La desescalada de la dana part d’analitzar 28 indicadors sobre assistència, subministraments i neteja de llots i campas

Els alcaldes dels 28 pobles que seguixen en Emergència 2 estaran al Cecopi i els 75 en situació 2 tindran suport del Centre d’Emergències

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La desescalada establida per la Generalitat Valenciana després de la dana que el passat 29 d’octubre va provocar inundacions en diferents municipis de la província de Valencia s’ha ordenat a partir de l’anàlisi de «28 indicadors d’avaluació agrupats en 11 matèries relacionades amb la situació de l’emergència»: recuperació de subministraments bàsics, recuperació de servicis, neteja i retirada de llots, restitució de campas, necessitats d’alberg i assistència, educació, sistema sanitari públic, seguretat pública, la contaminació mediambiental, infraestructures, i lleres i barrancs.

Així ho ha indicat este divendres el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, en la roda de premsa que ha oferit per a informa d’esta desescalada després de la reunió del Cecopi celebrada al Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. El responsable autonòmic ha exposat que este anàlisi «implica la variació de la situació de l’emergència».

D’esta manera, ha confirmat que per a este procés de desescalada es deixa en 28 els municipis de la província de Valencia que romandran en situació d’Emergència 2 perquè «seguixen requerint actuacions rellevants en matèria d’extracció de llots, neteja en garatges i soterranis, aigualejos de carrers, buidat de campas d’apilament de llots, estris i vehicles», així com tenint «necessitats de servicis bàsics i subministrament d’aliments que requerix la presència del dispositiu d’emergència».

Igualment, s’ha detallat que 75 poblacions rebaixen esta consideració a Emergència 1 i que a més, 163 localitats es retiren de qualsevol situació d’emergència, «lloc que no requerixen cap tipus d’actuació relacionada» amb ella.

ALCALDES EN EL CECOPI

Així mateix, el conseller ha donat a conèixer que els alcaldes dels 28 municipis que seguixen en Emergència 2 estaran en el Cecopi i que en els 75 en situació 2 «el Centre de Coordinació d’Emergències actuarà com a òrgan de suport». Per a estes poblacions «es podran mobilitzar en qualsevol moment recursos d’altres administracions».

Respecte a les dades recopilades per a planificar la desescalada després de la dana, el titular d’Emergències i Interior ha exposat que els informació rebuda «fins hui» a partir dels 28 indicadors «han sigut registrats i processaments per a cadascun dels municipis», alguna cosa que ha fet possible «obtenir una radiografia de la seua situació».

Així mateix, ha apuntat que «s’han afegit unes variables fonamentals com el nombre d’habitants» de les poblacions, «la disponibilitat de recursos propis i el nombre d’actuacions desenvolupades i sol·licitades» per les localitats «per a solucionar l’emergència».

Valderrama ha afegit que «després d’això, s’ha realitzat una anàlisi tècnica de la informació recaptada» que es va acabar este dijous, al mateix temps que ha assenyalat que este divendres s’ha presentat la proposta de desescalada establida a partir d’ací al Cecopi.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.