La ministra Mónica García reafirma el compromís amb la Llei ELA i el seu finançament

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha defensat la Llei ELA aquest dimarts, assegurant que «no està als llimbs» i que es troba en un procés actiu de desenvolupament. Aquesta llei, aprovada per unanimitat el passat octubre, comptarà amb finançament garantit, amb la ministra afirmant categòricament que «hi ha diners» disponibles per a la seva posada en marxa.

Aquesta afirmació va sorgir durant una sessió de control al Govern en el Senat, on la senadora del PP, Rosa María Romero, va plantejar com a qüestió si el Govern estava realitzant justícia als malalts d’ELA. García va respondre amb determinació i reconeixent que, efectivament, «queda camí per recórrer» en relació a la implementació de la llei.

En matèria de finançament, la ministra va assegurar que aquest serà transferit a les comunitats autònomes, així com s’ha fet en els darrers anys amb més de 250.000 milions d’euros per garantir l’atenció als pacients. García va recordar que el PP en el passat va retallar 5.000 milions en la Llei de Dependència, i va instar els populars a reflexionar sobre com han gestionat els recursos destinats a aquesta causa.

García va fer èmfasi en què la llei està en procés de tràmit i que el seu departament té un diàleg constant amb les associacions de pacients per abordar els temes immediats, subratllant que els afectats «no poden esperar» a que la llei es dugui a terme.

En resposta a les crítiques del PP, la ministra va manifestar que, si el seu partit pretén «tirar pilotes fora», el Govern seguirà treballant activament per garantir el suport als pacients d’ELA que no han rebut l’atenció que necessiten. La seva conclusió va ser clara: «hi ha diners» per als pacients d’ELA, i seran les comunitats autònomes les que hauran de gestionar-los adequadament.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU