La professora de la Universitat de València Olga Blasco, nova assessora científica del Ministeri de Cultura

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Olga Blasco Blasco, professora d’Economia Aplicada de la Universitat de València (UV), ha sigut nomenada assessora científica del Ministeri de Cultura. S’incorporarà a esta àrea per a reforçar els ponts entre l’Executiu i la comunitat científica i contribuir així a la millora del disseny de les polítiques públiques.

Blasco és una de les 22 persones que han sigut triades per a formar part del primer equip de científics i científiques que assessoraran als diferents ministeris del Govern, en un procés al que es van presentar 1.601 persones i en el qual 300 d’elles optaven al lloc d’assessorament en el Ministeri de Cultura, segons ha indicat la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

La professora Olga Blasco compta amb una “consolidada trajectòria” dedicada al mesurament de la cultura, un camp en el qual porta anys treballant, especialment en l’avaluació de polítiques culturals. De fet, ha sigut directora del grup de recerca de Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura en la Universitat de València.

La institució acadèmica valenciana ha ressaltat que aquest nomenament és “un reconeixement a la trajectòria acadèmica” de la professora Blasco i a la seua “capacitat per a aplicar el coneixement científic en la millora de les polítiques públiques”.

El treball d’estos assessors i assessores se centrarà a crear nous vincles i espais de col·laboració entre el Govern i les universitats i centres d’investigació, que el coneixement científic “ajude a dissenyar millors polítiques i prendre més decisions basades en l’evidència empírica”.

Les persones triades també contribuiran al desenvolupament de ferramentes, protocols i codis ètics per a crear una cultura de l’assessorament científic en les institucions.

Esta xarxa d’assessorament estarà coordinada per l’Oficina Nacional d’Assessorament Científic (ONAC) de la Presidència del Govern, i treballarà en estreta col·laboració amb la xarxa d’especialistes del CSIC, la Comissió Europea i altres xarxes científiques internacionals.

L’objectiu, segons l’ONAC, és abonar el terreny per a assentar una cultura de la política pública informada per l’evidència científica. L’elecció s’ha produït en un procés “transparent i objectiu basat en mèrits”, que ha sigut codiseñado i coimplementado per la comunitat científica, representada per més de 100 professionals de CRUE, COSCE, FACME, l’Institut d’Espanya i la xarxa SOMMa.

Este equip s’integrarà en el nou ecosistema d’assessorament científic amb el qual explicarà l’Administració General de l’Estat a partir d’ara.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.