HOSBEC denuncia ‘descoordinació’ a l’acollida de refugiats en hotels

La patronal hotelera de la Comunitat HOSBEC ha criticat que l’acollida d’immigrants traslladats pel Govern des de les Canàries a hotels s’està fent amb “descoordinació” i està causant “desconcert” entre els hotelers.

A través d’un comunicat assenyalen que s’han posat a disposició del Govern en tot moment, però relaten que les últimes 72 hores, diversos hotelers de la Comunitat Valenciana han traslladat el seu desconcert després de contactar amb ells organitzacions externes, oferint-los propostes de contractació d’allotjament per a refugiats durant les pròximes setmanes, amb unes condicions econòmiques i de servei totalment flexibles i adaptades a les necessitats de cada allotjament. 

Critiquen que la coordinació amb l’administració autonòmica i local a cadascuna de les destinacions en què s’han proposat l’acollida “ha estat inexistent“, i des d’HOSBEC “ha estat impossible emprendre cap acció per a la correcta coordinació d’estes acollides, i garantir així la normal convivència a les destinacions turístiques afectades, tot i haver intentat contactar amb les Organitzacions No governamentals a les quals se’ls ha delegat la gestió de l’allotjament i les estades”.

HOSBEC afirma que no té constància que cap hotel de la destinació Benidorm no haja acceptat les condicions de les estades d’acollida de refugiats. Tot i això, sí que són coneixedors que en altres destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana ja estan allotjats en hotels associats, o que ho estaran en els pròxims dies.

“Això demostra una vegada més que el sector hoteler és un sector compromés i atent a la resposta de causes d’emergència, com les que estes circumstàncies n’estan derivant”.

Des d’HOSBEC es reclama que les polítiques d’acolliment de refugiats es duen a terme amb una planificació prèvia entre les parts, amb una coordinació entre sector públic i privat a les ciutats i destinacions turístiques per a la millor disposició de condicions a l’acolliment i la previsió sobre accions futures. 

“Mai en cap de les crisis a què ens hem enfrontat, ens hem sentit tan apartats i desinformats per part del Govern Central. No obstant això, des d’HOSBEC continuarem quedant a la total disposició dels organismes oficials per poder continuar demostrant la importància de la solidaritat i el compromís del sector turístic de la Comunitat Valenciana. “, sostenen.

Últimes notícies

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.