12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Interior manté la seva postura sobre no comprar armes a Israel i justifica l’adquisició de bales per qüestions de tràmit

El Ministeri de el Departament d’Interior espanyol ha reafirmat, en resposta a les crítiques de Sumar i altres socis del Govern, que no té intenció de vendre ni comprar armes a Israel. No obstant això, ha justificat recentment l’adquisició de 15 milions de bales d’una empresa israeliana, Guardian Defense & Homeland Security S.A., en la impossibilitat d’anul·lar el pagament d’un material essencial per a la Guàrdia Civil.

Un comunicat del Ministeri, dirigit per Fernando Grande-Marlaska, ha indicat que l’anul·lació hagués suposat pagar l’import sense rebre les bales necessàries per al servei. Aquesta decisió es va prendre després de la crisi bélica a Gaza arran de l’atemptat de Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que havia portat a suspendre el contracte anteriorment.

Clarificacions sobre el contracte

El contracte d’adquisició, valorat en 6,6 milions d’euros, va ser licitat el 21 de febrer de 2024 i adjudicat el 21 d’octubre de 2024. El Ministeri ha argumentat que després d’estudiar les possibles vies d’anul·lació i sobre la base d’una recomendació de l’Advocacia de l’Estat, ha optat per seguir amb el contracte a causa de la seua avançada fase de tramitació.

La situació va evolucionar amb la difusió d’una nota de premsa el 29 d’octubre de 2024, en què el Ministeri va anunciar l’inici del procés de rescissió del contracte pels compromisos del Govern. En aquella comunicació, Departament d’Interior es va comprometre a excloure altres empreses israelianes en futures adquisicions d’armament.

Així, mentre el Ministeri intenta gestionar les crítiques per esta adquisició, reafirma el seu compromís de no involucrar-se en la compra o venda de material bèl·lic a Israel en un context tan conflictiu.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.