HOSBEC denuncia ‘descoordinació’ a l’acollida de refugiats en hotels

La patronal hotelera de la Comunitat HOSBEC ha criticat que l’acollida d’immigrants traslladats pel Govern des de les Canàries a hotels s’està fent amb “descoordinació” i està causant “desconcert” entre els hotelers.

A través d’un comunicat assenyalen que s’han posat a disposició del Govern en tot moment, però relaten que les últimes 72 hores, diversos hotelers de la Comunitat Valenciana han traslladat el seu desconcert després de contactar amb ells organitzacions externes, oferint-los propostes de contractació d’allotjament per a refugiats durant les pròximes setmanes, amb unes condicions econòmiques i de servei totalment flexibles i adaptades a les necessitats de cada allotjament. 

Critiquen que la coordinació amb l’administració autonòmica i local a cadascuna de les destinacions en què s’han proposat l’acollida “ha estat inexistent“, i des d’HOSBEC “ha estat impossible emprendre cap acció per a la correcta coordinació d’estes acollides, i garantir així la normal convivència a les destinacions turístiques afectades, tot i haver intentat contactar amb les Organitzacions No governamentals a les quals se’ls ha delegat la gestió de l’allotjament i les estades”.

HOSBEC afirma que no té constància que cap hotel de la destinació Benidorm no haja acceptat les condicions de les estades d’acollida de refugiats. Tot i això, sí que són coneixedors que en altres destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana ja estan allotjats en hotels associats, o que ho estaran en els pròxims dies.

“Això demostra una vegada més que el sector hoteler és un sector compromés i atent a la resposta de causes d’emergència, com les que estes circumstàncies n’estan derivant”.

Des d’HOSBEC es reclama que les polítiques d’acolliment de refugiats es duen a terme amb una planificació prèvia entre les parts, amb una coordinació entre sector públic i privat a les ciutats i destinacions turístiques per a la millor disposició de condicions a l’acolliment i la previsió sobre accions futures. 

“Mai en cap de les crisis a què ens hem enfrontat, ens hem sentit tan apartats i desinformats per part del Govern Central. No obstant això, des d’HOSBEC continuarem quedant a la total disposició dels organismes oficials per poder continuar demostrant la importància de la solidaritat i el compromís del sector turístic de la Comunitat Valenciana. “, sostenen.

Últimes notícies

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.
FILMOTECA D'ESTIU