La Generalitat executarà obres de reconstrucció d’infraestructures en 12 municipis afectats

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha acordat l’execució d’una sèrie d’obres per a la reconstrucció d’infraestructures essencials en un total de 12 localitats de la província de Valencia afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En concret, Algemesí, Beniparrell, Bunyol, Xera, Loriguilla, Macastre, Montserrat, Requena, Setaigües, Sot de Xera, Xestalgar i Xiva han transferit l’exercici de competències d’estes infraestructures a la Generalitat, la qual cosa permetrà l’inici immediat dels treballs.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori executarà estos treballs de reconstrucció. Ja han començat les inspeccions i les labors preliminars per a restaurar carreteres, ponts i passarel·les d’àmbit municipal.

Entre les obres aprovades este dimarts figura la restauració de la passarel·la per als vianants sobre el riu Magre i els ponts sobre este riu en la CV-5121 i CV-5232 a Algemesí. També s’ha aprovat l’execució dels treballs en els ponts dels polígons industrials Sendera Nord i Sud i en el de la Carretera Real de Madrid Nord a Beniparrell.

A Bunyol s’abordarà la reconstrucció del pont en l’antiga CV-427 i el Pont Nou o de la República. A Xera es reconstruirà el pont sobre el riu Reatillo, mentre a Loriguilla s’executaran obres en la barana en el vial sud i s’adequaran dos ponts: el del sector de la Lloma i el que connecta el barranc del Pozalet amb l’estació de Renfe, la urbanització i el polígon de la Reva.

A més, a Macastre s’actuarà en tres infraestructures que creuen el riu Magre i a Montserrat es restaurarà el pas del Camí Busqueita, a Requena es repararà el pont d’accés al llogaret El Reatillo i a Sot de Xera es reconstruiran dos ponts i la passarel·la per als vianants que connecta amb el passeig Font Oncle Fausto i el paratge El Cerrao.

Un altre dels projectes acordats és la reconstrucció de cinc infraestructures viàries a Xestalgar. Finalment, la reparació de dos passarel·les per als vianants, tres ponts i un pas entre dos urbanitzacions a Xiva.

Totes estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, amb mig centenar d’actuacions previstes.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.