Detingudes 58 persones per robar 89.000 quilos de garrofes a la Foia de Bunyol

 

Dins dels serveis establits de forma permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’aquesta mercaderia, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de 58 persones 46 homes i 12 dones, 55 per delictes de falsedat documental i 3 per delictes d’encobriment amb edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitats espanyola, marroquina, búlgara, romanesa i pakistanesa.

 

En data 31 de gener de 2019, per part de l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de la Companyia de Requena, al costat de l’Àrea d’investigació del Lloc Principal de Requena, en el marc del «Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes», després de les gestions i esbrinaments realitzats, es procedia a donar per finalitzada l’operació «Caroube» iniciada el passat dia 17 de setembre de 2018, amb el resultat final de 55 detinguts, per la comissió de 55 Delictes de Falsedat documental i 3 Detinguts per la comissió de 3 Delictes d’Encobriment. Tots aquests delictes relacionats amb la passada temporada de recol·lecció de la garrofa.

 

En tindre’s coneixement en la data assenyalada d’inici, sobre les abundants i continuades sostraccions de garrofa que s’estaven produint en diverses finques agràries existents en la demarcació de Bunyol i en altres localitats limítrofes, es va donar inici a l’Operació «Caroube», iniciant-se diverses vies d’investigació, tant presencials com documentals, a fi d’esbrinar les autories dels citats furts i la immediata paralització d’aquesta activitat delictiva.

 

Com a punt de partida de la citada investigació, es van dur a terme nombroses inspeccions en tots els magatzems i depòsits de Garrofa de les localitats de Bunyol, Alborache, Yátova i Turís, arribant a analitzar-se 2.834 Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària, dels quals i després d’una exhausta comprovació de totes les dades manuscrites en els citats DATA, es van detectar 307 Documents Falsificats, els quals emparaven la venda de més de 89.000 quilos de garrofa suposadament sostreta i que podien haver generat als autors dels robatoris uns ingressos d’al voltant dels 45.000 euros, segons preu de venda mitjà en el mercat.

 

En el marc de la citada operació «Caroube», i com segona fase d’aquesta, per part dels agents de l’Equip Roca i Àrea d’Investigació de Requena, es van desplaçar a les localitats d’Alborache, Yátova, Macastre, Turís, València i Bunyol entre altres, a fi d’entrevistar-se personalment i prendre manifestació a totes les persones perjudicades, les dades personals de les quals i fins i tot signatures havien sigut manuscrits sense la seua autorització en els citats Documents.

 

Amb data 3 de gener de 2019 es finalitze la presa de manifestacions de les persones perjudicades, podent comprovar l’existència de 55 Delictes de Falsedat Documental, així com l’existència de 3 delictes de receptació per part d’alguns magatzems Agrícoles de les localitats abans esmentades.

 

En data 12 de gener es va començar la tercera i última fase de l’operació, procedint des d’aqueix dia a la localització i immediata detenció dels autors dels 58 Delictes ressenyats, donant per finalitzada l’operació «Caroube» amb data 31 de gener de 2019.

 

El modus operandi és el següent: Robatori al descuit de producte agrícola i posterior falsificació del document DATA que acredita la legal procedència d’aquest, per a així poder vendre-ho en els magatzems destinats a aquest efecte.

 

El total de quilos sostrets per aquestes persones ascendeix a 89.000 quilos, amb una valoració en el mercat de més de 45.000 euros.

 

Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades de forma contínua pels diferents Equips Roca de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció núm. 1,2, 3 i 4 de Requena.

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.