18.9 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

La Diputació treballa a traure el fang de 22 garatges al mateix temps i vol arribar als 30

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El presidentde de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat este divendres que la institució està treballant, a través d’equips contractats mitjançant contractes d’emergència, per a traure el llot de 22 garatges al mateix temps de poblacions de la ‘zona zero’ de la dana i que aspira a arribar als 30.

La neteja d’estos subterranis és una de les principals preocupacions que li transmeten els alcaldes dels municipis afectats, amb els qui manté una comunicació diària des que va començar la crisi i en una evolució en la qual s’ha passat de parlar de proveïment d’aigua, llum, menjar, roba o connexions que no arribaven, a la problemàtica dels vehicles, les assegurances, i sobretot, la retirada de fang dels garatges.

El president de la Diputació, quan es compleix un mes de la dana, assegura que el cap del Consell, Carlos Mazón, no ha de dimitir. “Per què ha de dimitir? perquè va arribar dos hores tard a esta reunió? S’haurien d’estipular les raons per les quals ha de dimitir un president”, ha agregat i creu que “ningú té culpa del que ha passat”.

Així, s’ha preguntat també on estava este dia el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. “Culpables es poden buscar i jo no tinc por a dir-ho, evidentment, que s’han fet coses malament”, ha admès, però ha afegit que este dia no tenien la informació de la qual disposen hui, segons ha assenyalat en una entrevista a À Punt arreplegada per Europa Press.

Per això, s’ha mostrat “sorprés” amb la “falta d’informació” i “ací està la dificultat”. No obstant això, ha assenyalat que, si a partir d’ara, Mazón “no és capaç de liderar a esta comunitat, de liderar a esta província, de ser l’efectiu i l’eficient que la ciutadania espera que siga, és quan si que tindrà dimitir o no presentar-se a la reelecció o ell sabrà també el que haja de fer”.

Últimes notícies

Adrián Fernández aconseguix la seua primera victòria en Moto3 i Piqueras reté el subcampionat a València

El madrileny ha dominat a Cheste per a estrenar el seu palmarés en Moto3. Una penalització a Furusato i el quint de Quiles permeten a Piqueras retindre el subcampionat.

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.

El València de Corberán només ha guanyat després d’aturades de seleccions a Mestalla

El València arriba al derbi davant el Llevant després d'una aturada amb un patró definit: des de l'arribada de Corberán, només va véncer en estos retorns quan va jugar a Mestalla.

Creu Roja Joventut desplega maletes lúdiques per a xiquets en emergències amb lona, farmaciola, contes i jocs

Els equips de Creu Roja Joventut disposaran de maletes portàtils d'intervenció lúdica per a oferir atenció ràpida a menors en emergències. El recurs s'ha reforçat després de la dana, amb més unitats i distribució per la província.

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades