20.8 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Jenni Hermoso demana mesures contra Rubiales perquè els seus actes ‘no queden impunes’

Jenni Hermoso ha trencat el seu silenci i reclama sancions per a Luis Rubiales pel bes que li va fer després de la final del Mundial, la pressió perquè contribuira a la seua justificació i la publicació d’un comunicat amb declaracions que la jugadora no va fer mai.

“El meu sindicat FUTPRO, en coordinació amb la meua agència TMJ, s’estan encarregant de defensar els meus interessos i ser els interlocutors sobre aquest assumpte“, va assegurar la futbolista just minuts abans que el sindicat majoritari fera públic un duríssim comunicat que posa contra les cordes a Rubiales, entestat a no dimitir.

Estem treballant perquè actes com els que hem vist mai queden impunes , siguen sancionats i s’adopten les mesures pertinents que protegisquen les futbolistes d’accions que creiem són inacceptables”, asseguren alhora que demanen al Consell Superior d’Esports que, dins de les seues competències, actue per acabar amb conductes que atempten contra la dignitat de les dones i davant de les que mostren la seua “rotunda condemna”.

El sindicat FUTPRO, des de la seua associació, demanen a la Reial Federació Espanyola de Futbol, ​​que “ implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets ” de les seues jugadores i “adopte mesures exemplars”.

“Des de la nostra associació demanem a la Reial Federació Espanyola de Futbol que implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets de les nostres jugadores i adopten mesures exemplars. És essencial que la nostra selecció estiga representada per figures que projecten els valors d’igualtat i respecte en tots els àmbits. Cal continuar avançant en la lluita per la igualtat, una lluita que les nostres jugadores han liderat amb determinació, portant-nos a la posició en què ens trobem hui”, indica el comunicat de l’organització que dirigeix ​​Amanda Gutiérrez i que dilluns que ve té prevista una reunió amb la vicepresidenta del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

“Fem també una crida al Consell Superior d’Esports perquè done suport i promogua activament la prevenció i intervenció davant l’assetjament o abús sexual, el masclisme i el sexisme“, assegura el sindicat, que rebutja qualsevol “actitud o conducta que vulnere els drets de les futbolistes”.

El perdó de Rubiales abans de les declaracions de Jenny Hermoso

Uns dies abans que Jenny Hermoso es pronunciara, Rubiales va voler compartir un vídeo en què demanava perdó públicament pel seu polèmic petó. “Estem davant d’un fet històric i per això fa molt temps que treballem a la RFEF. Ens en sentim orgullosos. Hi ha un fet que he de lamentar, que és el que ha passat amb una jugadora i jo. Hi ha una magnífica relació entre tots dos, com amb altres. També hi ha unes declaracions meues, dins aquest context, que dic que això em sembla una idiotesa. Va ser perquè aquí dins ningú li donava la més mínima importància, però fora sí que s’ha donat. Vull disculpar-me davant d’aquestes persones. Si s’ha vist així, segurament en tindrà els motius”, va dir en aquell moment.

En les últimes hores, el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol està rebent una gran pressió perquè exercisca la seua dimissió. Tot i això, la RFEF ha convocat amb caràcter d’urgència una Assemblea General Extraordinària aquest divendres a la seu de la Ciutat del Futbol de les Fregues, a Madrid.

El CSD ja sap que està destinat a prendre partit si Rubiales segueix enrocat en la seva posició de no dimitir. El ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va advertir que si la RFEF no pren mesures, ho farà el Consell després d’un informe previ de Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD). “Han de prendre decisions, si no les pren la Federació, ho farà el CSD“, va assenyalar el ministre a EFE des de l’Índia, on es troba aquesta setmana per assistir a la reunió ministerial de Cultura del G20.

Nosaltres tenim un procediment que s’eleven denúncies (…) i a partir d’aquí se substancien els expedients”, va detallar. Aquestes denuncien han crescut les últimes hores. A les de Miguel Ángel Galán com a president del Centre Nacional de Formació d’Entrenadors (CENAFE ), la de Sumar i la de l’exàrbitre Estrada Fernández s’ha unit la de la Lliga F.

Últimes notícies

Vicente Barrera (Vox) afirma que si hi haguera eleccions valencianes anticipades estarien preparats

El president provincial de Vox a València ha assegurat que el seu partit està llest si es convoquen eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. Ha recalcat que el seu paper és orgànic i que no intervindrà en la negociació amb el PP per al relleu.

Emergències de la Generalitat tenia un esborrany del Es-Alert a les 18.37 i l’avís va arribar a les 20.11

Documentació enviada al jutjat acredita un correu a les 18.37 amb la proposta 'És alert ribera'. El text final va ser dictat per Salomé Pradas i es va difondre a les 20.11.

Pérez Llorca i l’amo del Ventorro atestaran el 21 en la causa de la DANA

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha fixat per al 21 de novembre les testificals de Juanfran Pérez Llorca i del propietari del Ventorro. Les citacions busquen aclarir crides i decisions de la vesprada de les riuades.

Feijóo preveu obrir hui els contactes amb Vox per a rellevar a Mazón en la Generalitat

Feijóo ha assegurat que el PP iniciarà 'probablement' hui converses amb Vox per a rellevar a Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat Valenciana. El líder popular emmarca el diàleg en la busca d'estabilitat.

Emergències de la Generalitat tenia un esborrany del Es-Alert a les 18.37 i el va enviar a les 20.11 en la dana de València

Emergències de la Generalitat manejava un esborrany de l'avís És-Alert a les 18.37 del 29 d'octubre i el missatge va arribar als mòbils a les 20.11. La documentació ja obra en el jutjat que investiga la gestió de la dana a València.

La Policia desmantella la primera cèl·lula del ‘Tren de Aragua’ assentada a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a 13 persones i ha desmantellat la primera cèl·lula del 'Tren de Aragua' assentada a Espanya. Quatre presumptes caps han ingressat a la presó per orde de l'Audiència Nacional.

Catalá demana negociacions àgils i lleials entre PP i Vox per a la Generalitat i prioritza els pressupostos

Catalá espera unes converses àgils i lleials entre PP i Vox per a proposar a la nova presidència de la Generalitat. Descarta eleccions anticipades i centra la prioritat a aprovar pressupostos per a assegurar estabilitat i obres de protecció.

Més de 4.400 corredors de 50 països correran la primera marató Elx-Alacant el 30 de novembre

La primera marató entre Elx i Alacant reunirà més de 4.400 participants de 50 països. Recorregut pla homologat, eixida a Elx i meta en el Port d'Alacant