13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La nova consellera de Justícia aborda necessitats i reptes amb la presidenta del TSJCV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La nova consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha visitat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i s’ha reunit amb la seua presidenta, Pilar de la Oliva, per a conèixer de primera mà les necessitats i reptes que presenta l’àmbit judicial a la Comunitat Valenciana.

Durant la visita, Martínez ha destacat la importància d’un diàleg constant amb els operadors jurídics per a avançar en la digitalització i modernització de la justícia: “El nostre objectiu és dotar als jutjats i tribunals de les eines necessàries per a garantir un servici àgil, accessible i eficaç, que responga a les demandes de la ciutadania”, arreplega la Generalitat.

La consellera ha reafirmat el compromís del seu departament amb la implementació de tecnologies avançades i el reforç dels recursos humans en els jutjats. “Anem a treballar perquè la justícia siga igual d’accessible per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana”, ha promès.

En la reunió han abordat qüestions relacionades amb les infraestructures judicials afectades per la dana del 29 d’octubre. La Conselleria ha invertit 2,4 milions d’euros per a obres d’emergència en les seus judicials de Catarroja, Requena i Torrent afectades. La inversió de major cost es realitzarà en la seu judicial més afectada, la de Catarroja, amb 2,1 milions d’euros per a reparar-la.

Dilluns passat, els jutjats de Catarroja van reprendre la seua activitat judicial ordinària, després de ser instal·lats per la Generalitat de forma provisional en la Ciutat de la Justícia de València després que les seues instal·lacions hagueren quedat seriosament danyades.

Nuria Martínez ha agraït la disposició de Pilar de la Oliva i ha posat l’accent en la importància de mantenir este tipus de trobades per a alinear esforços en benefici del servici públic de justícia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.