Idees originals per a decorar per Nadal

Boles de Nadal

Amb Nadal cada any més gent s’anima amb la decoració, les compres originals dels productes per a preparar els menjars o sopars, els regals i les manualitats amb xiquets.

A l’hora de decorar la casa per a les festes de Nadal se sol recomanar el menys és més, és a dir, col·locar uns pocs adorns però amb molta elegància.

L’Arbre de Nadal i el Betlem

Quan hi han xiquets menuts a casa, la decoració nadalenca comença a prendre forma durant les vacances escolars que s’aprofiten per a posar l’Arbre de Nadal i el Naixement. No obstant això, estes tradicions tan famoses s’han anat adaptant en els últims anys amb arbres de disseny minimalista, garlandes, llums i adorns de fusta, peluixos o fets a mà.

L’Arbre de Nadal ens convida a deixar volar la nostra imaginació i a l’hora d’adornar-lo es pot triar una gamma de colors per a combinar, és a dir, triar l’estil nòrdic en el qual els colors blancs, plata i adorns de fusta són els protagonistes; o bé, l’estil escandinau amb decoracions en vermell, daurat i verd.

Els pessebres van evolucionant i encara que algunes famílies solen col·locar el Betlem tradicional amb figures de qualitat, il·luminació blanca, cases de suro i paisatges elaborats, la veritat és que a les cases petites es pot buscar un lloc estratègic on posar únicament el Naixement com a decoració integrada en el rebedor o el saló.

L'Arbre de Nadal i el Betlem

La decoració de la casa

Una vegada muntats tant el Naixement com l’Arbre de Nadal, podem decorar la porta d’entrada a la nostra llar amb una corona nadalenca, natural o artificial.

Actualment, la majoria de corones nadalenques estan elaborades amb productes naturals com a pinyes, branques de pi, grévol, suro, vesc; però també, s’han posat de moda les corones amb peluixos, adorns de fusta i garlandes.

D’altra banda, quan hi ha nens a casa se solen decorar les finestres on es pot pintar el cristall amb motius relacionats amb les festes com a ninots de neu, xiquets, regals, Pare Noel o els Reis Mags.

En el marc de les portes interiors i a la terrassa o el balcó, també queda molt bé posar adorns nadalencs i ninots infantils, llums de colors, garlandes o esferes brillants.

La decoració es pot completar per la resta de la llar amb veles, cistelles plenes de pinyes naturals, tests amb flors de pasqua, rams d’eucaliptus amb flors i gerros de cristall amb boles daurades i estrelles platejades.

La decoració de la casa

La taula de Nadal

Adornar la taula per als menjars nadalencs o per als sopars requereix temps, dedicació i una mica d’imaginació. Encara que hi ha famílies que els agrada posar tocs clàssics i treure la tradicional vaixella guardada en l’armari de rebost per a estes dates, sempre es pot innovar.

Tant per als més clàssics com per als més moderns, deixem algunes idees originals per a ser més creatius i sorprendre els convidats en la taula.

Precisament, pensant en els convidats que ens acompanyen durant les celebracions és tendència col·locar una targeta amb el seu nom o deixar un missatge amb lletres fetes a mà. Els centres de taula naturals també són imprescindibles en la taula pel que si ens atrevim, podem preparar-los nosaltres mateixos amb una mica d’imaginació.

Col·locar veles amb fulles seques, petites flors, cintes daurades o platejades, pinyes o grévol és una estupenda opció. Els gerros de cristall també poden presidir la taula si els posem un ram de frèsies o lliris, fulles d’eucaliptus, pi o vesc.

La veritat és que qualsevol element creatiu és vàlid per a decorar la taula en estes dates. És més, fins i tot els típics dolços, si sabem distribuir-los dins d’una font folrada amb paper brillant o cel·lofana juntament amb fruita seca, torró, fruita, caramels, galetes i bombons, són una opció per a les celebracions nadalenques més infantils.

La taula de Nadal

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU