Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Habitatge recolza el pla de la PAH, per a regular el lloguer i penalitzar els pisos buits de grans tenidors

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones vulnerables sense alternativa residencial.
La niva Llei

“Les Administracions Públiques tenim l’obligació de treballar per garantir l’accés a l’habitatge. La nova Llei Estatal d’Habitatge, que ara es tramita, ha de posar els mecanismes que frenen l’especulació en el mercat del lloguer, eviten els abusos dels fons voltor i augmenten la xifra d’habitatges assequibles que reforcen este dret. També s’han de potenciar les eines dels Ajuntaments per a fer front a les necessitats d’habitatge“, afirma la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.

Plataformes d’Afectats per la Hipoteca

La regidora destaca la proposta realitzada per les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca, sindicats de llogaters i els sindicats de CC00, UGT i CGT, que va en la línia “de les polítiques que intentem dissenyar des de l’Ajuntament”.

Preu màxim de lloguer

Esta iniciativa planteja en matèria de lloguer regular el preu màxim de lloguer en zones tensionades, que serien aquelles ubicacions on la renda mitjana supere el 30% dels ingressos mitjans o aquelles que acumulen un creixement de preus d’almenys tres punts per damunt de la taxa interanual de l’IPC en cinc anys. Esta mitjana, subratlla Garrido, pretén evitar l’expulsió dels seus barris de les classes populars i contenir les pràctiques abusives dels fons voltor.

La proposta persegueix la mobilització d’habitatges buits i per a això proposa una mesura que ja té aprovada l’Ajuntament de Castelló com l’aplicació de recàrrecs en l’Impost de Béns immobles en habitatges buits de les grans forquetes. La mesura municipal recull un augment del 50% de l’IBI en habitatges que porten més d’un any buides de grans tenidors.

Garrido subratlla que la Generalitat Valenciana també acaba d’aprovar un pla per a sancionar als propietaris de 10 o més habitatges que romanguen deshabitades de manera injustificada més d’un any.

Finalment, la Regidoria avala el plantejament de les organitzacions socials d’impedir els desnonaments en llars vulnerables sense alternativa residencial, una actuació que està recollida en les mesures excepcionals en vigor fins al 31 d’octubre per part del Govern per la Covid-19 i que defensa que es consolide.

Últimes notícies

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.

Detingut a Orihuela per assaltar a una dona de 85 anys amb el mataleón; la víctima va estar tres dies en l’UCI

Un jove de 25 anys va ser detingut a Orihuela després d'immobilitzar pel coll a una dona de 85 anys en el portal de la seua casa i arrabassar-li la bossa. La víctima va passar tres dies en l'UCI i rep tractament per seqüeles psicològiques.

L’onzena manifestació contra Mazón unirà Paiporta i València el 28 de setembre

Dos columnes eixiran a les 18.00 des de Paiporta i la Rambleta per a confluir en el 'Pont de la Solidaritat', en la vespra dels 11 mesos de la dana. La marxa manté la pressió per la gestió del 29 d'octubre

Tallada la N-337 a Gandia després del xoc d’un camió grua contra un pont

La N-337 roman tallada a Gandia després que un camió amb grua impactara contra un pont. El trànsit està desviat i s'avaluen els danys; també es talla la N-332 en sentit València per despreniments.

Dijous amb temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'interior de la Comunitat encara un dijous més càlid del normal per a estes dates, amb cels buidats i brises d'este. El divendres es mantindrà l'estabilitat i solo es preveu un lleu respir tèrmic a l'interior.

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.