7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Idees originals per a decorar per Nadal

Boles de Nadal

Amb Nadal cada any més gent s’anima amb la decoració, les compres originals dels productes per a preparar els menjars o sopars, els regals i les manualitats amb xiquets.

A l’hora de decorar la casa per a les festes de Nadal se sol recomanar el menys és més, és a dir, col·locar uns pocs adorns però amb molta elegància.

L’Arbre de Nadal i el Betlem

Quan hi han xiquets menuts a casa, la decoració nadalenca comença a prendre forma durant les vacances escolars que s’aprofiten per a posar l’Arbre de Nadal i el Naixement. No obstant això, estes tradicions tan famoses s’han anat adaptant en els últims anys amb arbres de disseny minimalista, garlandes, llums i adorns de fusta, peluixos o fets a mà.

L’Arbre de Nadal ens convida a deixar volar la nostra imaginació i a l’hora d’adornar-lo es pot triar una gamma de colors per a combinar, és a dir, triar l’estil nòrdic en el qual els colors blancs, plata i adorns de fusta són els protagonistes; o bé, l’estil escandinau amb decoracions en vermell, daurat i verd.

Els pessebres van evolucionant i encara que algunes famílies solen col·locar el Betlem tradicional amb figures de qualitat, il·luminació blanca, cases de suro i paisatges elaborats, la veritat és que a les cases petites es pot buscar un lloc estratègic on posar únicament el Naixement com a decoració integrada en el rebedor o el saló.

L'Arbre de Nadal i el Betlem

La decoració de la casa

Una vegada muntats tant el Naixement com l’Arbre de Nadal, podem decorar la porta d’entrada a la nostra llar amb una corona nadalenca, natural o artificial.

Actualment, la majoria de corones nadalenques estan elaborades amb productes naturals com a pinyes, branques de pi, grévol, suro, vesc; però també, s’han posat de moda les corones amb peluixos, adorns de fusta i garlandes.

D’altra banda, quan hi ha nens a casa se solen decorar les finestres on es pot pintar el cristall amb motius relacionats amb les festes com a ninots de neu, xiquets, regals, Pare Noel o els Reis Mags.

En el marc de les portes interiors i a la terrassa o el balcó, també queda molt bé posar adorns nadalencs i ninots infantils, llums de colors, garlandes o esferes brillants.

La decoració es pot completar per la resta de la llar amb veles, cistelles plenes de pinyes naturals, tests amb flors de pasqua, rams d’eucaliptus amb flors i gerros de cristall amb boles daurades i estrelles platejades.

La decoració de la casa

La taula de Nadal

Adornar la taula per als menjars nadalencs o per als sopars requereix temps, dedicació i una mica d’imaginació. Encara que hi ha famílies que els agrada posar tocs clàssics i treure la tradicional vaixella guardada en l’armari de rebost per a estes dates, sempre es pot innovar.

Tant per als més clàssics com per als més moderns, deixem algunes idees originals per a ser més creatius i sorprendre els convidats en la taula.

Precisament, pensant en els convidats que ens acompanyen durant les celebracions és tendència col·locar una targeta amb el seu nom o deixar un missatge amb lletres fetes a mà. Els centres de taula naturals també són imprescindibles en la taula pel que si ens atrevim, podem preparar-los nosaltres mateixos amb una mica d’imaginació.

Col·locar veles amb fulles seques, petites flors, cintes daurades o platejades, pinyes o grévol és una estupenda opció. Els gerros de cristall també poden presidir la taula si els posem un ram de frèsies o lliris, fulles d’eucaliptus, pi o vesc.

La veritat és que qualsevol element creatiu és vàlid per a decorar la taula en estes dates. És més, fins i tot els típics dolços, si sabem distribuir-los dins d’una font folrada amb paper brillant o cel·lofana juntament amb fruita seca, torró, fruita, caramels, galetes i bombons, són una opció per a les celebracions nadalenques més infantils.

La taula de Nadal

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.