La PAC 2025 amplia el termini d’inscripció fins al 15 de maig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura ha iniciat els tràmits necessaris per a ampliar el termini de presentació de la sol·licitud única de la Política Agrària Comuna (PAC) 2025. Aquesta sol·licitud es podrà presentar fins al 15 de maig, amb la possibilitat de fer modificacions fins al 31 de maig, sense que això impliqui cap penalització per als agricultors i ramaders. «Aquesta ampliació és el termini màxim que pot oferir la comunitat autònoma d’acord amb la normativa nacional», ha puntualitzat el director general de Política Agrària Comuna, Ángel Marhuenda.

L’ampliació del termini es farà oficial a través del Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) en els propers dies i respon a les demandes de les entitats col·laboradores de la Conselleria en matèria de la PAC.

P durant la campanya 2025, s’espera rebre aproximadament 35.000 sol·licituds, de les quals ja s’han presentat més de 28.000. «Les pròximes setmanes seran essencials per aconseguir que cap titular amb dret a ajudes directes, agroambientals o a zones amb limitacions naturals es quedi fora de les mateixes», ha indicat Marhuenda, qui destaca el paper fonamental que juguen tant les entitats col·laboradores com les oficines de la Conselleria en el procés de registre de sol·licituds.

A més, ha posat en valor el treball de les cooperatives i organitzacions professionals agràries, ja que més del 60% de les sol·licituds úniques de la PAC es gestionen a través de les seves oficines.

Finalment, Marhuenda ha reiterat la importància d’efectuar una bona ‘captura’ de les sol·licituds per poder procedir, a partir del 15 d’octubre, al pagament de la bestreta i, a partir de l’1 de desembre, al pagament del saldo de les ajudes de la PAC.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.