La Fiscalia s’oposa al fet que Pedro Sánchez declare com a testimoni en el ‘cas Begoña Gómez’

Demana que, de realitzar-se, siga per escrit, i lamenta que el jutge es decante per l’opció més «invasiva i lesiva»

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El fiscal del cas en el qual s’investiga a Begoña Gómez pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis ha recorregut este dimarts la resolució del jutge per la qual acordava la declaració com a testimoni del president del Govern, Pedro Sánchez. Al·lega que esta diligència «no és necessària per a les finalitats de la investigació que se suposa en curs».

Tal com arreplega el recurs del fiscal José Manuel San Baldomero, al que ha tingut accés Europa Press, el Ministeri Públic s’oposa a esta compareixença fixada per al 30 de juliol i que, segons la providència del jutge Juan Carlos Peinado, es practicarà al Palau de la Moncloa.

En tot cas, el fiscal interessa que, de realitzar-se la testifical, es faça per escrit, i subratlla que en el procediment s’estan produint «disfuncions» respecte a les testificals, «atès que ja són dos les persones portades a la causa com a testimonis i que, després de declarar baix jurament, han sigut imputades i han passat a tenir la consideració d’investigades sense motivació alguna».

En cinc pàgines, el fiscal indica que este testifical del president del Govern no és ni útil, ni necessària, ni pertinent, i advertix que si ben l’article 14 de la Constitució resa que els espanyols són iguals davant de la llei, «esta igualtat no pot fer de pitjor condició a qui exercix un càrrec públic rellevant (ni a la seua esposa)».

«Si bé –Sánchez– pot ser objecte de les legítimes crítiques en àmbits variats, propis d’una societat democràtica, no ha de veure’s abocat a un tractament processal diferent ni més onerós que la resta de ciutadans», explica.

Així, el Ministeri Públic enlletgix al jutge Juan Carlos Peinado de seguir avant amb una causa que té «una amplitud clarament desmesurada i freturosa de qualsevol precisió o definició». I reforça esta tesi assenyalant que el propi magistrat en una interlocutòria d’1 de juliol va sostenir que l’objecte d’investigació «eren tots els fets continguts en la denúncia de Manos Limpias i que afecten a Begoña Gómez des que el seu marit és president del Govern».

DE TESTIMONI A INVESTIGAT

En el seu recurs, San Baldomero posa el focus en què al llarg de la instrucció s’ha citat a testimonis, com el rector de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), Joaquín Goyache, o l’empresari Juan Carlos Barrabés, «que immediatament i sense motivació alguna o amb meres remissions genèriques a testimonis i documents, han vist mutada la seua situació processal a la d’investigats».

Per al fiscal, això és «preocupant» perquè s’usa i pren en consideració les seues pròpies declaracions testificals baix jurament «per a empitjorar esta condició després d’estes declaracions, sense haver interromput les mateixes en el moment en què se suposa es van tornar incriminatòries ni justificar degudament el referit canvi».

Després d’apuntar la justificació que dona el jutge per a citar a Sánchez, el fiscal insistix que la diligència «no és necessària per a les finalitats de la investigació» i enlletgix que, àdhuc assumint el marc de la instrucció fixat pel jutge en la seua interlocutòria d’1 de juliol, «es realitzen tot tipus de diligències, àdhuc generals, d’ampli espectre i escassa concreció, que no han obtingut les finalitats preteses».

D’altra banda, recorda al jutge que d’acord a l’article 416 de la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECrim) existix una dispensa a la qual es pot acollir Sánchez per a no declarar en contra de la investigada, per la qual cosa entén que la diligència falta d’utilitat.

Últimes notícies

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.

Robles celebra que la protesta per la vivenda i la processó cívica convisquen amb normalitat a València

La portaveu de Compromís a València, Papi Robles, ha celebrat que l’acampada pel dret a la vivenda a la plaça de l’Ajuntament i la processó cívica de la Senyera hagen conviscut amb normalitat el 9 d’Octubre, i ha reclamat a l’alcaldessa que talle els insults a la corporació municipal.

Catalá defensa la convivència al 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament

María José Catalá destaca que la convivència pacífica entre la processó cívica i l’acampada per la vivenda al 9 d’Octubre reflectix el caràcter del poble valencià i reclama concordia davant la polarització social.

Diana Morant titla de decebedor el primer discurs del 9 d’Octubre de Pérez Llorca i augura que serà l’últim

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha qualificat d’“absolutament decebedor” el primer discurs del 9 d’Octubre de Juanfran Pérez Llorca i ha pronosticat que serà l’últim, criticant el seu projecte i la gestió en sanitat, educació, vivenda i la dana de 2024.

Feijóo apel·la a l’ambició dels valencians en el 9 d’Octubre

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha llançat un missatge en el 9 d’Octubre en què expressa el seu reconeixement i compromís amb valencians, alacantins i castellonencs, que considera que han de continuar creixent i mirant al futur amb ambició.

Compromís titlla de buit i pla el discurs de Pérez Llorca del 9 d’Octubre

Joan Baldoví critica el discurs institucional de Juanfran Pérez Llorca pel 9 d’Octubre, que qualifica de pla i buit, i augura un canvi de govern en la Generalitat.

Més de 3,8 milions de votants valencians podran participar en les generals del 29-N

Un total de 3.875.222 persones de la Comunitat Valenciana, 151.814 d’elles residents a l’estranger, figuren en el cens per a les eleccions generals del 29 de novembre.