Investiguen el suïcidi d’una xica transsexual en Llíria

Guàrdia Civil

La investigació s’ha obert només conéixer que la jove patia assetjament en les xarxes socials | EFE

La vesprada del dimarts, 29 d’octubre, una xica transsexual posava fi a la seua vida en la localitat valenciana de Llíria, capital del Camp de Túria. Ara, tant el Jutjat d’Instrucció número de 3 de Llíria, com la Guàrdia Civil, investiguen si l’assetjament que patia la jove va ser la raó que la va portar a suïcidar-se.

 

Assetjament en les xarxes i l’entorn

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, només complir els 18 anys, la xica va decidir iniciar el tractament per a canviar-se de sexe, motiu pel que havia començat a rebre pressions per la seua condició sexual, tant des del seu entorn més proper, com a través de les xarxes socials, a on la jove rebia tota classe de burles, insults i crítiques.

 

La xica, que era molt fan del talent musical ‘La Voz’, pujava continguts a les xarxes socials fent el que li agradava: imitar als seus cantants preferits. I era ací mateix, en les xarxes socials, a on la jove rebia més presió des de feia aproximadament un any.

 

La jove va decidir acabar amb tot açò i es va suïcidar en casa d’una amiga amb la que estava passant la vesprada. La xica va esperar a que l’amiga se n’anara de la vivenda per a fer unes coses que tenia pendents per a posar fi a la seua vida.

 

Es podria instruir com a delicte d’odi

Només conéixe’s la mort de la xica, amics, familiars i coneguts han mostrat a través de les xarxes la seua sorpresa i condol, alhora que han criticat tots els missatges i comentaris desagradables que la jove rebia contínuament. Amb este fet, la jutgessa i la Guàrdia Civil, han pogut conéixer esta realitat, pel que han decidit obrir una investigació per a poder aclarir si estes pressions van ser el detonant del suïcidi.

 

Dins d’esta investigació, es tindran en compte testimonis d’amics, familiars i companys de classe; les presumptes agressions que va patir per part del seu entorn per la seua condició sexual, segons van declarar alguns familiars; a més dels missatges i comentaris en les xarxes socials. Si s’arribara a relacionar la mort amb l’assetjament, es podria instruir com a un delicte d’odi

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.