La Diputació treballa a traure el fang de 22 garatges al mateix temps i vol arribar als 30

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El presidentde de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha explicat este divendres que la institució està treballant, a través d’equips contractats mitjançant contractes d’emergència, per a traure el llot de 22 garatges al mateix temps de poblacions de la ‘zona zero’ de la dana i que aspira a arribar als 30.

La neteja d’estos subterranis és una de les principals preocupacions que li transmeten els alcaldes dels municipis afectats, amb els qui manté una comunicació diària des que va començar la crisi i en una evolució en la qual s’ha passat de parlar de proveïment d’aigua, llum, menjar, roba o connexions que no arribaven, a la problemàtica dels vehicles, les assegurances, i sobretot, la retirada de fang dels garatges.

El president de la Diputació, quan es compleix un mes de la dana, assegura que el cap del Consell, Carlos Mazón, no ha de dimitir. «Per què ha de dimitir? perquè va arribar dos hores tard a esta reunió? S’haurien d’estipular les raons per les quals ha de dimitir un president», ha agregat i creu que «ningú té culpa del que ha passat».

Així, s’ha preguntat també on estava este dia el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. «Culpables es poden buscar i jo no tinc por a dir-ho, evidentment, que s’han fet coses malament», ha admès, però ha afegit que este dia no tenien la informació de la qual disposen hui, segons ha assenyalat en una entrevista a À Punt arreplegada per Europa Press.

Per això, s’ha mostrat «sorprés» amb la «falta d’informació» i «ací està la dificultat». No obstant això, ha assenyalat que, si a partir d’ara, Mazón «no és capaç de liderar a esta comunitat, de liderar a esta província, de ser l’efectiu i l’eficient que la ciutadania espera que siga, és quan si que tindrà dimitir o no presentar-se a la reelecció o ell sabrà també el que haja de fer».

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.