Ibáñez (Compromís) exigix més explicacions a Sánchez per les causes judicials del seu entorn

El diputat de Compromís Alberto Ibáñez, integrat en el grup Sumar, ha reclamat este dilluns al president del Govern, Pedro Sánchez, més explicacions al Congrés sobre causes judicials que afecten el seu entorn i ha instat el PSOE a fer una reflexió profunda i a escoltar el malestar del seu electorat progressista.

Durant un desdejuni informatiu presentat per l’exvicepresidenta del Govern valencià Mónica Oltra, Ibáñez ha defensat que la legislatura ha de continuar per a poder aprovar noves mesures. No obstant això, ha advertit que esta continuïtat, segons ha remarcat, ‘no tapa la corrupció que hi haja dels secretaris d’Organització del Partit Socialista’ ni ‘eximix les culpes ni les responsabilitats que Pedro Sánchez té que donar al Parlament’.

Compareixença de Sánchez al Congrés

Ibáñez ha valorat la compareixença de Sánchez de la setmana passada en el ple del Congrés i ha considerat que no ha sigut satisfactòria. Ha apuntat que va faltar informació detallada sobre les causes judicials que afecten el seu entorn i també ha criticat ‘el menyspreci’ que, segons ell, el president va mostrar cap als seus socis d’investidura, com ERC o Podemos.

En este sentit, el diputat de Compromís ha avisat que estes formes poden obrir noves tensions en la majoria parlamentària que sosté el Govern. A més, ha llançat un avís directe a Sánchez en assegurar que ‘fa mal Pedro Sánchez mimetitzant-se amb (Alberto Núñez) Feijóo’, en al·lusió al líder del PP i a la seua estratègia política.

Diferència entre lawfare i corrupció

Al llarg de la seua intervenció, Ibáñez ha diferenciat els casos de ‘lawfare’ dels casos de corrupció política. Ha posat com a exemple d’esta última categoria el de l’exministre socialista José Luis Ábalos i ha parlat també de la ‘falta d’ètica’ que aprecia en l’expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero.

No obstant això, el representant de Compromís no ha aclarit si, a la seua opinió, Sánchez hauria d’apartar-se arran d’este panorama judicial i polític. Ha deixat la decisió en mans del mateix president, en afirmar: ‘Tindrà que explicar si a ell li renta o no li renta i si a ell li toca o no li toca’.

Crida a una reflexió dins del PSOE

Ibáñez ha remarcat que, mentres existisca possibilitat d’impulsar polítiques públiques progressistes, hi haurà marge perquè la majoria parlamentària es mantinga. Segons ha dit, ‘mentres existisca possibilitat d’impulsar polítiques públiques progressistes en este país, la majoria parlamentària estarà on estarà’. I ha afegit que, si no és així, ‘en la Constitució que tant amen alguns existixen els cauces per a fer el contrari’.

A més, Ibáñez ha demanat al PSOE ‘fer una reflexió profunda’ i ‘escoltar el carrer’, perquè, segons la seua lectura, ‘l’electorat progressista demana més explicacions’. Ha remarcat que este malestar no ve només de dirigents polítics, sinó també de la base social que dona suport a les forces d’esquerra.

En este context, ha insistit que el diàleg amb la ciutadania i amb els socis parlamentaris exigix més transparència i més informació sobre les causes judicials que afecten l’entorn del president. A parer seu, això és clau per a mantindre la confiança en el projecte progressista i en la continuïtat de la legislatura.

Preguntat per qui hauria de ser el candidat o candidata de l’espai de l’esquerra alternativa al PSOE en les pròximes eleccions generals, Ibáñez ha evitat posicionar-se sobre noms concrets. Tampoc ha valorat si li convenç l’oferta del portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián.

Segons ha explicat, Compromís no està en ‘les batalles d’egos i hiperlideratges’. En lloc d’això, ha defensat que el que vol la seua formació és que es forme un equip ‘plural i potent’ per a l’espai polític de l’esquerra alternativa.

Ibáñez ha remarcat que, per a eixe objectiu, és important que els partits ‘deixen negociar en els territoris a cada una de les seues organitzacions des de la llibertat, empatia i generositat’. Ha apuntat que el respecte als espais territorials i la capacitat d’acord són elements claus per a articular una alternativa estable al PSOE dins del bloc progressista.

Últimes notícies

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.

Les constructores calculen quasi 29.000 milions en obres clau a la Comunitat Valenciana per als pròxims 10 anys

SEOPAN ha quantificat en 28.749 milions d'euros la inversió necessària en infraestructures prioritàries i conservació viària i hidràulica a la Comunitat Valenciana en la pròxima dècada, amb el gruix destinat a aigua i transport.

Colom estrena voreres de granit mentre avancen les obres al cor comercial de València

Les obres de remodelació del carrer Colom de València compleixen dues setmanes, ja mostren les primeres baldoses de granit i mantenen el trànsit i l’accés als comerços.

Les denúncies per violència de gènere creixen un 5,8 % fins a 7.080 casos en tres mesos

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han registrat 7.080 denúncies per violència de gènere en el primer trimestre, un 5,8 % més, amb 6.327 víctimes i un descens de les ordres de protecció i de les persones enjuiciades.

Rufus Wainwright porta el seu concert més íntim a Les Arts el 2 de juliol

L’Auditori del Palau de les Arts Reina Sofía acollirà dijous 2 de juliol, a les 19.30 hores, un concert acústic i íntim de Rufus Wainwright, dins de la gira 'Goint to a Town Solo'. El cantant alternarà guitarra i piano per a repassar la seua trajectòria, de l’àlbum debut de 1998 fins a 'Folkocracy' (2023).

Tres trens cancel·lats en la C2 per la vaga en Renfe però la resta de serveis funcionen amb normalitat

La vaga convocada pel Sindicato Ferroviario este dilluns ha provocat la cancel·lació de tres servicis de Rodalia en la línia C2 a Valencia, mentres que l’Alta Velocitat i la Llarga i Mitja Distància circulen amb normalitat en la Comunitat Valenciana.