La Generalitat executarà obres de reconstrucció d’infraestructures en 12 municipis afectats

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha acordat l’execució d’una sèrie d’obres per a la reconstrucció d’infraestructures essencials en un total de 12 localitats de la província de Valencia afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En concret, Algemesí, Beniparrell, Bunyol, Xera, Loriguilla, Macastre, Montserrat, Requena, Setaigües, Sot de Xera, Xestalgar i Xiva han transferit l’exercici de competències d’estes infraestructures a la Generalitat, la qual cosa permetrà l’inici immediat dels treballs.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori executarà estos treballs de reconstrucció. Ja han començat les inspeccions i les labors preliminars per a restaurar carreteres, ponts i passarel·les d’àmbit municipal.

Entre les obres aprovades este dimarts figura la restauració de la passarel·la per als vianants sobre el riu Magre i els ponts sobre este riu en la CV-5121 i CV-5232 a Algemesí. També s’ha aprovat l’execució dels treballs en els ponts dels polígons industrials Sendera Nord i Sud i en el de la Carretera Real de Madrid Nord a Beniparrell.

A Bunyol s’abordarà la reconstrucció del pont en l’antiga CV-427 i el Pont Nou o de la República. A Xera es reconstruirà el pont sobre el riu Reatillo, mentre a Loriguilla s’executaran obres en la barana en el vial sud i s’adequaran dos ponts: el del sector de la Lloma i el que connecta el barranc del Pozalet amb l’estació de Renfe, la urbanització i el polígon de la Reva.

A més, a Macastre s’actuarà en tres infraestructures que creuen el riu Magre i a Montserrat es restaurarà el pas del Camí Busqueita, a Requena es repararà el pont d’accés al llogaret El Reatillo i a Sot de Xera es reconstruiran dos ponts i la passarel·la per als vianants que connecta amb el passeig Font Oncle Fausto i el paratge El Cerrao.

Un altre dels projectes acordats és la reconstrucció de cinc infraestructures viàries a Xestalgar. Finalment, la reparació de dos passarel·les per als vianants, tres ponts i un pas entre dos urbanitzacions a Xiva.

Totes estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, amb mig centenar d’actuacions previstes.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.