Jenni Hermoso demana mesures contra Rubiales perquè els seus actes ‘no queden impunes’

Jenni Hermoso ha trencat el seu silenci i reclama sancions per a Luis Rubiales pel bes que li va fer després de la final del Mundial, la pressió perquè contribuira a la seua justificació i la publicació d’un comunicat amb declaracions que la jugadora no va fer mai.

“El meu sindicat FUTPRO, en coordinació amb la meua agència TMJ, s’estan encarregant de defensar els meus interessos i ser els interlocutors sobre aquest assumpte“, va assegurar la futbolista just minuts abans que el sindicat majoritari fera públic un duríssim comunicat que posa contra les cordes a Rubiales, entestat a no dimitir.

Estem treballant perquè actes com els que hem vist mai queden impunes , siguen sancionats i s’adopten les mesures pertinents que protegisquen les futbolistes d’accions que creiem són inacceptables”, asseguren alhora que demanen al Consell Superior d’Esports que, dins de les seues competències, actue per acabar amb conductes que atempten contra la dignitat de les dones i davant de les que mostren la seua “rotunda condemna”.

El sindicat FUTPRO, des de la seua associació, demanen a la Reial Federació Espanyola de Futbol, ​​que “ implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets ” de les seues jugadores i “adopte mesures exemplars”.

“Des de la nostra associació demanem a la Reial Federació Espanyola de Futbol que implemente els protocols necessaris, vetlle pels drets de les nostres jugadores i adopten mesures exemplars. És essencial que la nostra selecció estiga representada per figures que projecten els valors d’igualtat i respecte en tots els àmbits. Cal continuar avançant en la lluita per la igualtat, una lluita que les nostres jugadores han liderat amb determinació, portant-nos a la posició en què ens trobem hui”, indica el comunicat de l’organització que dirigeix ​​Amanda Gutiérrez i que dilluns que ve té prevista una reunió amb la vicepresidenta del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

“Fem també una crida al Consell Superior d’Esports perquè done suport i promogua activament la prevenció i intervenció davant l’assetjament o abús sexual, el masclisme i el sexisme“, assegura el sindicat, que rebutja qualsevol “actitud o conducta que vulnere els drets de les futbolistes”.

El perdó de Rubiales abans de les declaracions de Jenny Hermoso

Uns dies abans que Jenny Hermoso es pronunciara, Rubiales va voler compartir un vídeo en què demanava perdó públicament pel seu polèmic petó. “Estem davant d’un fet històric i per això fa molt temps que treballem a la RFEF. Ens en sentim orgullosos. Hi ha un fet que he de lamentar, que és el que ha passat amb una jugadora i jo. Hi ha una magnífica relació entre tots dos, com amb altres. També hi ha unes declaracions meues, dins aquest context, que dic que això em sembla una idiotesa. Va ser perquè aquí dins ningú li donava la més mínima importància, però fora sí que s’ha donat. Vull disculpar-me davant d’aquestes persones. Si s’ha vist així, segurament en tindrà els motius”, va dir en aquell moment.

En les últimes hores, el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol està rebent una gran pressió perquè exercisca la seua dimissió. Tot i això, la RFEF ha convocat amb caràcter d’urgència una Assemblea General Extraordinària aquest divendres a la seu de la Ciutat del Futbol de les Fregues, a Madrid.

El CSD ja sap que està destinat a prendre partit si Rubiales segueix enrocat en la seva posició de no dimitir. El ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, va advertir que si la RFEF no pren mesures, ho farà el Consell després d’un informe previ de Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD). “Han de prendre decisions, si no les pren la Federació, ho farà el CSD“, va assenyalar el ministre a EFE des de l’Índia, on es troba aquesta setmana per assistir a la reunió ministerial de Cultura del G20.

Nosaltres tenim un procediment que s’eleven denúncies (…) i a partir d’aquí se substancien els expedients”, va detallar. Aquestes denuncien han crescut les últimes hores. A les de Miguel Ángel Galán com a president del Centre Nacional de Formació d’Entrenadors (CENAFE ), la de Sumar i la de l’exàrbitre Estrada Fernández s’ha unit la de la Lliga F.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.