Joan d’Alacant, en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en Rabasa fase II a Alacant–, el segon lot ha aprovat altres quatre parcel·les en L’Alqueria a Sant Joan d’Alacant i dos al carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon a la província de València amb tres parcel·les en la pedania valenciana de La Torre, dues en Santa Anna a Gandia i una al carrer L’Horta de Silla.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.