La PAC 2025 amplia el termini d’inscripció fins al 15 de maig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura ha iniciat els tràmits necessaris per a ampliar el termini de presentació de la sol·licitud única de la Política Agrària Comuna (PAC) 2025. Aquesta sol·licitud es podrà presentar fins al 15 de maig, amb la possibilitat de fer modificacions fins al 31 de maig, sense que això impliqui cap penalització per als agricultors i ramaders. «Aquesta ampliació és el termini màxim que pot oferir la comunitat autònoma d’acord amb la normativa nacional», ha puntualitzat el director general de Política Agrària Comuna, Ángel Marhuenda.

L’ampliació del termini es farà oficial a través del Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) en els propers dies i respon a les demandes de les entitats col·laboradores de la Conselleria en matèria de la PAC.

P durant la campanya 2025, s’espera rebre aproximadament 35.000 sol·licituds, de les quals ja s’han presentat més de 28.000. «Les pròximes setmanes seran essencials per aconseguir que cap titular amb dret a ajudes directes, agroambientals o a zones amb limitacions naturals es quedi fora de les mateixes», ha indicat Marhuenda, qui destaca el paper fonamental que juguen tant les entitats col·laboradores com les oficines de la Conselleria en el procés de registre de sol·licituds.

A més, ha posat en valor el treball de les cooperatives i organitzacions professionals agràries, ja que més del 60% de les sol·licituds úniques de la PAC es gestionen a través de les seves oficines.

Finalment, Marhuenda ha reiterat la importància d’efectuar una bona ‘captura’ de les sol·licituds per poder procedir, a partir del 15 d’octubre, al pagament de la bestreta i, a partir de l’1 de desembre, al pagament del saldo de les ajudes de la PAC.

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.