11.3 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

La Fiscalia s’oposa al fet que Pedro Sánchez declare com a testimoni en el ‘cas Begoña Gómez’

Demana que, de realitzar-se, siga per escrit, i lamenta que el jutge es decante per l’opció més “invasiva i lesiva”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El fiscal del cas en el qual s’investiga a Begoña Gómez pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis ha recorregut este dimarts la resolució del jutge per la qual acordava la declaració com a testimoni del president del Govern, Pedro Sánchez. Al·lega que esta diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació que se suposa en curs”.

Tal com arreplega el recurs del fiscal José Manuel San Baldomero, al que ha tingut accés Europa Press, el Ministeri Públic s’oposa a esta compareixença fixada per al 30 de juliol i que, segons la providència del jutge Juan Carlos Peinado, es practicarà al Palau de la Moncloa.

En tot cas, el fiscal interessa que, de realitzar-se la testifical, es faça per escrit, i subratlla que en el procediment s’estan produint “disfuncions” respecte a les testificals, “atès que ja són dos les persones portades a la causa com a testimonis i que, després de declarar baix jurament, han sigut imputades i han passat a tenir la consideració d’investigades sense motivació alguna”.

En cinc pàgines, el fiscal indica que este testifical del president del Govern no és ni útil, ni necessària, ni pertinent, i advertix que si ben l’article 14 de la Constitució resa que els espanyols són iguals davant de la llei, “esta igualtat no pot fer de pitjor condició a qui exercix un càrrec públic rellevant (ni a la seua esposa)”.

“Si bé –Sánchez– pot ser objecte de les legítimes crítiques en àmbits variats, propis d’una societat democràtica, no ha de veure’s abocat a un tractament processal diferent ni més onerós que la resta de ciutadans”, explica.

Així, el Ministeri Públic enlletgix al jutge Juan Carlos Peinado de seguir avant amb una causa que té “una amplitud clarament desmesurada i freturosa de qualsevol precisió o definició”. I reforça esta tesi assenyalant que el propi magistrat en una interlocutòria d’1 de juliol va sostenir que l’objecte d’investigació “eren tots els fets continguts en la denúncia de Manos Limpias i que afecten a Begoña Gómez des que el seu marit és president del Govern”.

DE TESTIMONI A INVESTIGAT

En el seu recurs, San Baldomero posa el focus en què al llarg de la instrucció s’ha citat a testimonis, com el rector de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), Joaquín Goyache, o l’empresari Juan Carlos Barrabés, “que immediatament i sense motivació alguna o amb meres remissions genèriques a testimonis i documents, han vist mutada la seua situació processal a la d’investigats”.

Per al fiscal, això és “preocupant” perquè s’usa i pren en consideració les seues pròpies declaracions testificals baix jurament “per a empitjorar esta condició després d’estes declaracions, sense haver interromput les mateixes en el moment en què se suposa es van tornar incriminatòries ni justificar degudament el referit canvi”.

Després d’apuntar la justificació que dona el jutge per a citar a Sánchez, el fiscal insistix que la diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació” i enlletgix que, àdhuc assumint el marc de la instrucció fixat pel jutge en la seua interlocutòria d’1 de juliol, “es realitzen tot tipus de diligències, àdhuc generals, d’ampli espectre i escassa concreció, que no han obtingut les finalitats preteses”.

D’altra banda, recorda al jutge que d’acord a l’article 416 de la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECrim) existix una dispensa a la qual es pot acollir Sánchez per a no declarar en contra de la investigada, per la qual cosa entén que la diligència falta d’utilitat.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.