Jenni Hermoso demana mesures contra Rubiales perquè els seus actes ‘no queden impunes’

Jenni Hermoso ha trencat el seu silenci i reclama sancions per a Luis Rubiales pel bes que li va fer després de la final del Mundial, la pressió perquè contribuira a la seua justificació i la publicació d’un comunicat amb declaracions que la jugadora no va fer mai.

«El meu sindicat FUTPRO, en coordinació amb la meua agència TMJ, s’estan encarregant de defensar els meus interessos i ser els interlocutors sobre aquest assumpte«, va assegurar la futbolista just minuts abans que el sindicat majoritari fera públic un duríssim comunicat que posa contra les cordes a Rubiales, entestat a no dimitir.

«Estem treballant perquè actes com els que hem vist mai queden impunes , siguen sancionats i s’adopten les mesures pertinents que protegisquen les futbolistes d’accions que creiem són inacceptables”, asseguren alhora que demanen al Consell Superior d’Esports que, dins de les seues competències, actue per acabar amb conductes que atempten contra la dignitat de les dones i davant de les que mostren la seua “rotunda condemna”.

El sindicat FUTPRO, des de la seua associació, demanen a la Reial Federació Espanyola de Futbol, ​​que “ implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets ” de les seues jugadores i “adopte mesures exemplars”.

“Des de la nostra associació demanem a la Reial Federació Espanyola de Futbol que implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets de les nostres jugadores i adopten mesures exemplars. És essencial que la nostra selecció estiga representada per figures que projecten els valors d’igualtat i respecte en tots els àmbits. Cal continuar avançant en la lluita per la igualtat, una lluita que les nostres jugadores han liderat amb determinació, portant-nos a la posició en què ens trobem hui”, indica el comunicat de l’organització que dirigeix ​​Amanda Gutiérrez i que dilluns que ve té prevista una reunió amb la vicepresidenta del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

«Fem també una crida al Consell Superior d’Esports perquè done suport i promogua activament la prevenció i intervenció davant l’assetjament o abús sexual, el masclisme i el sexisme«, assegura el sindicat, que rebutja qualsevol «actitud o conducta que vulnere els drets de les futbolistes”.

El perdó de Rubiales abans de les declaracions de Jenny Hermoso

Uns dies abans que Jenny Hermoso es pronunciara, Rubiales va voler compartir un vídeo en què demanava perdó públicament pel seu polèmic petó. “Estem davant d’un fet històric i per això fa molt temps que treballem a la RFEF. Ens en sentim orgullosos. Hi ha un fet que he de lamentar, que és el que ha passat amb una jugadora i jo. Hi ha una magnífica relació entre tots dos, com amb altres. També hi ha unes declaracions meues, dins aquest context, que dic que això em sembla una idiotesa. Va ser perquè aquí dins ningú li donava la més mínima importància, però fora sí que s’ha donat. Vull disculpar-me davant d’aquestes persones. Si s’ha vist així, segurament en tindrà els motius”, va dir en aquell moment.

En les últimes hores, el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol està rebent una gran pressió perquè exercisca la seua dimissió. Tot i això, la RFEF ha convocat amb caràcter d’urgència una Assemblea General Extraordinària aquest divendres a la seu de la Ciutat del Futbol de les Fregues, a Madrid.

El CSD ja sap que està destinat a prendre partit si Rubiales segueix enrocat en la seva posició de no dimitir. El ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va advertir que si la RFEF no pren mesures, ho farà el Consell després d’un informe previ de Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD). «Han de prendre decisions, si no les pren la Federació, ho farà el CSD«, va assenyalar el ministre a EFE des de l’Índia, on es troba aquesta setmana per assistir a la reunió ministerial de Cultura del G20.

Nosaltres tenim un procediment que s’eleven denúncies (…) i a partir d’aquí se substancien els expedients”, va detallar. Aquestes denuncien han crescut les últimes hores. A les de Miguel Ángel Galán com a president del Centre Nacional de Formació d’Entrenadors (CENAFE ), la de Sumar i la de l’exàrbitre Estrada Fernández s’ha unit la de la Lliga F.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.