Interior manté la seva postura sobre no comprar armes a Israel i justifica l’adquisició de bales per qüestions de tràmit

El Ministeri de el Departament d’Interior espanyol ha reafirmat, en resposta a les crítiques de Sumar i altres socis del Govern, que no té intenció de vendre ni comprar armes a Israel. No obstant això, ha justificat recentment l’adquisició de 15 milions de bales d’una empresa israeliana, Guardian Defense & Homeland Security S.A., en la impossibilitat d’anul·lar el pagament d’un material essencial per a la Guàrdia Civil.

Un comunicat del Ministeri, dirigit per Fernando Grande-Marlaska, ha indicat que l’anul·lació hagués suposat pagar l’import sense rebre les bales necessàries per al servei. Aquesta decisió es va prendre després de la crisi bélica a Gaza arran de l’atemptat de Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que havia portat a suspendre el contracte anteriorment.

Clarificacions sobre el contracte

El contracte d’adquisició, valorat en 6,6 milions d’euros, va ser licitat el 21 de febrer de 2024 i adjudicat el 21 d’octubre de 2024. El Ministeri ha argumentat que després d’estudiar les possibles vies d’anul·lació i sobre la base d’una recomendació de l’Advocacia de l’Estat, ha optat per seguir amb el contracte a causa de la seua avançada fase de tramitació.

La situació va evolucionar amb la difusió d’una nota de premsa el 29 d’octubre de 2024, en què el Ministeri va anunciar l’inici del procés de rescissió del contracte pels compromisos del Govern. En aquella comunicació, Departament d’Interior es va comprometre a excloure altres empreses israelianes en futures adquisicions d’armament.

Així, mentre el Ministeri intenta gestionar les crítiques per esta adquisició, reafirma el seu compromís de no involucrar-se en la compra o venda de material bèl·lic a Israel en un context tan conflictiu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.