HOSBEC denuncia ‘descoordinació’ a l’acollida de refugiats en hotels

La patronal hotelera de la Comunitat HOSBEC ha criticat que l’acollida d’immigrants traslladats pel Govern des de les Canàries a hotels s’està fent amb “descoordinació” i està causant “desconcert” entre els hotelers.

A través d’un comunicat assenyalen que s’han posat a disposició del Govern en tot moment, però relaten que les últimes 72 hores, diversos hotelers de la Comunitat Valenciana han traslladat el seu desconcert després de contactar amb ells organitzacions externes, oferint-los propostes de contractació d’allotjament per a refugiats durant les pròximes setmanes, amb unes condicions econòmiques i de servei totalment flexibles i adaptades a les necessitats de cada allotjament. 

Critiquen que la coordinació amb l’administració autonòmica i local a cadascuna de les destinacions en què s’han proposat l’acollida “ha estat inexistent“, i des d’HOSBEC “ha estat impossible emprendre cap acció per a la correcta coordinació d’estes acollides, i garantir així la normal convivència a les destinacions turístiques afectades, tot i haver intentat contactar amb les Organitzacions No governamentals a les quals se’ls ha delegat la gestió de l’allotjament i les estades”.

HOSBEC afirma que no té constància que cap hotel de la destinació Benidorm no haja acceptat les condicions de les estades d’acollida de refugiats. Tot i això, sí que són coneixedors que en altres destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana ja estan allotjats en hotels associats, o que ho estaran en els pròxims dies.

“Això demostra una vegada més que el sector hoteler és un sector compromés i atent a la resposta de causes d’emergència, com les que estes circumstàncies n’estan derivant”.

Des d’HOSBEC es reclama que les polítiques d’acolliment de refugiats es duen a terme amb una planificació prèvia entre les parts, amb una coordinació entre sector públic i privat a les ciutats i destinacions turístiques per a la millor disposició de condicions a l’acolliment i la previsió sobre accions futures. 

“Mai en cap de les crisis a què ens hem enfrontat, ens hem sentit tan apartats i desinformats per part del Govern Central. No obstant això, des d’HOSBEC continuarem quedant a la total disposició dels organismes oficials per poder continuar demostrant la importància de la solidaritat i el compromís del sector turístic de la Comunitat Valenciana. “, sostenen.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.