La nova consellera de Justícia aborda necessitats i reptes amb la presidenta del TSJCV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La nova consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha visitat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i s’ha reunit amb la seua presidenta, Pilar de la Oliva, per a conèixer de primera mà les necessitats i reptes que presenta l’àmbit judicial a la Comunitat Valenciana.

Durant la visita, Martínez ha destacat la importància d’un diàleg constant amb els operadors jurídics per a avançar en la digitalització i modernització de la justícia: «El nostre objectiu és dotar als jutjats i tribunals de les eines necessàries per a garantir un servici àgil, accessible i eficaç, que responga a les demandes de la ciutadania», arreplega la Generalitat.

La consellera ha reafirmat el compromís del seu departament amb la implementació de tecnologies avançades i el reforç dels recursos humans en els jutjats. «Anem a treballar perquè la justícia siga igual d’accessible per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana», ha promès.

En la reunió han abordat qüestions relacionades amb les infraestructures judicials afectades per la dana del 29 d’octubre. La Conselleria ha invertit 2,4 milions d’euros per a obres d’emergència en les seus judicials de Catarroja, Requena i Torrent afectades. La inversió de major cost es realitzarà en la seu judicial més afectada, la de Catarroja, amb 2,1 milions d’euros per a reparar-la.

Dilluns passat, els jutjats de Catarroja van reprendre la seua activitat judicial ordinària, després de ser instal·lats per la Generalitat de forma provisional en la Ciutat de la Justícia de València després que les seues instal·lacions hagueren quedat seriosament danyades.

Nuria Martínez ha agraït la disposició de Pilar de la Oliva i ha posat l’accent en la importància de mantenir este tipus de trobades per a alinear esforços en benefici del servici públic de justícia.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU