10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Interior manté la seva postura sobre no comprar armes a Israel i justifica l’adquisició de bales per qüestions de tràmit

El Ministeri de el Departament d’Interior espanyol ha reafirmat, en resposta a les crítiques de Sumar i altres socis del Govern, que no té intenció de vendre ni comprar armes a Israel. No obstant això, ha justificat recentment l’adquisició de 15 milions de bales d’una empresa israeliana, Guardian Defense & Homeland Security S.A., en la impossibilitat d’anul·lar el pagament d’un material essencial per a la Guàrdia Civil.

Un comunicat del Ministeri, dirigit per Fernando Grande-Marlaska, ha indicat que l’anul·lació hagués suposat pagar l’import sense rebre les bales necessàries per al servei. Aquesta decisió es va prendre després de la crisi bélica a Gaza arran de l’atemptat de Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que havia portat a suspendre el contracte anteriorment.

Clarificacions sobre el contracte

El contracte d’adquisició, valorat en 6,6 milions d’euros, va ser licitat el 21 de febrer de 2024 i adjudicat el 21 d’octubre de 2024. El Ministeri ha argumentat que després d’estudiar les possibles vies d’anul·lació i sobre la base d’una recomendació de l’Advocacia de l’Estat, ha optat per seguir amb el contracte a causa de la seua avançada fase de tramitació.

La situació va evolucionar amb la difusió d’una nota de premsa el 29 d’octubre de 2024, en què el Ministeri va anunciar l’inici del procés de rescissió del contracte pels compromisos del Govern. En aquella comunicació, Departament d’Interior es va comprometre a excloure altres empreses israelianes en futures adquisicions d’armament.

Així, mentre el Ministeri intenta gestionar les crítiques per esta adquisició, reafirma el seu compromís de no involucrar-se en la compra o venda de material bèl·lic a Israel en un context tan conflictiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.