16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Junta de Govern demana a l’Executiu central un compromís ferm per a blindar l’aigua de l’Albufera

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local ha reclamat al Govern central “un compromís ferm amb l’Ajuntament de València per a blindar el manteniment dels nivells d’aigua i la protecció mediambiental de l’Albufera, un aiguamoll únic en el món”.

L’òrgan de govern municipal ha aprovat el divendres una moció en la qual exigix a l’executiu central una sèrie de mesures “de caràcter urgent”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La moció aprovada, que ha sigut plantejada pel regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, reclama també “la posada a la disposició dels volums d’aigua que arreplega la normativa, que permeten seguir gaudint d’un entorn d’esta qualitat ambiental”.

A més, exigix “el compliment de l’article 13 del Pla Hidrològic del Xúquer (PHJ), que establix que per als requeriments ambientals del llac de l’Albufera 14.51 hm3/any a través de la Sèquia Real del Xúquer, 10 hm3/any de sistema Xúquer i 10 hm3/any del sistema Turia com a conseqüència de l’increment de recurs regenerat ja produït”.

L’acord de la Junta subratlla també la necessitat que el Govern ferm “el protocol d’emergència per al parc natural proposat per la Generalitat, per a garantir el seu equilibri ecològic davant de situacions similars a les viscudes la tardor passada”. Finalment, es reitera la petició al Govern “de l’impuls necessari per a la declaració de l’Albufera com a reserva de la Biosfera”.

El regidor Gosálbez ha subratllat que l’Albufera de València és “un dels aiguamolls costaners més representatius i valuosos de la Comunitat Valenciana i de la conca mediterrània”.

L’Albufera va ser declarada Parc Natural el 1986 i la seua importància ecològica va ser reconeguda a nivell internacional el 1989 en ser inclosa en la llista Ramsar d’aiguamolls. A més, és Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i compta amb altres figures de protecció, com microrreserva de flora i reserva de fauna, ha afegit.

Tal com assenyala la Convenció Ramsar, l’Albufera és un aiguamoll excepcionalment biodiverso, que compta amb la presència de més de 2.000 taxons –grups d’éssers vius– diferents i alberga fins a 45 espècies de fauna amenaçades, moltes d’elles aus aquàtiques.

Cada any l’espai natural acull una mèdia de 80.000 aus aquàtiques i les espècies més abundants són Anas clypeata, Netta Rufina i Plegadis falcinellus en hiverns i Ardeola ralloides i Gelochelidon nilotica durant l’època de reproducció. També és destacable la presència d’espècies aquàtiques amenaçades a escala internacional com el samaruc, i el fartet.

Es tracta, per tant, d’un ecosistema de gran riquesa biològica, on conviuen diferents espècies de flora i fauna, és llar de milers d’aus, peixos, amfibis, rèptils i mamífers. Però també és un espai amb gran tradició etnològica, històrica i cultural del poble valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.