La PAC 2025 amplia el termini d’inscripció fins al 15 de maig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura ha iniciat els tràmits necessaris per a ampliar el termini de presentació de la sol·licitud única de la Política Agrària Comuna (PAC) 2025. Aquesta sol·licitud es podrà presentar fins al 15 de maig, amb la possibilitat de fer modificacions fins al 31 de maig, sense que això impliqui cap penalització per als agricultors i ramaders. «Aquesta ampliació és el termini màxim que pot oferir la comunitat autònoma d’acord amb la normativa nacional», ha puntualitzat el director general de Política Agrària Comuna, Ángel Marhuenda.

L’ampliació del termini es farà oficial a través del Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) en els propers dies i respon a les demandes de les entitats col·laboradores de la Conselleria en matèria de la PAC.

P durant la campanya 2025, s’espera rebre aproximadament 35.000 sol·licituds, de les quals ja s’han presentat més de 28.000. «Les pròximes setmanes seran essencials per aconseguir que cap titular amb dret a ajudes directes, agroambientals o a zones amb limitacions naturals es quedi fora de les mateixes», ha indicat Marhuenda, qui destaca el paper fonamental que juguen tant les entitats col·laboradores com les oficines de la Conselleria en el procés de registre de sol·licituds.

A més, ha posat en valor el treball de les cooperatives i organitzacions professionals agràries, ja que més del 60% de les sol·licituds úniques de la PAC es gestionen a través de les seves oficines.

Finalment, Marhuenda ha reiterat la importància d’efectuar una bona ‘captura’ de les sol·licituds per poder procedir, a partir del 15 d’octubre, al pagament de la bestreta i, a partir de l’1 de desembre, al pagament del saldo de les ajudes de la PAC.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.