9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Interior manté la seva postura sobre no comprar armes a Israel i justifica l’adquisició de bales per qüestions de tràmit

El Ministeri de el Departament d’Interior espanyol ha reafirmat, en resposta a les crítiques de Sumar i altres socis del Govern, que no té intenció de vendre ni comprar armes a Israel. No obstant això, ha justificat recentment l’adquisició de 15 milions de bales d’una empresa israeliana, Guardian Defense & Homeland Security S.A., en la impossibilitat d’anul·lar el pagament d’un material essencial per a la Guàrdia Civil.

Un comunicat del Ministeri, dirigit per Fernando Grande-Marlaska, ha indicat que l’anul·lació hagués suposat pagar l’import sense rebre les bales necessàries per al servei. Aquesta decisió es va prendre després de la crisi bélica a Gaza arran de l’atemptat de Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que havia portat a suspendre el contracte anteriorment.

Clarificacions sobre el contracte

El contracte d’adquisició, valorat en 6,6 milions d’euros, va ser licitat el 21 de febrer de 2024 i adjudicat el 21 d’octubre de 2024. El Ministeri ha argumentat que després d’estudiar les possibles vies d’anul·lació i sobre la base d’una recomendació de l’Advocacia de l’Estat, ha optat per seguir amb el contracte a causa de la seua avançada fase de tramitació.

La situació va evolucionar amb la difusió d’una nota de premsa el 29 d’octubre de 2024, en què el Ministeri va anunciar l’inici del procés de rescissió del contracte pels compromisos del Govern. En aquella comunicació, Departament d’Interior es va comprometre a excloure altres empreses israelianes en futures adquisicions d’armament.

Així, mentre el Ministeri intenta gestionar les crítiques per esta adquisició, reafirma el seu compromís de no involucrar-se en la compra o venda de material bèl·lic a Israel en un context tan conflictiu.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.