La defensa de Zaplana qualifica d»antiga’ la Policia Judicial: ‘És pròpia d’un règim anterior al del 78’

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

La defensa de l’ex-president de la Generalitat Valenciana i ex-ministre amb el PP Eduardo Zaplana ha qualificat d'»antiga» la Policia Judicial destinada al cas Erial i ha assegurat que és «pròpia» d'»un règim anterior del 78″.

Així ha començat el seu informe Daniel Campos, lletrat de Zaplana, en el juí que se segueix a l’Audiència de València contra el seu representat i 11 persones més pel cas Erial, procediment en el qual s’ha investigat el suposat cobrament de més de 10 milions d’euros en comissions derivades de concessions d’ITV i parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

Precisament ahir va ser el fiscal qui va obrir els informes i va rebaixar en dos anys la pena sol·licitada per al seu client, que va passar de 19 a 17 anys en eliminar el delicte de falsedat en document oficial, i va retirar l’acusació contra tres persones: l’ex-diputada Elvira Suances, el perruquer Pedro Romero i l’empresari Ángel Salas. També va deixar la pena per a l’ex-president de la Generalitat i de Bancaixa, José Luis Olivas, en dos anys, similar a la de quatre conformats que van reconèixer els fets.

L’advocat de Zaplana ha lamentat hui la quantitat d’interlocutòries de secret dictades en el procediments, «la qual cosa ha minvat el dret de defensa», al mateix temps que ha criticat que la presó provisional s’utilitzara amb una «finalitat espúrea, per a pressionar les persones a la presó amb l’objectiu que digueren on estava els diners».

«I fins que no van aparèixer els diners, no es va decretar la llibertat. No es protegia el risc de fugida o la destrucció de proves, sinó que s’estava esperant a veure si es rendien i deien on estaven els diners», ha afirmat.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.