14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Diputació treballa a traure el fang de 22 garatges al mateix temps i vol arribar als 30

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El presidentde de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat este divendres que la institució està treballant, a través d’equips contractats mitjançant contractes d’emergència, per a traure el llot de 22 garatges al mateix temps de poblacions de la ‘zona zero’ de la dana i que aspira a arribar als 30.

La neteja d’estos subterranis és una de les principals preocupacions que li transmeten els alcaldes dels municipis afectats, amb els qui manté una comunicació diària des que va començar la crisi i en una evolució en la qual s’ha passat de parlar de proveïment d’aigua, llum, menjar, roba o connexions que no arribaven, a la problemàtica dels vehicles, les assegurances, i sobretot, la retirada de fang dels garatges.

El president de la Diputació, quan es compleix un mes de la dana, assegura que el cap del Consell, Carlos Mazón, no ha de dimitir. “Per què ha de dimitir? perquè va arribar dos hores tard a esta reunió? S’haurien d’estipular les raons per les quals ha de dimitir un president”, ha agregat i creu que “ningú té culpa del que ha passat”.

Així, s’ha preguntat també on estava este dia el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. “Culpables es poden buscar i jo no tinc por a dir-ho, evidentment, que s’han fet coses malament”, ha admès, però ha afegit que este dia no tenien la informació de la qual disposen hui, segons ha assenyalat en una entrevista a À Punt arreplegada per Europa Press.

Per això, s’ha mostrat “sorprés” amb la “falta d’informació” i “ací està la dificultat”. No obstant això, ha assenyalat que, si a partir d’ara, Mazón “no és capaç de liderar a esta comunitat, de liderar a esta província, de ser l’efectiu i l’eficient que la ciutadania espera que siga, és quan si que tindrà dimitir o no presentar-se a la reelecció o ell sabrà també el que haja de fer”.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.