16.5 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Diputació treballa a traure el fang de 22 garatges al mateix temps i vol arribar als 30

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El presidentde de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat este divendres que la institució està treballant, a través d’equips contractats mitjançant contractes d’emergència, per a traure el llot de 22 garatges al mateix temps de poblacions de la ‘zona zero’ de la dana i que aspira a arribar als 30.

La neteja d’estos subterranis és una de les principals preocupacions que li transmeten els alcaldes dels municipis afectats, amb els qui manté una comunicació diària des que va començar la crisi i en una evolució en la qual s’ha passat de parlar de proveïment d’aigua, llum, menjar, roba o connexions que no arribaven, a la problemàtica dels vehicles, les assegurances, i sobretot, la retirada de fang dels garatges.

El president de la Diputació, quan es compleix un mes de la dana, assegura que el cap del Consell, Carlos Mazón, no ha de dimitir. “Per què ha de dimitir? perquè va arribar dos hores tard a esta reunió? S’haurien d’estipular les raons per les quals ha de dimitir un president”, ha agregat i creu que “ningú té culpa del que ha passat”.

Així, s’ha preguntat també on estava este dia el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. “Culpables es poden buscar i jo no tinc por a dir-ho, evidentment, que s’han fet coses malament”, ha admès, però ha afegit que este dia no tenien la informació de la qual disposen hui, segons ha assenyalat en una entrevista a À Punt arreplegada per Europa Press.

Per això, s’ha mostrat “sorprés” amb la “falta d’informació” i “ací està la dificultat”. No obstant això, ha assenyalat que, si a partir d’ara, Mazón “no és capaç de liderar a esta comunitat, de liderar a esta província, de ser l’efectiu i l’eficient que la ciutadania espera que siga, és quan si que tindrà dimitir o no presentar-se a la reelecció o ell sabrà també el que haja de fer”.

Últimes notícies

La vicepresidenta valenciana defén la gestió de la DANA amb la informació disponible

Susana Camarero ha sostingut davant la Comissió d'investigació que les decisions durant la DANA es van prendre amb els avisos disponibles i sense abandonar les seues competències.

El Vila-real visita al Borussia Dortmund obligat a puntuar per a seguir amb vida

El Vila-real afronta en Dortmund un dol clau per a mantindre vives les seues opcions en la Lliga de Campions. El calendari estreny amb una altra visita a Alemanya i dos cites a casa.

Morrissey anuncia tres concerts a València, Saragossa i Sevilla al març de 2026

Després de cancel·lar la seua cita en Nits del Botànic i altres dates per problemes de salut, l'artista ha anunciat concerts a València, Saragossa i Sevilla al març de 2026. La venda general s'obrirà el 28 de novembre a les 10.00 en la web de SFMusic.

Camarero culpa al Govern dels retards de la UME en la dana i evita pronunciar-se sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha denunciat que van esperar 96 hores per al desplegament de l'Exèrcit i ha retret la falta de Policia i Guàrdia Civil, mentres esquiva valorar a Mazón.

El tractament dental després de la mort d’una menor va ser realitzat per professionals col·legiats

El col·legi professional va informar que el tractament i la sedació intravenosa en una clínica d'Alzira van estar a càrrec de professionals col·legiats. Una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La xiqueta de 4 anys ingressada en l'UCI del Clínic de València després d'un tractament en una clínica dental d'Alzira evoluciona favorablement i ha passat a planta. Sanitat i la Policia investiguen què va ocórrer, amb el focus en els fàrmacs, la seua traçabilitat i les autoritzacions de la clínica.

El supervisor del 112 relata rescats abans de les 14.00 en zones sense pluja per la crescuda de barrancs

Un supervisor del 112 ha declarat que abans de les 14.00 ja es rescatava a persones en àrees on no plovia per la crescuda de barrancs i rambles. Ha assegurat que es va informar els responsables durant la seua visita i que l'UME va ser sol·licitada a primera hora de la vesprada.

Hugo Duro porta la seua millor mitjana de gols per minut des que va arribar al València

Hugo Duro porta en este inici de temporada un gol cada 161 minuts en Lliga, amb quatre punts en 647 minuts. Després de la seua xilena al Llevant és màxim golejador de l'equip.