Detingudes 58 persones per robar 89.000 quilos de garrofes a la Foia de Bunyol

 

Dins dels serveis establits de forma permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’aquesta mercaderia, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de 58 persones 46 homes i 12 dones, 55 per delictes de falsedat documental i 3 per delictes d’encobriment amb edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitats espanyola, marroquina, búlgara, romanesa i pakistanesa.

 

En data 31 de gener de 2019, per part de l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de la Companyia de Requena, al costat de l’Àrea d’investigació del Lloc Principal de Requena, en el marc del «Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes», després de les gestions i esbrinaments realitzats, es procedia a donar per finalitzada l’operació «Caroube» iniciada el passat dia 17 de setembre de 2018, amb el resultat final de 55 detinguts, per la comissió de 55 Delictes de Falsedat documental i 3 Detinguts per la comissió de 3 Delictes d’Encobriment. Tots aquests delictes relacionats amb la passada temporada de recol·lecció de la garrofa.

 

En tindre’s coneixement en la data assenyalada d’inici, sobre les abundants i continuades sostraccions de garrofa que s’estaven produint en diverses finques agràries existents en la demarcació de Bunyol i en altres localitats limítrofes, es va donar inici a l’Operació «Caroube», iniciant-se diverses vies d’investigació, tant presencials com documentals, a fi d’esbrinar les autories dels citats furts i la immediata paralització d’aquesta activitat delictiva.

 

Com a punt de partida de la citada investigació, es van dur a terme nombroses inspeccions en tots els magatzems i depòsits de Garrofa de les localitats de Bunyol, Alborache, Yátova i Turís, arribant a analitzar-se 2.834 Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària, dels quals i després d’una exhausta comprovació de totes les dades manuscrites en els citats DATA, es van detectar 307 Documents Falsificats, els quals emparaven la venda de més de 89.000 quilos de garrofa suposadament sostreta i que podien haver generat als autors dels robatoris uns ingressos d’al voltant dels 45.000 euros, segons preu de venda mitjà en el mercat.

 

En el marc de la citada operació «Caroube», i com segona fase d’aquesta, per part dels agents de l’Equip Roca i Àrea d’Investigació de Requena, es van desplaçar a les localitats d’Alborache, Yátova, Macastre, Turís, València i Bunyol entre altres, a fi d’entrevistar-se personalment i prendre manifestació a totes les persones perjudicades, les dades personals de les quals i fins i tot signatures havien sigut manuscrits sense la seua autorització en els citats Documents.

 

Amb data 3 de gener de 2019 es finalitze la presa de manifestacions de les persones perjudicades, podent comprovar l’existència de 55 Delictes de Falsedat Documental, així com l’existència de 3 delictes de receptació per part d’alguns magatzems Agrícoles de les localitats abans esmentades.

 

En data 12 de gener es va començar la tercera i última fase de l’operació, procedint des d’aqueix dia a la localització i immediata detenció dels autors dels 58 Delictes ressenyats, donant per finalitzada l’operació «Caroube» amb data 31 de gener de 2019.

 

El modus operandi és el següent: Robatori al descuit de producte agrícola i posterior falsificació del document DATA que acredita la legal procedència d’aquest, per a així poder vendre-ho en els magatzems destinats a aquest efecte.

 

El total de quilos sostrets per aquestes persones ascendeix a 89.000 quilos, amb una valoració en el mercat de més de 45.000 euros.

 

Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades de forma contínua pels diferents Equips Roca de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció núm. 1,2, 3 i 4 de Requena.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.