Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilograms de marihuana en una empresa de la comarca de La Safor (València) dedicada al tractament de cànem que exportava mercaderia a Europa. Les detencions van aconseguir a sospitosos d’entre 52 i 72 anys, de nacionalitats francesa, suïssa, búlgara i espanyola, als quals se’ls imputen delictes contra la salut pública, tracta amb finalitats d’explotació i pertinença a organització criminal.

L’actuació s’emmarca en l’operació Xenabis, que va començar el mes de setembre passat després de diverses actuacions administratives en la firma productora de cànem. Des de llavors, els investigadors van reunir indicis que apuntaven a una activitat encoberta sota l’aparença de producció industrial.

Explotació laboral i manipulació prohibida

Els agents van comprovar que en l’empresa s’estava ocupant persones estrangeres en situació irregular per a realitzar labors de cultiu, manipulació i envasament de marihuana. Molts d’estos treballadors pernoctaven i residien en el propi hivernacle, sense contracte i en condicions de seguretat i salubritat incompatibles amb la normativa laboral, circumstàncies que encaixen amb el delicte de tràfic amb finalitats d’explotació.

Es va detectar també que separaven les sumidades florides de la resta de la planta de cànnabis, una manipulació prohibida per la normativa vigent. Eixa fase de selecció i assecat permet concentrar la part amb major contingut de principis actius, per la qual cosa la seua realització evidenciava una finalitat de tràfic il·lícit.

L’empresa preparava bidons de 50 quilograms replets de cabdells i, en paral·lel, embolcalls comercials de 10 grams llestos per a la seua posada a la venda a Europa. Este doble format suggerix una cadena de distribució orientada tant al subministrament a gran escala com a la venda fraccionada.

Entrades, registres i confiscacions

Després d’estes comprovacions, els agents van realitzar tres entrades i registres en diferents immobles vinculats a l’activitat. En eixos registres van intervindre 550 quilograms de marihuana emmagatzemats en bidons i altres 58 quilograms presentats en envasos termosellados de 10 grams, la qual cosa eleva el total fins a 608 quilos.

L’operació va aconseguir a més el bloqueig judicial de diversos comptes bancaris i actius immobiliaris, així com l’aprehensió dels mitjans emprats per a l’envasament, etiquetatge i processament del producte. Estes mesures apunten a desarticular tant el flux de beneficis com la capacitat de reactivar l’activitat il·lícita.

En total, es van confiscar 4.500 euros en efectiu, sis vehicles —entre ells una embarcació— i diversos telèfons mòbils. La varietat de béns intervinguts reflectix l’estructura material i logística que sostenia l’organització.

Els agents van detindre per estos fets a cinc persones i les van posar a disposició judicial. La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de Gandia, amb el suport d’Unitats de la Companyia de Gandia i de la USECIC de València, que van aportar reforços en les actuacions operatives.

Les diligències van ser entregades en la Secció d’Instrucció del Tribunal d’Instància número 2 de Gandia, a l’espera de les resolucions que corresponguen en el curs del procediment.

Últimes notícies

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.