Jenni Hermoso demana mesures contra Rubiales perquè els seus actes ‘no queden impunes’

Jenni Hermoso ha trencat el seu silenci i reclama sancions per a Luis Rubiales pel bes que li va fer després de la final del Mundial, la pressió perquè contribuira a la seua justificació i la publicació d’un comunicat amb declaracions que la jugadora no va fer mai.

«El meu sindicat FUTPRO, en coordinació amb la meua agència TMJ, s’estan encarregant de defensar els meus interessos i ser els interlocutors sobre aquest assumpte«, va assegurar la futbolista just minuts abans que el sindicat majoritari fera públic un duríssim comunicat que posa contra les cordes a Rubiales, entestat a no dimitir.

«Estem treballant perquè actes com els que hem vist mai queden impunes , siguen sancionats i s’adopten les mesures pertinents que protegisquen les futbolistes d’accions que creiem són inacceptables”, asseguren alhora que demanen al Consell Superior d’Esports que, dins de les seues competències, actue per acabar amb conductes que atempten contra la dignitat de les dones i davant de les que mostren la seua “rotunda condemna”.

El sindicat FUTPRO, des de la seua associació, demanen a la Reial Federació Espanyola de Futbol, ​​que “ implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets ” de les seues jugadores i “adopte mesures exemplars”.

“Des de la nostra associació demanem a la Reial Federació Espanyola de Futbol que implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets de les nostres jugadores i adopten mesures exemplars. És essencial que la nostra selecció estiga representada per figures que projecten els valors d’igualtat i respecte en tots els àmbits. Cal continuar avançant en la lluita per la igualtat, una lluita que les nostres jugadores han liderat amb determinació, portant-nos a la posició en què ens trobem hui”, indica el comunicat de l’organització que dirigeix ​​Amanda Gutiérrez i que dilluns que ve té prevista una reunió amb la vicepresidenta del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

«Fem també una crida al Consell Superior d’Esports perquè done suport i promogua activament la prevenció i intervenció davant l’assetjament o abús sexual, el masclisme i el sexisme«, assegura el sindicat, que rebutja qualsevol «actitud o conducta que vulnere els drets de les futbolistes”.

El perdó de Rubiales abans de les declaracions de Jenny Hermoso

Uns dies abans que Jenny Hermoso es pronunciara, Rubiales va voler compartir un vídeo en què demanava perdó públicament pel seu polèmic petó. “Estem davant d’un fet històric i per això fa molt temps que treballem a la RFEF. Ens en sentim orgullosos. Hi ha un fet que he de lamentar, que és el que ha passat amb una jugadora i jo. Hi ha una magnífica relació entre tots dos, com amb altres. També hi ha unes declaracions meues, dins aquest context, que dic que això em sembla una idiotesa. Va ser perquè aquí dins ningú li donava la més mínima importància, però fora sí que s’ha donat. Vull disculpar-me davant d’aquestes persones. Si s’ha vist així, segurament en tindrà els motius”, va dir en aquell moment.

En les últimes hores, el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol està rebent una gran pressió perquè exercisca la seua dimissió. Tot i això, la RFEF ha convocat amb caràcter d’urgència una Assemblea General Extraordinària aquest divendres a la seu de la Ciutat del Futbol de les Fregues, a Madrid.

El CSD ja sap que està destinat a prendre partit si Rubiales segueix enrocat en la seva posició de no dimitir. El ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va advertir que si la RFEF no pren mesures, ho farà el Consell després d’un informe previ de Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD). «Han de prendre decisions, si no les pren la Federació, ho farà el CSD«, va assenyalar el ministre a EFE des de l’Índia, on es troba aquesta setmana per assistir a la reunió ministerial de Cultura del G20.

Nosaltres tenim un procediment que s’eleven denúncies (…) i a partir d’aquí se substancien els expedients”, va detallar. Aquestes denuncien han crescut les últimes hores. A les de Miguel Ángel Galán com a president del Centre Nacional de Formació d’Entrenadors (CENAFE ), la de Sumar i la de l’exàrbitre Estrada Fernández s’ha unit la de la Lliga F.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.