La nova consellera de Justícia aborda necessitats i reptes amb la presidenta del TSJCV

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La nova consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha visitat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i s’ha reunit amb la seua presidenta, Pilar de la Oliva, per a conèixer de primera mà les necessitats i reptes que presenta l’àmbit judicial a la Comunitat Valenciana.

Durant la visita, Martínez ha destacat la importància d’un diàleg constant amb els operadors jurídics per a avançar en la digitalització i modernització de la justícia: «El nostre objectiu és dotar als jutjats i tribunals de les eines necessàries per a garantir un servici àgil, accessible i eficaç, que responga a les demandes de la ciutadania», arreplega la Generalitat.

La consellera ha reafirmat el compromís del seu departament amb la implementació de tecnologies avançades i el reforç dels recursos humans en els jutjats. «Anem a treballar perquè la justícia siga igual d’accessible per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana», ha promès.

En la reunió han abordat qüestions relacionades amb les infraestructures judicials afectades per la dana del 29 d’octubre. La Conselleria ha invertit 2,4 milions d’euros per a obres d’emergència en les seus judicials de Catarroja, Requena i Torrent afectades. La inversió de major cost es realitzarà en la seu judicial més afectada, la de Catarroja, amb 2,1 milions d’euros per a reparar-la.

Dilluns passat, els jutjats de Catarroja van reprendre la seua activitat judicial ordinària, després de ser instal·lats per la Generalitat de forma provisional en la Ciutat de la Justícia de València després que les seues instal·lacions hagueren quedat seriosament danyades.

Nuria Martínez ha agraït la disposició de Pilar de la Oliva i ha posat l’accent en la importància de mantenir este tipus de trobades per a alinear esforços en benefici del servici públic de justícia.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.