Anuncios

Interior manté la seva postura sobre no comprar armes a Israel i justifica l’adquisició de bales per qüestions de tràmit

El Ministeri de el Departament d’Interior espanyol ha reafirmat, en resposta a les crítiques de Sumar i altres socis del Govern, que no té intenció de vendre ni comprar armes a Israel. No obstant això, ha justificat recentment l’adquisició de 15 milions de bales d’una empresa israeliana, Guardian Defense & Homeland Security S.A., en la impossibilitat d’anul·lar el pagament d’un material essencial per a la Guàrdia Civil.

Un comunicat del Ministeri, dirigit per Fernando Grande-Marlaska, ha indicat que l’anul·lació hagués suposat pagar l’import sense rebre les bales necessàries per al servei. Aquesta decisió es va prendre després de la crisi bélica a Gaza arran de l’atemptat de Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que havia portat a suspendre el contracte anteriorment.

Anuncios

Clarificacions sobre el contracte

El contracte d’adquisició, valorat en 6,6 milions d’euros, va ser licitat el 21 de febrer de 2024 i adjudicat el 21 d’octubre de 2024. El Ministeri ha argumentat que després d’estudiar les possibles vies d’anul·lació i sobre la base d’una recomendació de l’Advocacia de l’Estat, ha optat per seguir amb el contracte a causa de la seua avançada fase de tramitació.

La situació va evolucionar amb la difusió d’una nota de premsa el 29 d’octubre de 2024, en què el Ministeri va anunciar l’inici del procés de rescissió del contracte pels compromisos del Govern. En aquella comunicació, Departament d’Interior es va comprometre a excloure altres empreses israelianes en futures adquisicions d’armament.

Així, mentre el Ministeri intenta gestionar les crítiques per esta adquisició, reafirma el seu compromís de no involucrar-se en la compra o venda de material bèl·lic a Israel en un context tan conflictiu.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.
Anuncios