La Fiscalia s’oposa al fet que Pedro Sánchez declare com a testimoni en el ‘cas Begoña Gómez’

Demana que, de realitzar-se, siga per escrit, i lamenta que el jutge es decante per l’opció més «invasiva i lesiva»

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El fiscal del cas en el qual s’investiga a Begoña Gómez pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis ha recorregut este dimarts la resolució del jutge per la qual acordava la declaració com a testimoni del president del Govern, Pedro Sánchez. Al·lega que esta diligència «no és necessària per a les finalitats de la investigació que se suposa en curs».

Tal com arreplega el recurs del fiscal José Manuel San Baldomero, al que ha tingut accés Europa Press, el Ministeri Públic s’oposa a esta compareixença fixada per al 30 de juliol i que, segons la providència del jutge Juan Carlos Peinado, es practicarà al Palau de la Moncloa.

En tot cas, el fiscal interessa que, de realitzar-se la testifical, es faça per escrit, i subratlla que en el procediment s’estan produint «disfuncions» respecte a les testificals, «atès que ja són dos les persones portades a la causa com a testimonis i que, després de declarar baix jurament, han sigut imputades i han passat a tenir la consideració d’investigades sense motivació alguna».

En cinc pàgines, el fiscal indica que este testifical del president del Govern no és ni útil, ni necessària, ni pertinent, i advertix que si ben l’article 14 de la Constitució resa que els espanyols són iguals davant de la llei, «esta igualtat no pot fer de pitjor condició a qui exercix un càrrec públic rellevant (ni a la seua esposa)».

«Si bé –Sánchez– pot ser objecte de les legítimes crítiques en àmbits variats, propis d’una societat democràtica, no ha de veure’s abocat a un tractament processal diferent ni més onerós que la resta de ciutadans», explica.

Així, el Ministeri Públic enlletgix al jutge Juan Carlos Peinado de seguir avant amb una causa que té «una amplitud clarament desmesurada i freturosa de qualsevol precisió o definició». I reforça esta tesi assenyalant que el propi magistrat en una interlocutòria d’1 de juliol va sostenir que l’objecte d’investigació «eren tots els fets continguts en la denúncia de Manos Limpias i que afecten a Begoña Gómez des que el seu marit és president del Govern».

DE TESTIMONI A INVESTIGAT

En el seu recurs, San Baldomero posa el focus en què al llarg de la instrucció s’ha citat a testimonis, com el rector de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), Joaquín Goyache, o l’empresari Juan Carlos Barrabés, «que immediatament i sense motivació alguna o amb meres remissions genèriques a testimonis i documents, han vist mutada la seua situació processal a la d’investigats».

Per al fiscal, això és «preocupant» perquè s’usa i pren en consideració les seues pròpies declaracions testificals baix jurament «per a empitjorar esta condició després d’estes declaracions, sense haver interromput les mateixes en el moment en què se suposa es van tornar incriminatòries ni justificar degudament el referit canvi».

Després d’apuntar la justificació que dona el jutge per a citar a Sánchez, el fiscal insistix que la diligència «no és necessària per a les finalitats de la investigació» i enlletgix que, àdhuc assumint el marc de la instrucció fixat pel jutge en la seua interlocutòria d’1 de juliol, «es realitzen tot tipus de diligències, àdhuc generals, d’ampli espectre i escassa concreció, que no han obtingut les finalitats preteses».

D’altra banda, recorda al jutge que d’acord a l’article 416 de la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECrim) existix una dispensa a la qual es pot acollir Sánchez per a no declarar en contra de la investigada, per la qual cosa entén que la diligència falta d’utilitat.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.