14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La professora de la Universitat de València Olga Blasco, nova assessora científica del Ministeri de Cultura

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Olga Blasco Blasco, professora d’Economia Aplicada de la Universitat de València (UV), ha sigut nomenada assessora científica del Ministeri de Cultura. S’incorporarà a esta àrea per a reforçar els ponts entre l’Executiu i la comunitat científica i contribuir així a la millora del disseny de les polítiques públiques.

Blasco és una de les 22 persones que han sigut triades per a formar part del primer equip de científics i científiques que assessoraran als diferents ministeris del Govern, en un procés al que es van presentar 1.601 persones i en el qual 300 d’elles optaven al lloc d’assessorament en el Ministeri de Cultura, segons ha indicat la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

La professora Olga Blasco compta amb una “consolidada trajectòria” dedicada al mesurament de la cultura, un camp en el qual porta anys treballant, especialment en l’avaluació de polítiques culturals. De fet, ha sigut directora del grup de recerca de Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura en la Universitat de València.

La institució acadèmica valenciana ha ressaltat que aquest nomenament és “un reconeixement a la trajectòria acadèmica” de la professora Blasco i a la seua “capacitat per a aplicar el coneixement científic en la millora de les polítiques públiques”.

El treball d’estos assessors i assessores se centrarà a crear nous vincles i espais de col·laboració entre el Govern i les universitats i centres d’investigació, que el coneixement científic “ajude a dissenyar millors polítiques i prendre més decisions basades en l’evidència empírica”.

Les persones triades també contribuiran al desenvolupament de ferramentes, protocols i codis ètics per a crear una cultura de l’assessorament científic en les institucions.

Esta xarxa d’assessorament estarà coordinada per l’Oficina Nacional d’Assessorament Científic (ONAC) de la Presidència del Govern, i treballarà en estreta col·laboració amb la xarxa d’especialistes del CSIC, la Comissió Europea i altres xarxes científiques internacionals.

L’objectiu, segons l’ONAC, és abonar el terreny per a assentar una cultura de la política pública informada per l’evidència científica. L’elecció s’ha produït en un procés “transparent i objectiu basat en mèrits”, que ha sigut codiseñado i coimplementado per la comunitat científica, representada per més de 100 professionals de CRUE, COSCE, FACME, l’Institut d’Espanya i la xarxa SOMMa.

Este equip s’integrarà en el nou ecosistema d’assessorament científic amb el qual explicarà l’Administració General de l’Estat a partir d’ara.

Últimes notícies

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.