La investigadora de la UPV Ivana Gasulla Mestre, Premi FRACE al jove talent científic femení

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Ivana Gasulla Mestre, investigadora del grup Photonics Research Labs (PRL) de l’Institut d’Investigació iTEAM de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut una de les quatre guardonades de la V edició dels Premis FRACE al Jove Talent Científic Femení de la Fundació Real Acadèmia de Ciències d’Espanya i Mastercard. En concret, ha rebut el premi en la categoria Aplicacions de la Ciència a la Tecnologia.

En la cinquena edició, este guardó, que compta amb una dotació econòmica de 2.500 euros, té com a propòsit contribuir a enfortir les carreres de científiques de notable talent amb una edat igual o inferior a 45 anys.

«Per a mi, este guardó no solament suposa un reconeixement al meu treball, sinó, sobretot, un reflex de la dedicació i esforç dels meus companys del Photonics Research Labs, sota el suport de l’Institut iTEAM, així com de la spin-off de la UPV iPronics Programable Photonics».

«També suposa un impuls per a continuar amb la meua investigació en fotònica, un camp de vital importància per a la innovació tecnològica del futur, sobretot en escenaris com les comunicacions mòbils de pròxima generació, així com les infraestructures de centres de dades i servidors que sustenten la intel·ligència artificial», ha destacat Ivana Gasulla.

I ha subratlla l'»emoció especial» per haver rebut este premi en el marc del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i ha incidit en la importància de seguir promovent vocacions científiques entre les xiques.

«No podem subestimar la importància de la inclusió del talent femení en les àrees STEAM, ja que una major diversitat de perspectives i enfocaments és essencial per a abordar els problemes als quals nostra societat vaja enfrontant-se de manera més creativa i integral. És crucial que seguim promovent l’educació científica entre les joves i mostrant-los exemples de dones que es dediquen amb passió a la investigació, la innovació i l’emprenedoria», assevera en un comunicat.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.