8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

La comissió de l’Ajuntament de València sobre la gestió de la dana arranca el dilluns amb la seua constitució

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La comissió que l’Ajuntament de València ha acordat crear per a dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió en esta ciutat de la dana que el passat 29 d’octubre va afectar a tres de les seues pedanies –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo– i a diverses localitats de la província arrancarà dilluns que ve amb la seua constitució en la primera sessió que celebrarà.

En esta convocatòria, de caràcter extraordinari, s’establiran també el règim de funcionament de la comissió i aspectes organitzatius, segons han informat fonts municipals.

La trobada tindrà tres punts en la seua ordre del dia: constitució de la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la donada del 2024 a la ciutat de València; adonar del règim de funcionament de la mateixa, i acordar aspectes organitzatius.

La creació d’esta comissió es va acordar per unanimitat de tots els grups que formen la corporació local –PP i Vox en el govern i Compromís i PSPV-PSOE en l’oposició– en el ple ordinari de novembre celebrat en el consistori el passat dia 19.

L’acord es va adoptar a partir de mocions presentades pels grups que estan fora de l’executiu municipal, per a reclamar l’engegada de la comissió d’estudi de la gestió de l’Ajuntament de València respecte a la dana i de la reconstrucció postdana, i d’una alternativa plantejada pel govern. Durant el debat d’estes propostes es va demanar un recés per a pactar un text conjunt entre tots els partits polítics que és el que es va aprovar finalment.

Des del consistori han indicat este dimecres que la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana del 2024 en la capital valenciana “tindrà la finalitat de dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió” d’este temporal i formular les propostes necessàries relatives a la recuperació de les zones afectades” de la ciutat tenint en compte “les línies d’actuació prioritàries que va aprovar la Junta de Govern Local en la seua sessió de 15 de novembre del 2024”.

Així mateix, han precisat que esta comissió estarà formada en la presidència per l’Alcaldia, que podrà delegar-la en la primera tinent d’alcalde; i per quatre regidors i regidores, un per cada grup municipal i amb vot ponderat en funció de la representació de cada partit polític.

El seu règim de funcionament serà el de les comissions permanents d’esta administració municipal, amb les especialitats de les compareixences que siguen necessàries, han afegit les mateixes fonts.

A més, han apuntat que la comissió es reunirà inicialment cada setmana, sense perjuí que esta mateixa acorde celebrar més o menys sessions en una setmana.

Últimes notícies

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.