La Generalitat executarà obres de reconstrucció d’infraestructures en 12 municipis afectats

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha acordat l’execució d’una sèrie d’obres per a la reconstrucció d’infraestructures essencials en un total de 12 localitats de la província de Valencia afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En concret, Algemesí, Beniparrell, Bunyol, Xera, Loriguilla, Macastre, Montserrat, Requena, Setaigües, Sot de Xera, Xestalgar i Xiva han transferit l’exercici de competències d’estes infraestructures a la Generalitat, la qual cosa permetrà l’inici immediat dels treballs.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori executarà estos treballs de reconstrucció. Ja han començat les inspeccions i les labors preliminars per a restaurar carreteres, ponts i passarel·les d’àmbit municipal.

Entre les obres aprovades este dimarts figura la restauració de la passarel·la per als vianants sobre el riu Magre i els ponts sobre este riu en la CV-5121 i CV-5232 a Algemesí. També s’ha aprovat l’execució dels treballs en els ponts dels polígons industrials Sendera Nord i Sud i en el de la Carretera Real de Madrid Nord a Beniparrell.

A Bunyol s’abordarà la reconstrucció del pont en l’antiga CV-427 i el Pont Nou o de la República. A Xera es reconstruirà el pont sobre el riu Reatillo, mentre a Loriguilla s’executaran obres en la barana en el vial sud i s’adequaran dos ponts: el del sector de la Lloma i el que connecta el barranc del Pozalet amb l’estació de Renfe, la urbanització i el polígon de la Reva.

A més, a Macastre s’actuarà en tres infraestructures que creuen el riu Magre i a Montserrat es restaurarà el pas del Camí Busqueita, a Requena es repararà el pont d’accés al llogaret El Reatillo i a Sot de Xera es reconstruiran dos ponts i la passarel·la per als vianants que connecta amb el passeig Font Oncle Fausto i el paratge El Cerrao.

Un altre dels projectes acordats és la reconstrucció de cinc infraestructures viàries a Xestalgar. Finalment, la reparació de dos passarel·les per als vianants, tres ponts i un pas entre dos urbanitzacions a Xiva.

Totes estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, amb mig centenar d’actuacions previstes.

Últimes notícies

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.