Una història d’amistat entre dos xiquetes durant el confinament guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante

 

La dramaturga castellonenca Àfrica Hurtado s’ha alçat amb el Premi de Teatre Infantil Escalante 2020 per la seua obra ‘Abril a casa’, una història d’amistat epistolar entre dos xiquetes ambientada i forjada durant el confinament.

 

Com assenyala la diputada provincial de Teatres, Glòria Tello, «el guardó, que busca fomentar la creació i divulgació de la literatura dramàtica en valencià per al públic infantil, es consolida en la seua quinta edició com un dels premis més destacats en la seua especialitat i reafirma l’èxit de la seua convocatòria, a la que enguany han concorregut 12 obres, el número més gran de candidatures presentades des de la seua creació».

 

El Premi de Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text guanyador per l‘editorial Bromera. El jurat d’esta edició va acordar per majoria de vots concedir el guardó a ‘Abril a casa’, «un text acurat, senzill i emotiu sobre la realitat de la pandèmia per a xiquetes, i les seues conseqüències. L’amistat, els conflictes familiars o la rutina creativa d’una xiqueta són els temes tractats amb una delicadesa molt expressiva i plena d’emotivitat».

 

Per a Àfrica Hurtado (Castelló, 1983), rebre este guardó ha sigut tota una sorpresa: «El de l’Escalante és un premi molt important i necessari, perquè no hi ha molts reconeixements que donen suport a la dramatúrgia infantil. A demés, no era la primera volta que em presentava, i quan em van cridar per a comunicar-m’ho em va donar molta alegria perquè no m’ho esperava».

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Morant celebra el nomenament d’Arcadi España com a ministre d’Hisenda i reivindica més pes valencià en el Govern

Diana Morant recolza el salt d'Arcadi España al Ministeri d'Hisenda, destaca la seua gestió prèvia i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana.

Arcadi España, el ministre d’Hisenda que afronta el seu gran port de muntanya

Arcadi España, economista valencià i apassionat del ciclisme, arriba al Ministeri d'Hisenda després d'una llarga trajectòria en la Generalitat i en el Govern central, amb el repte d'encarar els grans desequilibris del finançament autonòmic i els nous comptes públics.

Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Diana Morant celebra el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda, destaca la seua trajectòria i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana enfront del Consell del PP i Vox.

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.