18.7 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Detingudes 58 persones per robar 89.000 quilos de garrofes a la Foia de Bunyol

 

Dins dels serveis establits de forma permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’aquesta mercaderia, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de 58 persones 46 homes i 12 dones, 55 per delictes de falsedat documental i 3 per delictes d’encobriment amb edats compreses entre els 19 i 60 anys, de nacionalitats espanyola, marroquina, búlgara, romanesa i pakistanesa.

 

En data 31 de gener de 2019, per part de l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de la Companyia de Requena, al costat de l’Àrea d’investigació del Lloc Principal de Requena, en el marc del “Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes”, després de les gestions i esbrinaments realitzats, es procedia a donar per finalitzada l’operació “Caroube” iniciada el passat dia 17 de setembre de 2018, amb el resultat final de 55 detinguts, per la comissió de 55 Delictes de Falsedat documental i 3 Detinguts per la comissió de 3 Delictes d’Encobriment. Tots aquests delictes relacionats amb la passada temporada de recol·lecció de la garrofa.

 

En tindre’s coneixement en la data assenyalada d’inici, sobre les abundants i continuades sostraccions de garrofa que s’estaven produint en diverses finques agràries existents en la demarcació de Bunyol i en altres localitats limítrofes, es va donar inici a l’Operació “Caroube”, iniciant-se diverses vies d’investigació, tant presencials com documentals, a fi d’esbrinar les autories dels citats furts i la immediata paralització d’aquesta activitat delictiva.

 

Com a punt de partida de la citada investigació, es van dur a terme nombroses inspeccions en tots els magatzems i depòsits de Garrofa de les localitats de Bunyol, Alborache, Yátova i Turís, arribant a analitzar-se 2.834 Documents d’Acompanyament i Traçabilitat Agrària, dels quals i després d’una exhausta comprovació de totes les dades manuscrites en els citats DATA, es van detectar 307 Documents Falsificats, els quals emparaven la venda de més de 89.000 quilos de garrofa suposadament sostreta i que podien haver generat als autors dels robatoris uns ingressos d’al voltant dels 45.000 euros, segons preu de venda mitjà en el mercat.

 

En el marc de la citada operació “Caroube”, i com segona fase d’aquesta, per part dels agents de l’Equip Roca i Àrea d’Investigació de Requena, es van desplaçar a les localitats d’Alborache, Yátova, Macastre, Turís, València i Bunyol entre altres, a fi d’entrevistar-se personalment i prendre manifestació a totes les persones perjudicades, les dades personals de les quals i fins i tot signatures havien sigut manuscrits sense la seua autorització en els citats Documents.

 

Amb data 3 de gener de 2019 es finalitze la presa de manifestacions de les persones perjudicades, podent comprovar l’existència de 55 Delictes de Falsedat Documental, així com l’existència de 3 delictes de receptació per part d’alguns magatzems Agrícoles de les localitats abans esmentades.

 

En data 12 de gener es va començar la tercera i última fase de l’operació, procedint des d’aqueix dia a la localització i immediata detenció dels autors dels 58 Delictes ressenyats, donant per finalitzada l’operació “Caroube” amb data 31 de gener de 2019.

 

El modus operandi és el següent: Robatori al descuit de producte agrícola i posterior falsificació del document DATA que acredita la legal procedència d’aquest, per a així poder vendre-ho en els magatzems destinats a aquest efecte.

 

El total de quilos sostrets per aquestes persones ascendeix a 89.000 quilos, amb una valoració en el mercat de més de 45.000 euros.

 

Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades de forma contínua pels diferents Equips Roca de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

 

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció núm. 1,2, 3 i 4 de Requena.

Últimes notícies

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.