Una història d’amistat entre dos xiquetes durant el confinament guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante

 

La dramaturga castellonenca Àfrica Hurtado s’ha alçat amb el Premi de Teatre Infantil Escalante 2020 per la seua obra ‘Abril a casa’, una història d’amistat epistolar entre dos xiquetes ambientada i forjada durant el confinament.

 

Com assenyala la diputada provincial de Teatres, Glòria Tello, «el guardó, que busca fomentar la creació i divulgació de la literatura dramàtica en valencià per al públic infantil, es consolida en la seua quinta edició com un dels premis més destacats en la seua especialitat i reafirma l’èxit de la seua convocatòria, a la que enguany han concorregut 12 obres, el número més gran de candidatures presentades des de la seua creació».

 

El Premi de Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text guanyador per l‘editorial Bromera. El jurat d’esta edició va acordar per majoria de vots concedir el guardó a ‘Abril a casa’, «un text acurat, senzill i emotiu sobre la realitat de la pandèmia per a xiquetes, i les seues conseqüències. L’amistat, els conflictes familiars o la rutina creativa d’una xiqueta són els temes tractats amb una delicadesa molt expressiva i plena d’emotivitat».

 

Per a Àfrica Hurtado (Castelló, 1983), rebre este guardó ha sigut tota una sorpresa: «El de l’Escalante és un premi molt important i necessari, perquè no hi ha molts reconeixements que donen suport a la dramatúrgia infantil. A demés, no era la primera volta que em presentava, i quan em van cridar per a comunicar-m’ho em va donar molta alegria perquè no m’ho esperava».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.