La Generalitat executarà obres de reconstrucció d’infraestructures en 12 municipis afectats

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha acordat l’execució d’una sèrie d’obres per a la reconstrucció d’infraestructures essencials en un total de 12 localitats de la província de Valencia afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En concret, Algemesí, Beniparrell, Bunyol, Xera, Loriguilla, Macastre, Montserrat, Requena, Setaigües, Sot de Xera, Xestalgar i Xiva han transferit l’exercici de competències d’estes infraestructures a la Generalitat, la qual cosa permetrà l’inici immediat dels treballs.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori executarà estos treballs de reconstrucció. Ja han començat les inspeccions i les labors preliminars per a restaurar carreteres, ponts i passarel·les d’àmbit municipal.

Entre les obres aprovades este dimarts figura la restauració de la passarel·la per als vianants sobre el riu Magre i els ponts sobre este riu en la CV-5121 i CV-5232 a Algemesí. També s’ha aprovat l’execució dels treballs en els ponts dels polígons industrials Sendera Nord i Sud i en el de la Carretera Real de Madrid Nord a Beniparrell.

A Bunyol s’abordarà la reconstrucció del pont en l’antiga CV-427 i el Pont Nou o de la República. A Xera es reconstruirà el pont sobre el riu Reatillo, mentre a Loriguilla s’executaran obres en la barana en el vial sud i s’adequaran dos ponts: el del sector de la Lloma i el que connecta el barranc del Pozalet amb l’estació de Renfe, la urbanització i el polígon de la Reva.

A més, a Macastre s’actuarà en tres infraestructures que creuen el riu Magre i a Montserrat es restaurarà el pas del Camí Busqueita, a Requena es repararà el pont d’accés al llogaret El Reatillo i a Sot de Xera es reconstruiran dos ponts i la passarel·la per als vianants que connecta amb el passeig Font Oncle Fausto i el paratge El Cerrao.

Un altre dels projectes acordats és la reconstrucció de cinc infraestructures viàries a Xestalgar. Finalment, la reparació de dos passarel·les per als vianants, tres ponts i un pas entre dos urbanitzacions a Xiva.

Totes estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, amb mig centenar d’actuacions previstes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.