Detingudes 58 persones per robar 89.000 quilos de garrofes a la Foia de Bunyol

 

Dins dels serveis establits de forma permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’aquesta mercaderia, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de 58 persones 46 homes i 12 dones, 55 per delictes de falsedat documental i 3 per delictes d’encobriment amb edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitats espanyola, marroquina, búlgara, romanesa i pakistanesa.

 

En data 31 de gener de 2019, per part de l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de la Companyia de Requena, al costat de l’Àrea d’investigació del Lloc Principal de Requena, en el marc del «Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes», després de les gestions i esbrinaments realitzats, es procedia a donar per finalitzada l’operació «Caroube» iniciada el passat dia 17 de setembre de 2018, amb el resultat final de 55 detinguts, per la comissió de 55 Delictes de Falsedat documental i 3 Detinguts per la comissió de 3 Delictes d’Encobriment. Tots aquests delictes relacionats amb la passada temporada de recol·lecció de la garrofa.

 

En tindre’s coneixement en la data assenyalada d’inici, sobre les abundants i continuades sostraccions de garrofa que s’estaven produint en diverses finques agràries existents en la demarcació de Bunyol i en altres localitats limítrofes, es va donar inici a l’Operació «Caroube», iniciant-se diverses vies d’investigació, tant presencials com documentals, a fi d’esbrinar les autories dels citats furts i la immediata paralització d’aquesta activitat delictiva.

 

Com a punt de partida de la citada investigació, es van dur a terme nombroses inspeccions en tots els magatzems i depòsits de Garrofa de les localitats de Bunyol, Alborache, Yátova i Turís, arribant a analitzar-se 2.834 Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària, dels quals i després d’una exhausta comprovació de totes les dades manuscrites en els citats DATA, es van detectar 307 Documents Falsificats, els quals emparaven la venda de més de 89.000 quilos de garrofa suposadament sostreta i que podien haver generat als autors dels robatoris uns ingressos d’al voltant dels 45.000 euros, segons preu de venda mitjà en el mercat.

 

En el marc de la citada operació «Caroube», i com segona fase d’aquesta, per part dels agents de l’Equip Roca i Àrea d’Investigació de Requena, es van desplaçar a les localitats d’Alborache, Yátova, Macastre, Turís, València i Bunyol entre altres, a fi d’entrevistar-se personalment i prendre manifestació a totes les persones perjudicades, les dades personals de les quals i fins i tot signatures havien sigut manuscrits sense la seua autorització en els citats Documents.

 

Amb data 3 de gener de 2019 es finalitze la presa de manifestacions de les persones perjudicades, podent comprovar l’existència de 55 Delictes de Falsedat Documental, així com l’existència de 3 delictes de receptació per part d’alguns magatzems Agrícoles de les localitats abans esmentades.

 

En data 12 de gener es va començar la tercera i última fase de l’operació, procedint des d’aqueix dia a la localització i immediata detenció dels autors dels 58 Delictes ressenyats, donant per finalitzada l’operació «Caroube» amb data 31 de gener de 2019.

 

El modus operandi és el següent: Robatori al descuit de producte agrícola i posterior falsificació del document DATA que acredita la legal procedència d’aquest, per a així poder vendre-ho en els magatzems destinats a aquest efecte.

 

El total de quilos sostrets per aquestes persones ascendeix a 89.000 quilos, amb una valoració en el mercat de més de 45.000 euros.

 

Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades de forma contínua pels diferents Equips Roca de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció núm. 1,2, 3 i 4 de Requena.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.