La FVMP col·laborarà amb l’IVC per a promocionar el Circuit Cultural Valencià

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Consell ha autoritzat la subscripció del conveni de col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), dependent de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) per a cooperar en la promoció i difusió del Circuit Cultural Valencià el 2024 entre els municipis de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de l’acord és fer arribar la programació de l’IVC en matèria d’espectacles d’arts escèniques, musicals i audiovisuals, denominada ‘Circuit Cultural Valencià’ (CCV) a tots municipis que s’adherisquen, fomentat la integració i desenvolupament cultural del territori.

Segons s’arreplega en el conveni, l’IVC s’encarregarà de la programació, contractació, liquidació i pagament del 100 % de l’elegància dels artistes de cadascuna de les actuacions incloses dins del Circuit Cultural Valencià, per al que s’aplicarà el procediment negociat sense publicitat per raons artístiques. El pressupost destinat el 2024 ascendix a 1.232.746,09 euros.

El Circuit Cultural Valencià estarà format per diverses modalitats. En primer lloc, figura la modalitat Teatre, Dansa i Circ-A, amb un mínim de quatre espectacles professionals i un màxim de deu; d’ells, dos seran de dansa, un dirigit al públic adult i un de circ. així mateix, la modalitat Teatre, Dansa i Circ-B comptarà amb un mínim de dos i una màxim de sis espectacles professionals, un dels quals haurà de ser de dansa.

D’altra banda, la modalitat Música-A comptarà amb un mínim de quatre concerts professionals i un màxim de vuit, dels quals tres seran de música clàssica i un de música contemporània; en el cas de la modalitat Música-B hi haurà entre dos i cinc concerts professionals, amb almenys un de música clàssica i un de música contemporània. Finalment, el Circuit Cultural València per a este 2024 comptarà amb la programació d’un mínim de dues sessions.

FINANÇAMENT Al 100%

Les activitats es programaran fins que s’acabe el crèdit, per un import del 100 % de l’elegància dels artistes, que no podrà superar, en cap cas, els 20.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-A i els 8.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-B. En Modalitat Música-A l’elegància dels artistes no podrà superar els 17.000 euros, i per a la Modalitat Música-B la quantia màxima és de 10.000 euros. En el cas de la Modalitat de Cinema-Audiovisual, l’import no superarà els 1.500 euros.

A més, l’IVC, en col·laboració amb la FMVP, s’encarregarà també d’executar els processos d’adhesió i renovació de la participació de les entitats locals en el programa i, en col·laboració amb la FVMP, analitzarà resultats de cada edició i establirà les condicions i paràmetres d’avaluació per a l’adhesió o renovació.

Per la seua banda, la FVMP, a més de les funcions abans esmentades, intervindrà en la resolució de les controvèrsies que pogueren sorgir entre l’IVC i les entitats locals que desitgen participar en el programa, que seran resoltes en la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del Programa.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.