HOSBEC denuncia ‘descoordinació’ a l’acollida de refugiats en hotels

La patronal hotelera de la Comunitat HOSBEC ha criticat que l’acollida d’immigrants traslladats pel Govern des de les Canàries a hotels s’està fent amb “descoordinació” i està causant “desconcert” entre els hotelers.

A través d’un comunicat assenyalen que s’han posat a disposició del Govern en tot moment, però relaten que les últimes 72 hores, diversos hotelers de la Comunitat Valenciana han traslladat el seu desconcert després de contactar amb ells organitzacions externes, oferint-los propostes de contractació d’allotjament per a refugiats durant les pròximes setmanes, amb unes condicions econòmiques i de servei totalment flexibles i adaptades a les necessitats de cada allotjament. 

Critiquen que la coordinació amb l’administració autonòmica i local a cadascuna de les destinacions en què s’han proposat l’acollida “ha estat inexistent“, i des d’HOSBEC “ha estat impossible emprendre cap acció per a la correcta coordinació d’estes acollides, i garantir així la normal convivència a les destinacions turístiques afectades, tot i haver intentat contactar amb les Organitzacions No governamentals a les quals se’ls ha delegat la gestió de l’allotjament i les estades”.

HOSBEC afirma que no té constància que cap hotel de la destinació Benidorm no haja acceptat les condicions de les estades d’acollida de refugiats. Tot i això, sí que són coneixedors que en altres destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana ja estan allotjats en hotels associats, o que ho estaran en els pròxims dies.

“Això demostra una vegada més que el sector hoteler és un sector compromés i atent a la resposta de causes d’emergència, com les que estes circumstàncies n’estan derivant”.

Des d’HOSBEC es reclama que les polítiques d’acolliment de refugiats es duen a terme amb una planificació prèvia entre les parts, amb una coordinació entre sector públic i privat a les ciutats i destinacions turístiques per a la millor disposició de condicions a l’acolliment i la previsió sobre accions futures. 

“Mai en cap de les crisis a què ens hem enfrontat, ens hem sentit tan apartats i desinformats per part del Govern Central. No obstant això, des d’HOSBEC continuarem quedant a la total disposició dels organismes oficials per poder continuar demostrant la importància de la solidaritat i el compromís del sector turístic de la Comunitat Valenciana. “, sostenen.

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.