La PAC 2025 amplia el termini d’inscripció fins al 15 de maig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura ha iniciat els tràmits necessaris per a ampliar el termini de presentació de la sol·licitud única de la Política Agrària Comuna (PAC) 2025. Aquesta sol·licitud es podrà presentar fins al 15 de maig, amb la possibilitat de fer modificacions fins al 31 de maig, sense que això impliqui cap penalització per als agricultors i ramaders. «Aquesta ampliació és el termini màxim que pot oferir la comunitat autònoma d’acord amb la normativa nacional», ha puntualitzat el director general de Política Agrària Comuna, Ángel Marhuenda.

L’ampliació del termini es farà oficial a través del Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) en els propers dies i respon a les demandes de les entitats col·laboradores de la Conselleria en matèria de la PAC.

P durant la campanya 2025, s’espera rebre aproximadament 35.000 sol·licituds, de les quals ja s’han presentat més de 28.000. «Les pròximes setmanes seran essencials per aconseguir que cap titular amb dret a ajudes directes, agroambientals o a zones amb limitacions naturals es quedi fora de les mateixes», ha indicat Marhuenda, qui destaca el paper fonamental que juguen tant les entitats col·laboradores com les oficines de la Conselleria en el procés de registre de sol·licituds.

A més, ha posat en valor el treball de les cooperatives i organitzacions professionals agràries, ja que més del 60% de les sol·licituds úniques de la PAC es gestionen a través de les seves oficines.

Finalment, Marhuenda ha reiterat la importància d’efectuar una bona ‘captura’ de les sol·licituds per poder procedir, a partir del 15 d’octubre, al pagament de la bestreta i, a partir de l’1 de desembre, al pagament del saldo de les ajudes de la PAC.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.