La Comunitat Valenciana activa el nivell màxim de preemergència per risc extrem d’incendis

La Comunitat Valenciana ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tot el seu territori per a este dissabte. La decisió s’ha difós a través del perfil en X del servici d’Emergències i comporta la prohibició de qualsevol tipus de foc a l’aire lliure, així com la suspensió dels treballs amb maquinària elèctrica o mecànica en terreny forestal durant tota la jornada.

En quedar prohibit el foc, no s’han permés barbacoes, fogueres, cremes agrícoles ni l’ús de pirotècnia, perquè qualsevol espurna pot iniciar un focus de ràpida propagació amb el vent previst. El nivell 3 és el màxim del pla preventiu i es reserva per a situacions en les quals un conat pot descontrolar-se en minuts.

Vent molt fort i avisos per províncies

Emergències ha recordat que este dissabte hi ha alerta roja per vent a la província de Castelló i alerta taronja a València i Alacant. El divendres s’ha enviat un missatge És-Alert als telèfons mòbils a Castelló davant ratxes que podrien superar els 140 km/h, un escenari que incrementa la perillositat en la muntanya.

Davant este panorama, el servici d’Emergències ha assenyalat que és convenient restringir desplaçaments i reduir la mobilitat per a evitar incidents. Les ratxes molt intenses afavorixen la caiguda de branques i dificulten el control de qualsevol conat, de manera que la prevenció s’ha considerat prioritària.

En cas de veure fum o flames, s’ha demanat avisar immediatament al 112. La col·laboració ciutadana resulta clau en dies de vent extrem, quan un avís d’hora permet als equips actuar amb major rapidesa.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.