Anuncios

La Junta de Govern demana a l’Executiu central un compromís ferm per a blindar l’aigua de l’Albufera

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local ha reclamat al Govern central “un compromís ferm amb l’Ajuntament de València per a blindar el manteniment dels nivells d’aigua i la protecció mediambiental de l’Albufera, un aiguamoll únic en el món”.

L’òrgan de govern municipal ha aprovat el divendres una moció en la qual exigix a l’executiu central una sèrie de mesures “de caràcter urgent”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La moció aprovada, que ha sigut plantejada pel regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, reclama també “la posada a la disposició dels volums d’aigua que arreplega la normativa, que permeten seguir gaudint d’un entorn d’esta qualitat ambiental”.

A més, exigix “el compliment de l’article 13 del Pla Hidrològic del Xúquer (PHJ), que establix que per als requeriments ambientals del llac de l’Albufera 14.51 hm3/any a través de la Sèquia Real del Xúquer, 10 hm3/any de sistema Xúquer i 10 hm3/any del sistema Turia com a conseqüència de l’increment de recurs regenerat ja produït”.

L’acord de la Junta subratlla també la necessitat que el Govern ferm “el protocol d’emergència per al parc natural proposat per la Generalitat, per a garantir el seu equilibri ecològic davant de situacions similars a les viscudes la tardor passada”. Finalment, es reitera la petició al Govern “de l’impuls necessari per a la declaració de l’Albufera com a reserva de la Biosfera”.

El regidor Gosálbez ha subratllat que l’Albufera de València és “un dels aiguamolls costaners més representatius i valuosos de la Comunitat Valenciana i de la conca mediterrània”.

L’Albufera va ser declarada Parc Natural el 1986 i la seua importància ecològica va ser reconeguda a nivell internacional el 1989 en ser inclosa en la llista Ramsar d’aiguamolls. A més, és Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i compta amb altres figures de protecció, com microrreserva de flora i reserva de fauna, ha afegit.

Tal com assenyala la Convenció Ramsar, l’Albufera és un aiguamoll excepcionalment biodiverso, que compta amb la presència de més de 2.000 taxons –grups d’éssers vius– diferents i alberga fins a 45 espècies de fauna amenaçades, moltes d’elles aus aquàtiques.

Cada any l’espai natural acull una mèdia de 80.000 aus aquàtiques i les espècies més abundants són Anas clypeata, Netta Rufina i Plegadis falcinellus en hiverns i Ardeola ralloides i Gelochelidon nilotica durant l’època de reproducció. També és destacable la presència d’espècies aquàtiques amenaçades a escala internacional com el samaruc, i el fartet.

Es tracta, per tant, d’un ecosistema de gran riquesa biològica, on conviuen diferents espècies de flora i fauna, és llar de milers d’aus, peixos, amfibis, rèptils i mamífers. Però també és un espai amb gran tradició etnològica, històrica i cultural del poble valencià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.