Jenni Hermoso demana mesures contra Rubiales perquè els seus actes ‘no queden impunes’

Jenni Hermoso ha trencat el seu silenci i reclama sancions per a Luis Rubiales pel bes que li va fer després de la final del Mundial, la pressió perquè contribuira a la seua justificació i la publicació d’un comunicat amb declaracions que la jugadora no va fer mai.

«El meu sindicat FUTPRO, en coordinació amb la meua agència TMJ, s’estan encarregant de defensar els meus interessos i ser els interlocutors sobre aquest assumpte«, va assegurar la futbolista just minuts abans que el sindicat majoritari fera públic un duríssim comunicat que posa contra les cordes a Rubiales, entestat a no dimitir.

«Estem treballant perquè actes com els que hem vist mai queden impunes , siguen sancionats i s’adopten les mesures pertinents que protegisquen les futbolistes d’accions que creiem són inacceptables”, asseguren alhora que demanen al Consell Superior d’Esports que, dins de les seues competències, actue per acabar amb conductes que atempten contra la dignitat de les dones i davant de les que mostren la seua “rotunda condemna”.

El sindicat FUTPRO, des de la seua associació, demanen a la Reial Federació Espanyola de Futbol, ​​que “ implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets ” de les seues jugadores i “adopte mesures exemplars”.

“Des de la nostra associació demanem a la Reial Federació Espanyola de Futbol que implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets de les nostres jugadores i adopten mesures exemplars. És essencial que la nostra selecció estiga representada per figures que projecten els valors d’igualtat i respecte en tots els àmbits. Cal continuar avançant en la lluita per la igualtat, una lluita que les nostres jugadores han liderat amb determinació, portant-nos a la posició en què ens trobem hui”, indica el comunicat de l’organització que dirigeix ​​Amanda Gutiérrez i que dilluns que ve té prevista una reunió amb la vicepresidenta del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

«Fem també una crida al Consell Superior d’Esports perquè done suport i promogua activament la prevenció i intervenció davant l’assetjament o abús sexual, el masclisme i el sexisme«, assegura el sindicat, que rebutja qualsevol «actitud o conducta que vulnere els drets de les futbolistes”.

El perdó de Rubiales abans de les declaracions de Jenny Hermoso

Uns dies abans que Jenny Hermoso es pronunciara, Rubiales va voler compartir un vídeo en què demanava perdó públicament pel seu polèmic petó. “Estem davant d’un fet històric i per això fa molt temps que treballem a la RFEF. Ens en sentim orgullosos. Hi ha un fet que he de lamentar, que és el que ha passat amb una jugadora i jo. Hi ha una magnífica relació entre tots dos, com amb altres. També hi ha unes declaracions meues, dins aquest context, que dic que això em sembla una idiotesa. Va ser perquè aquí dins ningú li donava la més mínima importància, però fora sí que s’ha donat. Vull disculpar-me davant d’aquestes persones. Si s’ha vist així, segurament en tindrà els motius”, va dir en aquell moment.

En les últimes hores, el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol està rebent una gran pressió perquè exercisca la seua dimissió. Tot i això, la RFEF ha convocat amb caràcter d’urgència una Assemblea General Extraordinària aquest divendres a la seu de la Ciutat del Futbol de les Fregues, a Madrid.

El CSD ja sap que està destinat a prendre partit si Rubiales segueix enrocat en la seva posició de no dimitir. El ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va advertir que si la RFEF no pren mesures, ho farà el Consell després d’un informe previ de Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD). «Han de prendre decisions, si no les pren la Federació, ho farà el CSD«, va assenyalar el ministre a EFE des de l’Índia, on es troba aquesta setmana per assistir a la reunió ministerial de Cultura del G20.

Nosaltres tenim un procediment que s’eleven denúncies (…) i a partir d’aquí se substancien els expedients”, va detallar. Aquestes denuncien han crescut les últimes hores. A les de Miguel Ángel Galán com a president del Centre Nacional de Formació d’Entrenadors (CENAFE ), la de Sumar i la de l’exàrbitre Estrada Fernández s’ha unit la de la Lliga F.

Últimes notícies

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.