La Generalitat executarà obres de reconstrucció d’infraestructures en 12 municipis afectats

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha acordat l’execució d’una sèrie d’obres per a la reconstrucció d’infraestructures essencials en un total de 12 localitats de la província de Valencia afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En concret, Algemesí, Beniparrell, Bunyol, Xera, Loriguilla, Macastre, Montserrat, Requena, Setaigües, Sot de Xera, Xestalgar i Xiva han transferit l’exercici de competències d’estes infraestructures a la Generalitat, la qual cosa permetrà l’inici immediat dels treballs.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori executarà estos treballs de reconstrucció. Ja han començat les inspeccions i les labors preliminars per a restaurar carreteres, ponts i passarel·les d’àmbit municipal.

Entre les obres aprovades este dimarts figura la restauració de la passarel·la per als vianants sobre el riu Magre i els ponts sobre este riu en la CV-5121 i CV-5232 a Algemesí. També s’ha aprovat l’execució dels treballs en els ponts dels polígons industrials Sendera Nord i Sud i en el de la Carretera Real de Madrid Nord a Beniparrell.

A Bunyol s’abordarà la reconstrucció del pont en l’antiga CV-427 i el Pont Nou o de la República. A Xera es reconstruirà el pont sobre el riu Reatillo, mentre a Loriguilla s’executaran obres en la barana en el vial sud i s’adequaran dos ponts: el del sector de la Lloma i el que connecta el barranc del Pozalet amb l’estació de Renfe, la urbanització i el polígon de la Reva.

A més, a Macastre s’actuarà en tres infraestructures que creuen el riu Magre i a Montserrat es restaurarà el pas del Camí Busqueita, a Requena es repararà el pont d’accés al llogaret El Reatillo i a Sot de Xera es reconstruiran dos ponts i la passarel·la per als vianants que connecta amb el passeig Font Oncle Fausto i el paratge El Cerrao.

Un altre dels projectes acordats és la reconstrucció de cinc infraestructures viàries a Xestalgar. Finalment, la reparació de dos passarel·les per als vianants, tres ponts i un pas entre dos urbanitzacions a Xiva.

Totes estes obres s’emmarquen en el pla de recuperació de carreteres, ponts i passarel·les locals de la Generalitat, amb mig centenar d’actuacions previstes.

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU