14.7 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La FVMP col·laborarà amb l’IVC per a promocionar el Circuit Cultural Valencià

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Consell ha autoritzat la subscripció del conveni de col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), dependent de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) per a cooperar en la promoció i difusió del Circuit Cultural Valencià el 2024 entre els municipis de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de l’acord és fer arribar la programació de l’IVC en matèria d’espectacles d’arts escèniques, musicals i audiovisuals, denominada ‘Circuit Cultural Valencià’ (CCV) a tots municipis que s’adherisquen, fomentat la integració i desenvolupament cultural del territori.

Segons s’arreplega en el conveni, l’IVC s’encarregarà de la programació, contractació, liquidació i pagament del 100 % de l’elegància dels artistes de cadascuna de les actuacions incloses dins del Circuit Cultural Valencià, per al que s’aplicarà el procediment negociat sense publicitat per raons artístiques. El pressupost destinat el 2024 ascendix a 1.232.746,09 euros.

El Circuit Cultural Valencià estarà format per diverses modalitats. En primer lloc, figura la modalitat Teatre, Dansa i Circ-A, amb un mínim de quatre espectacles professionals i un màxim de deu; d’ells, dos seran de dansa, un dirigit al públic adult i un de circ. així mateix, la modalitat Teatre, Dansa i Circ-B comptarà amb un mínim de dos i una màxim de sis espectacles professionals, un dels quals haurà de ser de dansa.

D’altra banda, la modalitat Música-A comptarà amb un mínim de quatre concerts professionals i un màxim de vuit, dels quals tres seran de música clàssica i un de música contemporània; en el cas de la modalitat Música-B hi haurà entre dos i cinc concerts professionals, amb almenys un de música clàssica i un de música contemporània. Finalment, el Circuit Cultural València per a este 2024 comptarà amb la programació d’un mínim de dues sessions.

FINANÇAMENT Al 100%

Les activitats es programaran fins que s’acabe el crèdit, per un import del 100 % de l’elegància dels artistes, que no podrà superar, en cap cas, els 20.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-A i els 8.000 euros per a la Modalitat Teatre, Dansa i Circ-B. En Modalitat Música-A l’elegància dels artistes no podrà superar els 17.000 euros, i per a la Modalitat Música-B la quantia màxima és de 10.000 euros. En el cas de la Modalitat de Cinema-Audiovisual, l’import no superarà els 1.500 euros.

A més, l’IVC, en col·laboració amb la FMVP, s’encarregarà també d’executar els processos d’adhesió i renovació de la participació de les entitats locals en el programa i, en col·laboració amb la FVMP, analitzarà resultats de cada edició i establirà les condicions i paràmetres d’avaluació per a l’adhesió o renovació.

Per la seua banda, la FVMP, a més de les funcions abans esmentades, intervindrà en la resolució de les controvèrsies que pogueren sorgir entre l’IVC i les entitats locals que desitgen participar en el programa, que seran resoltes en la Comissió Mixta de Coordinació i Seguiment del Programa.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.