Una història d’amistat entre dos xiquetes durant el confinament guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante

 

La dramaturga castellonenca Àfrica Hurtado s’ha alçat amb el Premi de Teatre Infantil Escalante 2020 per la seua obra ‘Abril a casa’, una història d’amistat epistolar entre dos xiquetes ambientada i forjada durant el confinament.

 

Com assenyala la diputada provincial de Teatres, Glòria Tello, «el guardó, que busca fomentar la creació i divulgació de la literatura dramàtica en valencià per al públic infantil, es consolida en la seua quinta edició com un dels premis més destacats en la seua especialitat i reafirma l’èxit de la seua convocatòria, a la que enguany han concorregut 12 obres, el número més gran de candidatures presentades des de la seua creació».

 

El Premi de Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text guanyador per l‘editorial Bromera. El jurat d’esta edició va acordar per majoria de vots concedir el guardó a ‘Abril a casa’, «un text acurat, senzill i emotiu sobre la realitat de la pandèmia per a xiquetes, i les seues conseqüències. L’amistat, els conflictes familiars o la rutina creativa d’una xiqueta són els temes tractats amb una delicadesa molt expressiva i plena d’emotivitat».

 

Per a Àfrica Hurtado (Castelló, 1983), rebre este guardó ha sigut tota una sorpresa: «El de l’Escalante és un premi molt important i necessari, perquè no hi ha molts reconeixements que donen suport a la dramatúrgia infantil. A demés, no era la primera volta que em presentava, i quan em van cridar per a comunicar-m’ho em va donar molta alegria perquè no m’ho esperava».

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.