Idees originals per a decorar per Nadal

Boles de Nadal

Amb Nadal cada any més gent s’anima amb la decoració, les compres originals dels productes per a preparar els menjars o sopars, els regals i les manualitats amb xiquets.

A l’hora de decorar la casa per a les festes de Nadal se sol recomanar el menys és més, és a dir, col·locar uns pocs adorns però amb molta elegància.

L’Arbre de Nadal i el Betlem

Quan hi han xiquets menuts a casa, la decoració nadalenca comença a prendre forma durant les vacances escolars que s’aprofiten per a posar l’Arbre de Nadal i el Naixement. No obstant això, estes tradicions tan famoses s’han anat adaptant en els últims anys amb arbres de disseny minimalista, garlandes, llums i adorns de fusta, peluixos o fets a mà.

L’Arbre de Nadal ens convida a deixar volar la nostra imaginació i a l’hora d’adornar-lo es pot triar una gamma de colors per a combinar, és a dir, triar l’estil nòrdic en el qual els colors blancs, plata i adorns de fusta són els protagonistes; o bé, l’estil escandinau amb decoracions en vermell, daurat i verd.

Els pessebres van evolucionant i encara que algunes famílies solen col·locar el Betlem tradicional amb figures de qualitat, il·luminació blanca, cases de suro i paisatges elaborats, la veritat és que a les cases petites es pot buscar un lloc estratègic on posar únicament el Naixement com a decoració integrada en el rebedor o el saló.

L'Arbre de Nadal i el Betlem

La decoració de la casa

Una vegada muntats tant el Naixement com l’Arbre de Nadal, podem decorar la porta d’entrada a la nostra llar amb una corona nadalenca, natural o artificial.

Actualment, la majoria de corones nadalenques estan elaborades amb productes naturals com a pinyes, branques de pi, grévol, suro, vesc; però també, s’han posat de moda les corones amb peluixos, adorns de fusta i garlandes.

D’altra banda, quan hi ha nens a casa se solen decorar les finestres on es pot pintar el cristall amb motius relacionats amb les festes com a ninots de neu, xiquets, regals, Pare Noel o els Reis Mags.

En el marc de les portes interiors i a la terrassa o el balcó, també queda molt bé posar adorns nadalencs i ninots infantils, llums de colors, garlandes o esferes brillants.

La decoració es pot completar per la resta de la llar amb veles, cistelles plenes de pinyes naturals, tests amb flors de pasqua, rams d’eucaliptus amb flors i gerros de cristall amb boles daurades i estrelles platejades.

La decoració de la casa

La taula de Nadal

Adornar la taula per als menjars nadalencs o per als sopars requereix temps, dedicació i una mica d’imaginació. Encara que hi ha famílies que els agrada posar tocs clàssics i treure la tradicional vaixella guardada en l’armari de rebost per a estes dates, sempre es pot innovar.

Tant per als més clàssics com per als més moderns, deixem algunes idees originals per a ser més creatius i sorprendre els convidats en la taula.

Precisament, pensant en els convidats que ens acompanyen durant les celebracions és tendència col·locar una targeta amb el seu nom o deixar un missatge amb lletres fetes a mà. Els centres de taula naturals també són imprescindibles en la taula pel que si ens atrevim, podem preparar-los nosaltres mateixos amb una mica d’imaginació.

Col·locar veles amb fulles seques, petites flors, cintes daurades o platejades, pinyes o grévol és una estupenda opció. Els gerros de cristall també poden presidir la taula si els posem un ram de frèsies o lliris, fulles d’eucaliptus, pi o vesc.

La veritat és que qualsevol element creatiu és vàlid per a decorar la taula en estes dates. És més, fins i tot els típics dolços, si sabem distribuir-los dins d’una font folrada amb paper brillant o cel·lofana juntament amb fruita seca, torró, fruita, caramels, galetes i bombons, són una opció per a les celebracions nadalenques més infantils.

La taula de Nadal

Últimes notícies

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.