La professora de la Universitat de València Olga Blasco, nova assessora científica del Ministeri de Cultura

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Olga Blasco Blasco, professora d’Economia Aplicada de la Universitat de València (UV), ha sigut nomenada assessora científica del Ministeri de Cultura. S’incorporarà a esta àrea per a reforçar els ponts entre l’Executiu i la comunitat científica i contribuir així a la millora del disseny de les polítiques públiques.

Blasco és una de les 22 persones que han sigut triades per a formar part del primer equip de científics i científiques que assessoraran als diferents ministeris del Govern, en un procés al que es van presentar 1.601 persones i en el qual 300 d’elles optaven al lloc d’assessorament en el Ministeri de Cultura, segons ha indicat la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

La professora Olga Blasco compta amb una “consolidada trajectòria” dedicada al mesurament de la cultura, un camp en el qual porta anys treballant, especialment en l’avaluació de polítiques culturals. De fet, ha sigut directora del grup de recerca de Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura en la Universitat de València.

La institució acadèmica valenciana ha ressaltat que aquest nomenament és “un reconeixement a la trajectòria acadèmica” de la professora Blasco i a la seua “capacitat per a aplicar el coneixement científic en la millora de les polítiques públiques”.

El treball d’estos assessors i assessores se centrarà a crear nous vincles i espais de col·laboració entre el Govern i les universitats i centres d’investigació, que el coneixement científic “ajude a dissenyar millors polítiques i prendre més decisions basades en l’evidència empírica”.

Les persones triades també contribuiran al desenvolupament de ferramentes, protocols i codis ètics per a crear una cultura de l’assessorament científic en les institucions.

Esta xarxa d’assessorament estarà coordinada per l’Oficina Nacional d’Assessorament Científic (ONAC) de la Presidència del Govern, i treballarà en estreta col·laboració amb la xarxa d’especialistes del CSIC, la Comissió Europea i altres xarxes científiques internacionals.

L’objectiu, segons l’ONAC, és abonar el terreny per a assentar una cultura de la política pública informada per l’evidència científica. L’elecció s’ha produït en un procés “transparent i objectiu basat en mèrits”, que ha sigut codiseñado i coimplementado per la comunitat científica, representada per més de 100 professionals de CRUE, COSCE, FACME, l’Institut d’Espanya i la xarxa SOMMa.

Este equip s’integrarà en el nou ecosistema d’assessorament científic amb el qual explicarà l’Administració General de l’Estat a partir d’ara.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.