Investiguen a una conductora temerària que septuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a una dona per un delicte de conducció temerària, i un altre d’alcoholèmia, que va posar en greu risc a altres conductors, els quals es van veure obligats a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar un xoc frontal. En ser sotmesa al test d’alcoholèmia, va llançar un resultat d’1,9 mil·ligrams per litre en aire expirat, això és, set vegades més que la màxima permesa.

Al migdia d’aquest diumenge 1 de maig, la conductora d’un turisme es va eixir de la carretera CV-729 al seu pas per la localitat de Sanet i els Negrals, situada a la Comarca de la Marina Alta alacantina.

A l’arribada dels agents de la Guàrdia Civil de Trànsit, la conductora va ser sotmesa a un test d’alcoholèmia, llançant una taxa d’1,90 mil·ligrams per litre en aire espirat, septuplicant la taxa màxima permesa, que són 0,25 mg/l.

Els agents encarregats de la investigació van poder comprovar que moments abans d’eixir-se de la via, va conduir diversos quilòmetres de forma manifestament temerària, en sentit invers al de la circulació, posant en greu risc la seguretat i obligant als vehicles que es creuaven amb ella a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar una col·lisió frontal.

Finalment es va produir un accident en eixir-se de la carretera per la qual circulava, envaint una rotonda a la qual es va incorporar en sentit contrari. Afortunadament, l’únic vehicle afectat va ser el de la conductora, que viatjava sola, i que no va patir lesions greus.

Van ser els testimonis els que, en veure l’escena, van avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través de trucades al telèfon d’emergències 112, mentre gravaven un vídeo en el qual s’aprecien els fets.

La conducció sota la influència de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents és un dels factors concurrents en gran part dels sinistres vials, sent una de les causes que directament contribueixen a l’augment de la mortalitat en les nostres carreteres.

La Guàrdia Civil agraeix la col·laboració ciutadana per a preservar la seguretat de la circulació. Quan es presencien conductes incíviques o perilloses, el més important és continuar col·laborant a preservar aquesta seguretat. Només quan siga possible, es recaptaran les dades de la mena de vehicle i la seua matrícula, per a facilitar la localització del presumpte responsable i evitar riscos majors.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip d’Atestats de la Guàrdia Civil del Destacament de Trànsit de Benidorm. A la presumpta responsable, una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, se li imputen dos delictes contra la seguretat del trànsit: un per conducció temerària, i un altre per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. Segons han constatat els agents, va circular en sentit contrari aproximadament durant dos quilòmetres i mig.

Aquestes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes de presó de 3 a 6 mesos o amb la de multa de 6 a 12 mesos, o amb la de treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, i en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per temps superior a 1 i fins a 4 anys, segons l’article 379 del Codi Penal, per cadascun dels delictes contra la seguretat viària comeses.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.