17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La PAC 2025 amplia el termini d’inscripció fins al 15 de maig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura ha iniciat els tràmits necessaris per a ampliar el termini de presentació de la sol·licitud única de la Política Agrària Comuna (PAC) 2025. Aquesta sol·licitud es podrà presentar fins al 15 de maig, amb la possibilitat de fer modificacions fins al 31 de maig, sense que això impliqui cap penalització per als agricultors i ramaders. “Aquesta ampliació és el termini màxim que pot oferir la comunitat autònoma d’acord amb la normativa nacional”, ha puntualitzat el director general de Política Agrària Comuna, Ángel Marhuenda.

L’ampliació del termini es farà oficial a través del Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) en els propers dies i respon a les demandes de les entitats col·laboradores de la Conselleria en matèria de la PAC.

P durant la campanya 2025, s’espera rebre aproximadament 35.000 sol·licituds, de les quals ja s’han presentat més de 28.000. “Les pròximes setmanes seran essencials per aconseguir que cap titular amb dret a ajudes directes, agroambientals o a zones amb limitacions naturals es quedi fora de les mateixes”, ha indicat Marhuenda, qui destaca el paper fonamental que juguen tant les entitats col·laboradores com les oficines de la Conselleria en el procés de registre de sol·licituds.

A més, ha posat en valor el treball de les cooperatives i organitzacions professionals agràries, ja que més del 60% de les sol·licituds úniques de la PAC es gestionen a través de les seves oficines.

Finalment, Marhuenda ha reiterat la importància d’efectuar una bona ‘captura’ de les sol·licituds per poder procedir, a partir del 15 d’octubre, al pagament de la bestreta i, a partir de l’1 de desembre, al pagament del saldo de les ajudes de la PAC.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.