Habitatge recolza el pla de la PAH, per a regular el lloguer i penalitzar els pisos buits de grans tenidors

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones vulnerables sense alternativa residencial.
La niva Llei

«Les Administracions Públiques tenim l’obligació de treballar per garantir l’accés a l’habitatge. La nova Llei Estatal d’Habitatge, que ara es tramita, ha de posar els mecanismes que frenen l’especulació en el mercat del lloguer, eviten els abusos dels fons voltor i augmenten la xifra d’habitatges assequibles que reforcen este dret. També s’han de potenciar les eines dels Ajuntaments per a fer front a les necessitats d’habitatge«, afirma la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.

Plataformes d’Afectats per la Hipoteca

La regidora destaca la proposta realitzada per les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca, sindicats de llogaters i els sindicats de CC00, UGT i CGT, que va en la línia «de les polítiques que intentem dissenyar des de l’Ajuntament».

Preu màxim de lloguer

Esta iniciativa planteja en matèria de lloguer regular el preu màxim de lloguer en zones tensionades, que serien aquelles ubicacions on la renda mitjana supere el 30% dels ingressos mitjans o aquelles que acumulen un creixement de preus d’almenys tres punts per damunt de la taxa interanual de l’IPC en cinc anys. Esta mitjana, subratlla Garrido, pretén evitar l’expulsió dels seus barris de les classes populars i contenir les pràctiques abusives dels fons voltor.

La proposta persegueix la mobilització d’habitatges buits i per a això proposa una mesura que ja té aprovada l’Ajuntament de Castelló com l’aplicació de recàrrecs en l’Impost de Béns immobles en habitatges buits de les grans forquetes. La mesura municipal recull un augment del 50% de l’IBI en habitatges que porten més d’un any buides de grans tenidors.

Garrido subratlla que la Generalitat Valenciana també acaba d’aprovar un pla per a sancionar als propietaris de 10 o més habitatges que romanguen deshabitades de manera injustificada més d’un any.

Finalment, la Regidoria avala el plantejament de les organitzacions socials d’impedir els desnonaments en llars vulnerables sense alternativa residencial, una actuació que està recollida en les mesures excepcionals en vigor fins al 31 d’octubre per part del Govern per la Covid-19 i que defensa que es consolide.

Últimes notícies

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci i una ofrena floral

Alacant ha homenatjat Miguel Ángel Blanco, regidor del PP assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral en el Monument a la Pau. L’acte ha reunit autoritats municipals i familiars, que han reclamat mantindre viu el seu llegat i el record de l’esperit d’Ermua.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci 29 anys després del seu assassinat

Alacant ha homenatjat el regidor del PP a Ermua Miguel Ángel Blanco, assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral al Monument a la Pau.

George Korsantia reforça el joc interior del Lucentum Alicante per a la Primera FEB

El Lucentum Alicante ha incorporat l’ala-pívot internacional georgià George Korsantia, huité fitxatge per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Una dona gastava 11.000 euros amb una targeta bancària robada en comerços de la Vega Baja

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de gastar 11.000 euros amb una targeta bancària que no era seua en diversos comerços de la Vega Baja entre desembre de 2025 i març de 2026.

Detinguda una quarta persona per endur-se el bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una quarta persona per la sustracció d’un bebé de només set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.

Detinguda per gastar 11.000 euros amb una targeta robada en comerços de la Vega Baixa

Una dona ha sigut detinguda per presumptament estafar 11.000 euros amb la targeta bancària d’una dona de 78 anys en diversos comerços de la Vega Baixa entre desembre de 2025 i març de 2026.

Una quarta detenció per l’arreplegada il·legal del bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una jove de 17 anys, quarta implicada en l’arreplegada il·legal del bebé de set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.

Arriba al Port de València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la primera plataforma solar marina d’Espanya, anomenada Paiporta, que inicia ara la seua fase de proves i formarà part d’un projecte de fins a 1 MW de potència.