Habitatge recolza el pla de la PAH, per a regular el lloguer i penalitzar els pisos buits de grans tenidors

Ejemplo de shortcode con estilo
La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones […]

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones vulnerables sense alternativa residencial.
La niva Llei

«Les Administracions Públiques tenim l’obligació de treballar per garantir l’accés a l’habitatge. La nova Llei Estatal d’Habitatge, que ara es tramita, ha de posar els mecanismes que frenen l’especulació en el mercat del lloguer, eviten els abusos dels fons voltor i augmenten la xifra d’habitatges assequibles que reforcen este dret. També s’han de potenciar les eines dels Ajuntaments per a fer front a les necessitats d’habitatge«, afirma la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.

Plataformes d’Afectats per la Hipoteca

La regidora destaca la proposta realitzada per les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca, sindicats de llogaters i els sindicats de CC00, UGT i CGT, que va en la línia «de les polítiques que intentem dissenyar des de l’Ajuntament».

Preu màxim de lloguer

Esta iniciativa planteja en matèria de lloguer regular el preu màxim de lloguer en zones tensionades, que serien aquelles ubicacions on la renda mitjana supere el 30% dels ingressos mitjans o aquelles que acumulen un creixement de preus d’almenys tres punts per damunt de la taxa interanual de l’IPC en cinc anys. Esta mitjana, subratlla Garrido, pretén evitar l’expulsió dels seus barris de les classes populars i contenir les pràctiques abusives dels fons voltor.

La proposta persegueix la mobilització d’habitatges buits i per a això proposa una mesura que ja té aprovada l’Ajuntament de Castelló com l’aplicació de recàrrecs en l’Impost de Béns immobles en habitatges buits de les grans forquetes. La mesura municipal recull un augment del 50% de l’IBI en habitatges que porten més d’un any buides de grans tenidors.

Garrido subratlla que la Generalitat Valenciana també acaba d’aprovar un pla per a sancionar als propietaris de 10 o més habitatges que romanguen deshabitades de manera injustificada més d’un any.

Finalment, la Regidoria avala el plantejament de les organitzacions socials d’impedir els desnonaments en llars vulnerables sense alternativa residencial, una actuació que està recollida en les mesures excepcionals en vigor fins al 31 d’octubre per part del Govern per la Covid-19 i que defensa que es consolide.

Últimes notícies

David Ferrer anunciarà dilluns l’equip espanyol per a Bolonya

David Ferrer donarà a conéixer dilluns els convocats d’Espanya per a la Final 8 de la Copa Davis, del 24 al 29 de novembre. Serà la seua última llista com a capità.

La Comunitat Valenciana supera la media estatal en calidad de vida

La Comunitat Valenciana ha arribat als 102,74 punts en l’Indicador Multidimensional de Qualitat de Vida de 2025. Se situa per damunt de la mitjana estatal i és una de les autonomies que més ha avançat.

33.350 valencians esperen atenció del sistema de dependència

33.350 persones de la Comunitat Valenciana continuen en la llista d’espera de dependència. A Espanya, el temps mitjà és de 314 dies, molt per damunt del màxim legal de 180.

Les ajudes al cinema valencià no restringixen el contingut de les obres

La Comunitat Valenciana destina 6,7 milions d’euros a ajudes audiovisuals sense limitar el contingut de les obres. Els documentals sobre tradicions vives poden optar a 395.000 euros.

Quatre detinguts per huit robatoris de coure en parcs eòlics de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens per la presumpta relació amb huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de Castelló. Els danys s’acosten als 420.000 euros.

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.

La Generalitat destina 6,7 milions al cinema sense filtres de contingut

La Generalitat ha destinat 6,7 milions d’euros a ficció, documentals i animació, sense requisits específics sobre el contingut. També hi ha 395.000 euros per a documentals de tradicions vives, pendents de resolució.