16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La Generalitat rep el Premi Diversa Institucional 2024 per la marca ‘Orgull de Comunitat’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sigut guardonada amb el Premi Diversa Institucional 2024 per la marca ‘Orgull de la Comunitat’, creada pel Consell per a “visibilitzar el seu compromís ferm amb la diversitat i promoure una societat a la Comunitat Valenciana inclusiva i respectuosa”.

El director general de Diversitat, Stephane Soriano, ha sigut l’encarregat de rebre el premi, en nom de la Generalitat, en una gala organitzada per l’Associació Diversa Global, que distingix amb els guardons a persones, empreses i institucions per la seua implicació amb la diversitat, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En la seua intervenció, Stephane Soriano ha mostrat la seua “satisfacció” per el premi que “reconeix l’aposta de tot el Consell en la defensa i el respecte de totes les persones, a combatre prejudicis i a treballar per a crear una Comunitat Valenciana igual i diversa, inclusiva i segura on tothom visca els seus drets en plenitud i llibertat”.

El director general ha subratllat que l’objectiu de la marca ‘Orgull de Comunitat’ és “servir com un valor unificador per a totes les accions que es duguen a terme durant la legislatura en matèria de diversitat, en favor del col·lectiu LGTBIQ+ i per a fomentar la inclusió i el reconeixement de totes les persones”.

“Fer diversa la diversitat apostant pel respecte i la igualtat, per la lluita contra la discriminació i delictes d’odi, sense fer un pas arrere en la defensa dels drets de les persones LGTBIQ+ i a promocionar a la Comunitat Valenciana la diversitat en tots els seus vessants”, ha assegurat.

Baix el paraigua de ‘Orgull de Comunitat’ es coordina la celebració d’esdeveniments i actes relacionats amb la població LGTBIQ+ a les províncies d’Alacant, Castelló i València. En este model participen “activament” administracions de les tres províncies junt amb els agents socials del sector, amb l’objectiu de treballar conjuntament i “situar en el mapa com a referent LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana”.

En este sentit, Stephane Soriano ha agraït en el seu discurs “el treball i la col·laboració” que porten realitzant molts ajuntaments, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, diputacions i entitats del sector i, especialment, el “important paper” que està exercint “el personal de la Direcció general de Diversitat i de les direccions territorials de la Conselleria”.

Diversa Global és una associació sense ànim de lucre creada el 2016 que treballa per a fomentar la diversitat en els sectors de l’empresa, el comerç i l’hostaleria, enfortir la relació empresarial i social, així com promoure la participació i cooperació entre organitzacions socials, empresarials i comercials.

Amb la d’enguany, ha celebrat huit edicions dels Premis Diversa, que s’han consolidat com a “guardons de referència” en l’àmbit de la diversitat, “reconeixent la contribució d’els qui han sabut mantenir, defensar i enriquir el seu treball amb la diversitat LGTBIQ+”, segons la mateixa font.

Últimes notícies

Arranca l’enderrocament del bloc 11 de Sant Antón, pas clau per a la regeneració del barri

L'Ajuntament d'Elx ha iniciat l'enderrocament del bloc 11 de Sant Antón després de completar els treballs previs. La demolició obri una seqüència d'actuacions i projectes de vivenda.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en l’adjudicació de VPP a Alacant

Un informe intern de l'àrea de Gestió Patrimonial va detectar possibles conflictes d'interés en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. L'ajuntament va elevar el cas a la Fiscalia després d'un esbrinament que va identificar tres adjudicataris vinculats al consistori.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Un informe intern va detectar vincles entre adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan i empleats o càrrecs municipals. L'Ajuntament va elevar una denúncia a la Fiscalia, va identificar tres casos i es van produir dimissions, encara que es manté que no van intervindre en actes nuclears.

Bernabé diu que la posada en escena de Feijóo en el Congrés li invalida per a governar

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha acusat el líder del PP de desviar el focus en la comissió sobre la DANA i de blindar a Carlos Mazón. Al seu juí, eixa estratègia l'inhabilita per a aspirar a la presidència.

Les reserves del Segura superen la mitjana de l’última dècada després de sumar 46 hm³

Les reserves del Segura han aconseguit 354 hm³, 17 per damunt de la mitjana decennal, després d'una alça setmanal de 46 hm³. El conjunt nacional puja al 67,3% amb rècord des de 1988.

La jutgessa de la DANA demana a Emergències concretar si La Torre recibio el segon És-Alert

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha reclamat a Emergències detallar que zones van rebre l'És-Alert de les 20.57 i si incluia La Torre. Tambien exigix precisar les areas de l'Horta Sud afectades, després d'un primer llistat amb codigos postals considerat insuficient.

Assalten el club de colombicultura de Beniarjó: maten 9 coloms i desapareixen 12

L'Ajuntament condemna l'atac al Club Santa Teresa de Jesús, amb 9 coloms morts i 12 desapareguts. El cas s'ha denunciat i demanen col·laboració.

Catalá acusa a Sánchez de generar expectatives als immigrants sense informació

L'alcaldessa de València ha retret a Pedro Sánchez anunciar una regularització sense detallar el procés. El consistori ha detectat cues i remet a Estrangeria per falta d'instruccions.