La Fiscalia s’oposa al fet que Pedro Sánchez declare com a testimoni en el ‘cas Begoña Gómez’

Demana que, de realitzar-se, siga per escrit, i lamenta que el jutge es decante per l’opció més “invasiva i lesiva”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El fiscal del cas en el qual s’investiga a Begoña Gómez pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis ha recorregut este dimarts la resolució del jutge per la qual acordava la declaració com a testimoni del president del Govern, Pedro Sánchez. Al·lega que esta diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació que se suposa en curs”.

Tal com arreplega el recurs del fiscal José Manuel San Baldomero, al que ha tingut accés Europa Press, el Ministeri Públic s’oposa a esta compareixença fixada per al 30 de juliol i que, segons la providència del jutge Juan Carlos Peinado, es practicarà al Palau de la Moncloa.

En tot cas, el fiscal interessa que, de realitzar-se la testifical, es faça per escrit, i subratlla que en el procediment s’estan produint “disfuncions” respecte a les testificals, “atès que ja són dos les persones portades a la causa com a testimonis i que, després de declarar baix jurament, han sigut imputades i han passat a tenir la consideració d’investigades sense motivació alguna”.

En cinc pàgines, el fiscal indica que este testifical del president del Govern no és ni útil, ni necessària, ni pertinent, i advertix que si ben l’article 14 de la Constitució resa que els espanyols són iguals davant de la llei, “esta igualtat no pot fer de pitjor condició a qui exercix un càrrec públic rellevant (ni a la seua esposa)”.

“Si bé –Sánchez– pot ser objecte de les legítimes crítiques en àmbits variats, propis d’una societat democràtica, no ha de veure’s abocat a un tractament processal diferent ni més onerós que la resta de ciutadans”, explica.

Així, el Ministeri Públic enlletgix al jutge Juan Carlos Peinado de seguir avant amb una causa que té “una amplitud clarament desmesurada i freturosa de qualsevol precisió o definició”. I reforça esta tesi assenyalant que el propi magistrat en una interlocutòria d’1 de juliol va sostenir que l’objecte d’investigació “eren tots els fets continguts en la denúncia de Manos Limpias i que afecten a Begoña Gómez des que el seu marit és president del Govern”.

DE TESTIMONI A INVESTIGAT

En el seu recurs, San Baldomero posa el focus en què al llarg de la instrucció s’ha citat a testimonis, com el rector de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), Joaquín Goyache, o l’empresari Juan Carlos Barrabés, “que immediatament i sense motivació alguna o amb meres remissions genèriques a testimonis i documents, han vist mutada la seua situació processal a la d’investigats”.

Per al fiscal, això és “preocupant” perquè s’usa i pren en consideració les seues pròpies declaracions testificals baix jurament “per a empitjorar esta condició després d’estes declaracions, sense haver interromput les mateixes en el moment en què se suposa es van tornar incriminatòries ni justificar degudament el referit canvi”.

Després d’apuntar la justificació que dona el jutge per a citar a Sánchez, el fiscal insistix que la diligència “no és necessària per a les finalitats de la investigació” i enlletgix que, àdhuc assumint el marc de la instrucció fixat pel jutge en la seua interlocutòria d’1 de juliol, “es realitzen tot tipus de diligències, àdhuc generals, d’ampli espectre i escassa concreció, que no han obtingut les finalitats preteses”.

D’altra banda, recorda al jutge que d’acord a l’article 416 de la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECrim) existix una dispensa a la qual es pot acollir Sánchez per a no declarar en contra de la investigada, per la qual cosa entén que la diligència falta d’utilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.