La Diputació treballa a traure el fang de 22 garatges al mateix temps i vol arribar als 30

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El presidentde de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat este divendres que la institució està treballant, a través d’equips contractats mitjançant contractes d’emergència, per a traure el llot de 22 garatges al mateix temps de poblacions de la ‘zona zero’ de la dana i que aspira a arribar als 30.

La neteja d’estos subterranis és una de les principals preocupacions que li transmeten els alcaldes dels municipis afectats, amb els qui manté una comunicació diària des que va començar la crisi i en una evolució en la qual s’ha passat de parlar de proveïment d’aigua, llum, menjar, roba o connexions que no arribaven, a la problemàtica dels vehicles, les assegurances, i sobretot, la retirada de fang dels garatges.

El president de la Diputació, quan es compleix un mes de la dana, assegura que el cap del Consell, Carlos Mazón, no ha de dimitir. «Per què ha de dimitir? perquè va arribar dos hores tard a esta reunió? S’haurien d’estipular les raons per les quals ha de dimitir un president», ha agregat i creu que «ningú té culpa del que ha passat».

Així, s’ha preguntat també on estava este dia el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. «Culpables es poden buscar i jo no tinc por a dir-ho, evidentment, que s’han fet coses malament», ha admès, però ha afegit que este dia no tenien la informació de la qual disposen hui, segons ha assenyalat en una entrevista a À Punt arreplegada per Europa Press.

Per això, s’ha mostrat «sorprés» amb la «falta d’informació» i «ací està la dificultat». No obstant això, ha assenyalat que, si a partir d’ara, Mazón «no és capaç de liderar a esta comunitat, de liderar a esta província, de ser l’efectiu i l’eficient que la ciutadania espera que siga, és quan si que tindrà dimitir o no presentar-se a la reelecció o ell sabrà també el que haja de fer».

Últimes notícies

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.