La Junta de Govern demana a l’Executiu central un compromís ferm per a blindar l’aigua de l’Albufera

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local ha reclamat al Govern central «un compromís ferm amb l’Ajuntament de València per a blindar el manteniment dels nivells d’aigua i la protecció mediambiental de l’Albufera, un aiguamoll únic en el món».

L’òrgan de govern municipal ha aprovat el divendres una moció en la qual exigix a l’executiu central una sèrie de mesures «de caràcter urgent», segons ha informat el consistori en un comunicat.

La moció aprovada, que ha sigut plantejada pel regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, reclama també «la posada a la disposició dels volums d’aigua que arreplega la normativa, que permeten seguir gaudint d’un entorn d’esta qualitat ambiental».

A més, exigix «el compliment de l’article 13 del Pla Hidrològic del Xúquer (PHJ), que establix que per als requeriments ambientals del llac de l’Albufera 14.51 hm3/any a través de la Sèquia Real del Xúquer, 10 hm3/any de sistema Xúquer i 10 hm3/any del sistema Turia com a conseqüència de l’increment de recurs regenerat ja produït».

L’acord de la Junta subratlla també la necessitat que el Govern ferm «el protocol d’emergència per al parc natural proposat per la Generalitat, per a garantir el seu equilibri ecològic davant de situacions similars a les viscudes la tardor passada». Finalment, es reitera la petició al Govern «de l’impuls necessari per a la declaració de l’Albufera com a reserva de la Biosfera».

El regidor Gosálbez ha subratllat que l’Albufera de València és «un dels aiguamolls costaners més representatius i valuosos de la Comunitat Valenciana i de la conca mediterrània».

L’Albufera va ser declarada Parc Natural el 1986 i la seua importància ecològica va ser reconeguda a nivell internacional el 1989 en ser inclosa en la llista Ramsar d’aiguamolls. A més, és Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i compta amb altres figures de protecció, com microrreserva de flora i reserva de fauna, ha afegit.

Tal com assenyala la Convenció Ramsar, l’Albufera és un aiguamoll excepcionalment biodiverso, que compta amb la presència de més de 2.000 taxons –grups d’éssers vius– diferents i alberga fins a 45 espècies de fauna amenaçades, moltes d’elles aus aquàtiques.

Cada any l’espai natural acull una mèdia de 80.000 aus aquàtiques i les espècies més abundants són Anas clypeata, Netta Rufina i Plegadis falcinellus en hiverns i Ardeola ralloides i Gelochelidon nilotica durant l’època de reproducció. També és destacable la presència d’espècies aquàtiques amenaçades a escala internacional com el samaruc, i el fartet.

Es tracta, per tant, d’un ecosistema de gran riquesa biològica, on conviuen diferents espècies de flora i fauna, és llar de milers d’aus, peixos, amfibis, rèptils i mamífers. Però també és un espai amb gran tradició etnològica, històrica i cultural del poble valencià.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.