14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Habitatge recolza el pla de la PAH, per a regular el lloguer i penalitzar els pisos buits de grans tenidors

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones vulnerables sense alternativa residencial.
La niva Llei

“Les Administracions Públiques tenim l’obligació de treballar per garantir l’accés a l’habitatge. La nova Llei Estatal d’Habitatge, que ara es tramita, ha de posar els mecanismes que frenen l’especulació en el mercat del lloguer, eviten els abusos dels fons voltor i augmenten la xifra d’habitatges assequibles que reforcen este dret. També s’han de potenciar les eines dels Ajuntaments per a fer front a les necessitats d’habitatge“, afirma la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.

Plataformes d’Afectats per la Hipoteca

La regidora destaca la proposta realitzada per les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca, sindicats de llogaters i els sindicats de CC00, UGT i CGT, que va en la línia “de les polítiques que intentem dissenyar des de l’Ajuntament”.

Preu màxim de lloguer

Esta iniciativa planteja en matèria de lloguer regular el preu màxim de lloguer en zones tensionades, que serien aquelles ubicacions on la renda mitjana supere el 30% dels ingressos mitjans o aquelles que acumulen un creixement de preus d’almenys tres punts per damunt de la taxa interanual de l’IPC en cinc anys. Esta mitjana, subratlla Garrido, pretén evitar l’expulsió dels seus barris de les classes populars i contenir les pràctiques abusives dels fons voltor.

La proposta persegueix la mobilització d’habitatges buits i per a això proposa una mesura que ja té aprovada l’Ajuntament de Castelló com l’aplicació de recàrrecs en l’Impost de Béns immobles en habitatges buits de les grans forquetes. La mesura municipal recull un augment del 50% de l’IBI en habitatges que porten més d’un any buides de grans tenidors.

Garrido subratlla que la Generalitat Valenciana també acaba d’aprovar un pla per a sancionar als propietaris de 10 o més habitatges que romanguen deshabitades de manera injustificada més d’un any.

Finalment, la Regidoria avala el plantejament de les organitzacions socials d’impedir els desnonaments en llars vulnerables sense alternativa residencial, una actuació que està recollida en les mesures excepcionals en vigor fins al 31 d’octubre per part del Govern per la Covid-19 i que defensa que es consolide.

Últimes notícies

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.