La FVMP col·laborarà amb l’IVC per a promocionar el Circuit Cultural Valencià

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Consell ha autoritzat la subscripció del conveni de col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), dependent de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) per a cooperar en la promoció i difusió del Circuit Cultural Valencià el 2024 entre els municipis de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de l’acord és fer arribar la programació de l’IVC en matèria d’espectacles d’arts escèniques, musicals i audiovisuals, denominada ‘Circuit Cultural Valencià’ (CCV) a tots municipis que s’adherisquen, fomentat la integració i desenvolupament cultural del territori.

Segons s’arreplega en el conveni, l’IVC s’encarregarà de la programació, contractació, liquidació i pagament del 100 % de l’elegància dels artistes de cadascuna de les actuacions incloses dins del Circuit Cultural Valencià, per al que s’aplicarà el procediment negociat sense publicitat per raons artístiques. El pressupost destinat el 2024 ascendix a 1.232.746,09 euros.

El Circuit Cultural Valencià estarà format per diverses modalitats. En primer lloc, figura la modalitat Teatre, Dansa i Circ-A, amb un mínim de quatre espectacles professionals i un màxim de deu; d’ells, dos seran de dansa, un dirigit al públic adult i un de circ. així mateix, la modalitat Teatre, Dansa i Circ-B comptarà amb un mínim de dos i una màxim de sis espectacles professionals, un dels quals haurà de ser de dansa.

D’altra banda, la modalitat Música-A comptarà amb un mínim de quatre concerts professionals i un màxim de vuit, dels quals tres seran de música clàssica i un de música contemporània; en el cas de la modalitat Música-B hi haurà entre dos i cinc concerts professionals, amb almenys un de música clàssica i un de música contemporània. Finalment, el Circuit Cultural València per a este 2024 comptarà amb la programació d’un mínim de dues sessions.

FINANÇAMENT Al 100%

Les activitats es programaran fins que s’acabe el crèdit, per un import del 100 % de l’elegància dels artistes, que no podrà superar, en cap cas, els 20.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-A i els 8.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-B. En Modalitat Música-A l’elegància dels artistes no podrà superar els 17.000 euros, i per a la Modalitat Música-B la quantia màxima és de 10.000 euros. En el cas de la Modalitat de Cinema-Audiovisual, l’import no superarà els 1.500 euros.

A més, l’IVC, en col·laboració amb la FMVP, s’encarregarà també d’executar els processos d’adhesió i renovació de la participació de les entitats locals en el programa i, en col·laboració amb la FVMP, analitzarà resultats de cada edició i establirà les condicions i paràmetres d’avaluació per a l’adhesió o renovació.

Per la seua banda, la FVMP, a més de les funcions abans esmentades, intervindrà en la resolució de les controvèrsies que pogueren sorgir entre l’IVC i les entitats locals que desitgen participar en el programa, que seran resoltes en la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del Programa.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU