La Junta de Govern demana a l’Executiu central un compromís ferm per a blindar l’aigua de l’Albufera

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local ha reclamat al Govern central «un compromís ferm amb l’Ajuntament de València per a blindar el manteniment dels nivells d’aigua i la protecció mediambiental de l’Albufera, un aiguamoll únic en el món».

L’òrgan de govern municipal ha aprovat el divendres una moció en la qual exigix a l’executiu central una sèrie de mesures «de caràcter urgent», segons ha informat el consistori en un comunicat.

La moció aprovada, que ha sigut plantejada pel regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, reclama també «la posada a la disposició dels volums d’aigua que arreplega la normativa, que permeten seguir gaudint d’un entorn d’esta qualitat ambiental».

A més, exigix «el compliment de l’article 13 del Pla Hidrològic del Xúquer (PHJ), que establix que per als requeriments ambientals del llac de l’Albufera 14.51 hm3/any a través de la Sèquia Real del Xúquer, 10 hm3/any de sistema Xúquer i 10 hm3/any del sistema Turia com a conseqüència de l’increment de recurs regenerat ja produït».

L’acord de la Junta subratlla també la necessitat que el Govern ferm «el protocol d’emergència per al parc natural proposat per la Generalitat, per a garantir el seu equilibri ecològic davant de situacions similars a les viscudes la tardor passada». Finalment, es reitera la petició al Govern «de l’impuls necessari per a la declaració de l’Albufera com a reserva de la Biosfera».

El regidor Gosálbez ha subratllat que l’Albufera de València és «un dels aiguamolls costaners més representatius i valuosos de la Comunitat Valenciana i de la conca mediterrània».

L’Albufera va ser declarada Parc Natural el 1986 i la seua importància ecològica va ser reconeguda a nivell internacional el 1989 en ser inclosa en la llista Ramsar d’aiguamolls. A més, és Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i compta amb altres figures de protecció, com microrreserva de flora i reserva de fauna, ha afegit.

Tal com assenyala la Convenció Ramsar, l’Albufera és un aiguamoll excepcionalment biodiverso, que compta amb la presència de més de 2.000 taxons –grups d’éssers vius– diferents i alberga fins a 45 espècies de fauna amenaçades, moltes d’elles aus aquàtiques.

Cada any l’espai natural acull una mèdia de 80.000 aus aquàtiques i les espècies més abundants són Anas clypeata, Netta Rufina i Plegadis falcinellus en hiverns i Ardeola ralloides i Gelochelidon nilotica durant l’època de reproducció. També és destacable la presència d’espècies aquàtiques amenaçades a escala internacional com el samaruc, i el fartet.

Es tracta, per tant, d’un ecosistema de gran riquesa biològica, on conviuen diferents espècies de flora i fauna, és llar de milers d’aus, peixos, amfibis, rèptils i mamífers. Però també és un espai amb gran tradició etnològica, històrica i cultural del poble valencià.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.