La professora de la Universitat de València Olga Blasco, nova assessora científica del Ministeri de Cultura

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Olga Blasco Blasco, professora d’Economia Aplicada de la Universitat de València (UV), ha sigut nomenada assessora científica del Ministeri de Cultura. S’incorporarà a esta àrea per a reforçar els ponts entre l’Executiu i la comunitat científica i contribuir així a la millora del disseny de les polítiques públiques.

Blasco és una de les 22 persones que han sigut triades per a formar part del primer equip de científics i científiques que assessoraran als diferents ministeris del Govern, en un procés al que es van presentar 1.601 persones i en el qual 300 d’elles optaven al lloc d’assessorament en el Ministeri de Cultura, segons ha indicat la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

La professora Olga Blasco compta amb una “consolidada trajectòria” dedicada al mesurament de la cultura, un camp en el qual porta anys treballant, especialment en l’avaluació de polítiques culturals. De fet, ha sigut directora del grup de recerca de Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura en la Universitat de València.

La institució acadèmica valenciana ha ressaltat que aquest nomenament és “un reconeixement a la trajectòria acadèmica” de la professora Blasco i a la seua “capacitat per a aplicar el coneixement científic en la millora de les polítiques públiques”.

El treball d’estos assessors i assessores se centrarà a crear nous vincles i espais de col·laboració entre el Govern i les universitats i centres d’investigació, que el coneixement científic “ajude a dissenyar millors polítiques i prendre més decisions basades en l’evidència empírica”.

Les persones triades també contribuiran al desenvolupament de ferramentes, protocols i codis ètics per a crear una cultura de l’assessorament científic en les institucions.

Esta xarxa d’assessorament estarà coordinada per l’Oficina Nacional d’Assessorament Científic (ONAC) de la Presidència del Govern, i treballarà en estreta col·laboració amb la xarxa d’especialistes del CSIC, la Comissió Europea i altres xarxes científiques internacionals.

L’objectiu, segons l’ONAC, és abonar el terreny per a assentar una cultura de la política pública informada per l’evidència científica. L’elecció s’ha produït en un procés “transparent i objectiu basat en mèrits”, que ha sigut codiseñado i coimplementado per la comunitat científica, representada per més de 100 professionals de CRUE, COSCE, FACME, l’Institut d’Espanya i la xarxa SOMMa.

Este equip s’integrarà en el nou ecosistema d’assessorament científic amb el qual explicarà l’Administració General de l’Estat a partir d’ara.

Últimes notícies

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.