La comissió de l’Ajuntament de València sobre la gestió de la dana arranca el dilluns amb la seua constitució

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La comissió que l’Ajuntament de València ha acordat crear per a dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió en esta ciutat de la dana que el passat 29 d’octubre va afectar a tres de les seues pedanies –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo– i a diverses localitats de la província arrancarà dilluns que ve amb la seua constitució en la primera sessió que celebrarà.

En esta convocatòria, de caràcter extraordinari, s’establiran també el règim de funcionament de la comissió i aspectes organitzatius, segons han informat fonts municipals.

La trobada tindrà tres punts en la seua ordre del dia: constitució de la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la donada del 2024 a la ciutat de València; adonar del règim de funcionament de la mateixa, i acordar aspectes organitzatius.

La creació d’esta comissió es va acordar per unanimitat de tots els grups que formen la corporació local –PP i Vox en el govern i Compromís i PSPV-PSOE en l’oposició– en el ple ordinari de novembre celebrat en el consistori el passat dia 19.

L’acord es va adoptar a partir de mocions presentades pels grups que estan fora de l’executiu municipal, per a reclamar l’engegada de la comissió d’estudi de la gestió de l’Ajuntament de València respecte a la dana i de la reconstrucció postdana, i d’una alternativa plantejada pel govern. Durant el debat d’estes propostes es va demanar un recés per a pactar un text conjunt entre tots els partits polítics que és el que es va aprovar finalment.

Des del consistori han indicat este dimecres que la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana del 2024 en la capital valenciana “tindrà la finalitat de dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió” d’este temporal i formular les propostes necessàries relatives a la recuperació de les zones afectades” de la ciutat tenint en compte “les línies d’actuació prioritàries que va aprovar la Junta de Govern Local en la seua sessió de 15 de novembre del 2024”.

Així mateix, han precisat que esta comissió estarà formada en la presidència per l’Alcaldia, que podrà delegar-la en la primera tinent d’alcalde; i per quatre regidors i regidores, un per cada grup municipal i amb vot ponderat en funció de la representació de cada partit polític.

El seu règim de funcionament serà el de les comissions permanents d’esta administració municipal, amb les especialitats de les compareixences que siguen necessàries, han afegit les mateixes fonts.

A més, han apuntat que la comissió es reunirà inicialment cada setmana, sense perjuí que esta mateixa acorde celebrar més o menys sessions en una setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.