13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La Fiscalia s’oposa al fet que Pedro Sánchez declare com a testimoni en el ‘cas Begoña Gómez’

Demana que, de realitzar-se, siga per escrit, i lamenta que el jutge es decante per l’opció més “invasiva i lesiva”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El fiscal del cas en el qual s’investiga a Begoña Gómez pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis ha recorregut este dimarts la resolució del jutge per la qual acordava la declaració com a testimoni del president del Govern, Pedro Sánchez. Al·lega que esta diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació que se suposa en curs”.

Tal com arreplega el recurs del fiscal José Manuel San Baldomero, al que ha tingut accés Europa Press, el Ministeri Públic s’oposa a esta compareixença fixada per al 30 de juliol i que, segons la providència del jutge Juan Carlos Peinado, es practicarà al Palau de la Moncloa.

En tot cas, el fiscal interessa que, de realitzar-se la testifical, es faça per escrit, i subratlla que en el procediment s’estan produint “disfuncions” respecte a les testificals, “atès que ja són dos les persones portades a la causa com a testimonis i que, després de declarar baix jurament, han sigut imputades i han passat a tenir la consideració d’investigades sense motivació alguna”.

En cinc pàgines, el fiscal indica que este testifical del president del Govern no és ni útil, ni necessària, ni pertinent, i advertix que si ben l’article 14 de la Constitució resa que els espanyols són iguals davant de la llei, “esta igualtat no pot fer de pitjor condició a qui exercix un càrrec públic rellevant (ni a la seua esposa)”.

“Si bé –Sánchez– pot ser objecte de les legítimes crítiques en àmbits variats, propis d’una societat democràtica, no ha de veure’s abocat a un tractament processal diferent ni més onerós que la resta de ciutadans”, explica.

Així, el Ministeri Públic enlletgix al jutge Juan Carlos Peinado de seguir avant amb una causa que té “una amplitud clarament desmesurada i freturosa de qualsevol precisió o definició”. I reforça esta tesi assenyalant que el propi magistrat en una interlocutòria d’1 de juliol va sostenir que l’objecte d’investigació “eren tots els fets continguts en la denúncia de Manos Limpias i que afecten a Begoña Gómez des que el seu marit és president del Govern”.

DE TESTIMONI A INVESTIGAT

En el seu recurs, San Baldomero posa el focus en què al llarg de la instrucció s’ha citat a testimonis, com el rector de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), Joaquín Goyache, o l’empresari Juan Carlos Barrabés, “que immediatament i sense motivació alguna o amb meres remissions genèriques a testimonis i documents, han vist mutada la seua situació processal a la d’investigats”.

Per al fiscal, això és “preocupant” perquè s’usa i pren en consideració les seues pròpies declaracions testificals baix jurament “per a empitjorar esta condició després d’estes declaracions, sense haver interromput les mateixes en el moment en què se suposa es van tornar incriminatòries ni justificar degudament el referit canvi”.

Després d’apuntar la justificació que dona el jutge per a citar a Sánchez, el fiscal insistix que la diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació” i enlletgix que, àdhuc assumint el marc de la instrucció fixat pel jutge en la seua interlocutòria d’1 de juliol, “es realitzen tot tipus de diligències, àdhuc generals, d’ampli espectre i escassa concreció, que no han obtingut les finalitats preteses”.

D’altra banda, recorda al jutge que d’acord a l’article 416 de la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECrim) existix una dispensa a la qual es pot acollir Sánchez per a no declarar en contra de la investigada, per la qual cosa entén que la diligència falta d’utilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.