La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d’Alacant ha ajornat al 13 de maig la declaració de Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant i de la Federació Provincial de Comerç de la Pime (Facpyme), en la comissió d’investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. La compareixença estava fixada inicialment per al 27 d’abril, però la institució provincial ha decidit modificar el calendari i reprogramar-la dos setmanes més tard.

Segons ha comunicat la Diputació, el canvi s’ha formalitzat mitjançant una providència de la presidència de la comissió d’investigació, que deixa sense efecte la convocatòria inicial. La decisió respon a la petició d’un dels membres de la comissió, que havia advertit de la seua impossibilitat d’assistir en la data prevista, la qual cosa obligava a replantejar la sessió per a evitar absències en un testimoniatge considerat clau.

Amb esta modificació, la Diputació argumenta que garantix la presència de tots els diputats dels diferents grups polítics representats en la comissió. La institució recorda que el règim intern de funcionament aprovat per a estes sessions establix que no se celebraran comissions la mateixa setmana en què hi haja ple ordinari, la qual cosa condiciona la disponibilitat de dates i ha influït en el nou encaix del calendari.

Versions politicas enfrontades

Des del PSOE s’ha assenyalat que va ser el diputat de Compromís, Ximo Perles, qui ja en la sessió constitutiva de la comissió va reclamar un canvi de data per a la compareixença de Bany. Els socialistes recorden que eixa sol·licitud va ser llavors rebutjada pel PP, però ara s’hauria utilitzat com a base per a justificar el retard, una circumstància que consideren contradictòria.

El diputat socialista Raúl Ruiz ha afirmat que resulta cridaner que una petició descartada en un primer moment s’use ara com a motiu per a posposar el que definix com una compareixença clau. Al seu juí, tot apunta a una maniobra destinada a guanyar temps i a dilatar l’esclariment dels fets, especialment davant la gravetat de les informacions que, segons sosté, estan eixint a la llum entorn de la gestió dels bons consum.

Ruiz també ha posat el focus en la vinculació fiscal entre Nexe Retail S.L. i Facpyme, en compartir les dos la mateixa direcció fiscal en el període comprés entre 2022 i 2025. Segons detalla, Carlos Baño va figurar primer com a administrador únic i posteriorment com a president del consell d’administració de la companyia, d’acord amb les dades publicades en el Butlletí Oficial del Registre Mercantil. Per al dirigent socialista, esta coincidència reforça les sospites sobre com

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.