La comissió de l’Ajuntament de València sobre la gestió de la dana arranca el dilluns amb la seua constitució

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La comissió que l’Ajuntament de València ha acordat crear per a dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió en esta ciutat de la dana que el passat 29 d’octubre va afectar a tres de les seues pedanies –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo– i a diverses localitats de la província arrancarà dilluns que ve amb la seua constitució en la primera sessió que celebrarà.

En esta convocatòria, de caràcter extraordinari, s’establiran també el règim de funcionament de la comissió i aspectes organitzatius, segons han informat fonts municipals.

La trobada tindrà tres punts en la seua ordre del dia: constitució de la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la donada del 2024 a la ciutat de València; adonar del règim de funcionament de la mateixa, i acordar aspectes organitzatius.

La creació d’esta comissió es va acordar per unanimitat de tots els grups que formen la corporació local –PP i Vox en el govern i Compromís i PSPV-PSOE en l’oposició– en el ple ordinari de novembre celebrat en el consistori el passat dia 19.

L’acord es va adoptar a partir de mocions presentades pels grups que estan fora de l’executiu municipal, per a reclamar l’engegada de la comissió d’estudi de la gestió de l’Ajuntament de València respecte a la dana i de la reconstrucció postdana, i d’una alternativa plantejada pel govern. Durant el debat d’estes propostes es va demanar un recés per a pactar un text conjunt entre tots els partits polítics que és el que es va aprovar finalment.

Des del consistori han indicat este dimecres que la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana del 2024 en la capital valenciana “tindrà la finalitat de dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió” d’este temporal i formular les propostes necessàries relatives a la recuperació de les zones afectades” de la ciutat tenint en compte “les línies d’actuació prioritàries que va aprovar la Junta de Govern Local en la seua sessió de 15 de novembre del 2024”.

Així mateix, han precisat que esta comissió estarà formada en la presidència per l’Alcaldia, que podrà delegar-la en la primera tinent d’alcalde; i per quatre regidors i regidores, un per cada grup municipal i amb vot ponderat en funció de la representació de cada partit polític.

El seu règim de funcionament serà el de les comissions permanents d’esta administració municipal, amb les especialitats de les compareixences que siguen necessàries, han afegit les mateixes fonts.

A més, han apuntat que la comissió es reunirà inicialment cada setmana, sense perjuí que esta mateixa acorde celebrar més o menys sessions en una setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.