La comissió de l’Ajuntament de València sobre la gestió de la dana arranca el dilluns amb la seua constitució

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La comissió que l’Ajuntament de València ha acordat crear per a dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió en esta ciutat de la dana que el passat 29 d’octubre va afectar a tres de les seues pedanies –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo– i a diverses localitats de la província arrancarà dilluns que ve amb la seua constitució en la primera sessió que celebrarà.

En esta convocatòria, de caràcter extraordinari, s’establiran també el règim de funcionament de la comissió i aspectes organitzatius, segons han informat fonts municipals.

La trobada tindrà tres punts en la seua ordre del dia: constitució de la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la donada del 2024 a la ciutat de València; adonar del règim de funcionament de la mateixa, i acordar aspectes organitzatius.

La creació d’esta comissió es va acordar per unanimitat de tots els grups que formen la corporació local –PP i Vox en el govern i Compromís i PSPV-PSOE en l’oposició– en el ple ordinari de novembre celebrat en el consistori el passat dia 19.

L’acord es va adoptar a partir de mocions presentades pels grups que estan fora de l’executiu municipal, per a reclamar l’engegada de la comissió d’estudi de la gestió de l’Ajuntament de València respecte a la dana i de la reconstrucció postdana, i d’una alternativa plantejada pel govern. Durant el debat d’estes propostes es va demanar un recés per a pactar un text conjunt entre tots els partits polítics que és el que es va aprovar finalment.

Des del consistori han indicat este dimecres que la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana del 2024 en la capital valenciana «tindrà la finalitat de dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió» d’este temporal i formular les propostes necessàries relatives a la recuperació de les zones afectades» de la ciutat tenint en compte «les línies d’actuació prioritàries que va aprovar la Junta de Govern Local en la seua sessió de 15 de novembre del 2024».

Així mateix, han precisat que esta comissió estarà formada en la presidència per l’Alcaldia, que podrà delegar-la en la primera tinent d’alcalde; i per quatre regidors i regidores, un per cada grup municipal i amb vot ponderat en funció de la representació de cada partit polític.

El seu règim de funcionament serà el de les comissions permanents d’esta administració municipal, amb les especialitats de les compareixences que siguen necessàries, han afegit les mateixes fonts.

A més, han apuntat que la comissió es reunirà inicialment cada setmana, sense perjuí que esta mateixa acorde celebrar més o menys sessions en una setmana.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.