La Junta de Govern demana a l’Executiu central un compromís ferm per a blindar l’aigua de l’Albufera

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local ha reclamat al Govern central «un compromís ferm amb l’Ajuntament de València per a blindar el manteniment dels nivells d’aigua i la protecció mediambiental de l’Albufera, un aiguamoll únic en el món».

L’òrgan de govern municipal ha aprovat el divendres una moció en la qual exigix a l’executiu central una sèrie de mesures «de caràcter urgent», segons ha informat el consistori en un comunicat.

La moció aprovada, que ha sigut plantejada pel regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, reclama també «la posada a la disposició dels volums d’aigua que arreplega la normativa, que permeten seguir gaudint d’un entorn d’esta qualitat ambiental».

A més, exigix «el compliment de l’article 13 del Pla Hidrològic del Xúquer (PHJ), que establix que per als requeriments ambientals del llac de l’Albufera 14.51 hm3/any a través de la Sèquia Real del Xúquer, 10 hm3/any de sistema Xúquer i 10 hm3/any del sistema Turia com a conseqüència de l’increment de recurs regenerat ja produït».

L’acord de la Junta subratlla també la necessitat que el Govern ferm «el protocol d’emergència per al parc natural proposat per la Generalitat, per a garantir el seu equilibri ecològic davant de situacions similars a les viscudes la tardor passada». Finalment, es reitera la petició al Govern «de l’impuls necessari per a la declaració de l’Albufera com a reserva de la Biosfera».

El regidor Gosálbez ha subratllat que l’Albufera de València és «un dels aiguamolls costaners més representatius i valuosos de la Comunitat Valenciana i de la conca mediterrània».

L’Albufera va ser declarada Parc Natural el 1986 i la seua importància ecològica va ser reconeguda a nivell internacional el 1989 en ser inclosa en la llista Ramsar d’aiguamolls. A més, és Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i compta amb altres figures de protecció, com microrreserva de flora i reserva de fauna, ha afegit.

Tal com assenyala la Convenció Ramsar, l’Albufera és un aiguamoll excepcionalment biodiverso, que compta amb la presència de més de 2.000 taxons –grups d’éssers vius– diferents i alberga fins a 45 espècies de fauna amenaçades, moltes d’elles aus aquàtiques.

Cada any l’espai natural acull una mèdia de 80.000 aus aquàtiques i les espècies més abundants són Anas clypeata, Netta Rufina i Plegadis falcinellus en hiverns i Ardeola ralloides i Gelochelidon nilotica durant l’època de reproducció. També és destacable la presència d’espècies aquàtiques amenaçades a escala internacional com el samaruc, i el fartet.

Es tracta, per tant, d’un ecosistema de gran riquesa biològica, on conviuen diferents espècies de flora i fauna, és llar de milers d’aus, peixos, amfibis, rèptils i mamífers. Però també és un espai amb gran tradició etnològica, històrica i cultural del poble valencià.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU