HOSBEC denuncia ‘descoordinació’ a l’acollida de refugiats en hotels

La patronal hotelera de la Comunitat HOSBEC ha criticat que l’acollida d’immigrants traslladats pel Govern des de les Canàries a hotels s’està fent amb “descoordinació” i està causant “desconcert” entre els hotelers.

A través d’un comunicat assenyalen que s’han posat a disposició del Govern en tot moment, però relaten que les últimes 72 hores, diversos hotelers de la Comunitat Valenciana han traslladat el seu desconcert després de contactar amb ells organitzacions externes, oferint-los propostes de contractació d’allotjament per a refugiats durant les pròximes setmanes, amb unes condicions econòmiques i de servei totalment flexibles i adaptades a les necessitats de cada allotjament. 

Critiquen que la coordinació amb l’administració autonòmica i local a cadascuna de les destinacions en què s’han proposat l’acollida “ha estat inexistent“, i des d’HOSBEC “ha estat impossible emprendre cap acció per a la correcta coordinació d’estes acollides, i garantir així la normal convivència a les destinacions turístiques afectades, tot i haver intentat contactar amb les Organitzacions No governamentals a les quals se’ls ha delegat la gestió de l’allotjament i les estades”.

HOSBEC afirma que no té constància que cap hotel de la destinació Benidorm no haja acceptat les condicions de les estades d’acollida de refugiats. Tot i això, sí que són coneixedors que en altres destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana ja estan allotjats en hotels associats, o que ho estaran en els pròxims dies.

“Això demostra una vegada més que el sector hoteler és un sector compromés i atent a la resposta de causes d’emergència, com les que estes circumstàncies n’estan derivant”.

Des d’HOSBEC es reclama que les polítiques d’acolliment de refugiats es duen a terme amb una planificació prèvia entre les parts, amb una coordinació entre sector públic i privat a les ciutats i destinacions turístiques per a la millor disposició de condicions a l’acolliment i la previsió sobre accions futures. 

“Mai en cap de les crisis a què ens hem enfrontat, ens hem sentit tan apartats i desinformats per part del Govern Central. No obstant això, des d’HOSBEC continuarem quedant a la total disposició dels organismes oficials per poder continuar demostrant la importància de la solidaritat i el compromís del sector turístic de la Comunitat Valenciana. “, sostenen.

Últimes notícies

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.