Detingudes 58 persones per robar 89.000 quilos de garrofes a la Foia de Bunyol

 

Dins dels serveis establits de forma permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’aquesta mercaderia, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de 58 persones 46 homes i 12 dones, 55 per delictes de falsedat documental i 3 per delictes d’encobriment amb edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitats espanyola, marroquina, búlgara, romanesa i pakistanesa.

 

En data 31 de gener de 2019, per part de l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de la Companyia de Requena, al costat de l’Àrea d’investigació del Lloc Principal de Requena, en el marc del «Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes», després de les gestions i esbrinaments realitzats, es procedia a donar per finalitzada l’operació «Caroube» iniciada el passat dia 17 de setembre de 2018, amb el resultat final de 55 detinguts, per la comissió de 55 Delictes de Falsedat documental i 3 Detinguts per la comissió de 3 Delictes d’Encobriment. Tots aquests delictes relacionats amb la passada temporada de recol·lecció de la garrofa.

 

En tindre’s coneixement en la data assenyalada d’inici, sobre les abundants i continuades sostraccions de garrofa que s’estaven produint en diverses finques agràries existents en la demarcació de Bunyol i en altres localitats limítrofes, es va donar inici a l’Operació «Caroube», iniciant-se diverses vies d’investigació, tant presencials com documentals, a fi d’esbrinar les autories dels citats furts i la immediata paralització d’aquesta activitat delictiva.

 

Com a punt de partida de la citada investigació, es van dur a terme nombroses inspeccions en tots els magatzems i depòsits de Garrofa de les localitats de Bunyol, Alborache, Yátova i Turís, arribant a analitzar-se 2.834 Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària, dels quals i després d’una exhausta comprovació de totes les dades manuscrites en els citats DATA, es van detectar 307 Documents Falsificats, els quals emparaven la venda de més de 89.000 quilos de garrofa suposadament sostreta i que podien haver generat als autors dels robatoris uns ingressos d’al voltant dels 45.000 euros, segons preu de venda mitjà en el mercat.

 

En el marc de la citada operació «Caroube», i com segona fase d’aquesta, per part dels agents de l’Equip Roca i Àrea d’Investigació de Requena, es van desplaçar a les localitats d’Alborache, Yátova, Macastre, Turís, València i Bunyol entre altres, a fi d’entrevistar-se personalment i prendre manifestació a totes les persones perjudicades, les dades personals de les quals i fins i tot signatures havien sigut manuscrits sense la seua autorització en els citats Documents.

 

Amb data 3 de gener de 2019 es finalitze la presa de manifestacions de les persones perjudicades, podent comprovar l’existència de 55 Delictes de Falsedat Documental, així com l’existència de 3 delictes de receptació per part d’alguns magatzems Agrícoles de les localitats abans esmentades.

 

En data 12 de gener es va començar la tercera i última fase de l’operació, procedint des d’aqueix dia a la localització i immediata detenció dels autors dels 58 Delictes ressenyats, donant per finalitzada l’operació «Caroube» amb data 31 de gener de 2019.

 

El modus operandi és el següent: Robatori al descuit de producte agrícola i posterior falsificació del document DATA que acredita la legal procedència d’aquest, per a així poder vendre-ho en els magatzems destinats a aquest efecte.

 

El total de quilos sostrets per aquestes persones ascendeix a 89.000 quilos, amb una valoració en el mercat de més de 45.000 euros.

 

Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades de forma contínua pels diferents Equips Roca de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció núm. 1,2, 3 i 4 de Requena.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.