14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La comissió de l’Ajuntament de València sobre la gestió de la dana arranca el dilluns amb la seua constitució

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La comissió que l’Ajuntament de València ha acordat crear per a dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió en esta ciutat de la dana que el passat 29 d’octubre va afectar a tres de les seues pedanies –La Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo– i a diverses localitats de la província arrancarà dilluns que ve amb la seua constitució en la primera sessió que celebrarà.

En esta convocatòria, de caràcter extraordinari, s’establiran també el règim de funcionament de la comissió i aspectes organitzatius, segons han informat fonts municipals.

La trobada tindrà tres punts en la seua ordre del dia: constitució de la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la donada del 2024 a la ciutat de València; adonar del règim de funcionament de la mateixa, i acordar aspectes organitzatius.

La creació d’esta comissió es va acordar per unanimitat de tots els grups que formen la corporació local –PP i Vox en el govern i Compromís i PSPV-PSOE en l’oposició– en el ple ordinari de novembre celebrat en el consistori el passat dia 19.

L’acord es va adoptar a partir de mocions presentades pels grups que estan fora de l’executiu municipal, per a reclamar l’engegada de la comissió d’estudi de la gestió de l’Ajuntament de València respecte a la dana i de la reconstrucció postdana, i d’una alternativa plantejada pel govern. Durant el debat d’estes propostes es va demanar un recés per a pactar un text conjunt entre tots els partits polítics que és el que es va aprovar finalment.

Des del consistori han indicat este dimecres que la Comissió no permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana del 2024 en la capital valenciana “tindrà la finalitat de dur a terme els estudis i anàlisis de la gestió” d’este temporal i formular les propostes necessàries relatives a la recuperació de les zones afectades” de la ciutat tenint en compte “les línies d’actuació prioritàries que va aprovar la Junta de Govern Local en la seua sessió de 15 de novembre del 2024”.

Així mateix, han precisat que esta comissió estarà formada en la presidència per l’Alcaldia, que podrà delegar-la en la primera tinent d’alcalde; i per quatre regidors i regidores, un per cada grup municipal i amb vot ponderat en funció de la representació de cada partit polític.

El seu règim de funcionament serà el de les comissions permanents d’esta administració municipal, amb les especialitats de les compareixences que siguen necessàries, han afegit les mateixes fonts.

A més, han apuntat que la comissió es reunirà inicialment cada setmana, sense perjuí que esta mateixa acorde celebrar més o menys sessions en una setmana.

Últimes notícies

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.

Castelló dona el tret d’eixida a la Supercopa femenina amb horaris i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina, que reunix a Reial Madrid, Atlètic, Barcelona i Athletic en l'Estadi Castalia. La primera semifinal es retarda a les 19.15 i els partits comptaran amb un VAR a demanda en fase de prova.

Arriba Harry, borrasca d’alt impacte amb pluja, vent i temporal marítim al Mediterrani

Harry arribarà a inicis de la setmana vinent amb fort temporal marítim, ratxes molt fortes i pluges persistents en el nord-est peninsular i Balears, amb neu en muntanya.