21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La nova consellera de Justícia aborda necessitats i reptes amb la presidenta del TSJCV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La nova consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha visitat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i s’ha reunit amb la seua presidenta, Pilar de la Oliva, per a conèixer de primera mà les necessitats i reptes que presenta l’àmbit judicial a la Comunitat Valenciana.

Durant la visita, Martínez ha destacat la importància d’un diàleg constant amb els operadors jurídics per a avançar en la digitalització i modernització de la justícia: “El nostre objectiu és dotar als jutjats i tribunals de les eines necessàries per a garantir un servici àgil, accessible i eficaç, que responga a les demandes de la ciutadania”, arreplega la Generalitat.

La consellera ha reafirmat el compromís del seu departament amb la implementació de tecnologies avançades i el reforç dels recursos humans en els jutjats. “Anem a treballar perquè la justícia siga igual d’accessible per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana”, ha promès.

En la reunió han abordat qüestions relacionades amb les infraestructures judicials afectades per la dana del 29 d’octubre. La Conselleria ha invertit 2,4 milions d’euros per a obres d’emergència en les seus judicials de Catarroja, Requena i Torrent afectades. La inversió de major cost es realitzarà en la seu judicial més afectada, la de Catarroja, amb 2,1 milions d’euros per a reparar-la.

Dilluns passat, els jutjats de Catarroja van reprendre la seua activitat judicial ordinària, després de ser instal·lats per la Generalitat de forma provisional en la Ciutat de la Justícia de València després que les seues instal·lacions hagueren quedat seriosament danyades.

Nuria Martínez ha agraït la disposició de Pilar de la Oliva i ha posat l’accent en la importància de mantenir este tipus de trobades per a alinear esforços en benefici del servici públic de justícia.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.