La professora de la Universitat de València Olga Blasco, nova assessora científica del Ministeri de Cultura

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Olga Blasco Blasco, professora d’Economia Aplicada de la Universitat de València (UV), ha sigut nomenada assessora científica del Ministeri de Cultura. S’incorporarà a esta àrea per a reforçar els ponts entre l’Executiu i la comunitat científica i contribuir així a la millora del disseny de les polítiques públiques.

Blasco és una de les 22 persones que han sigut triades per a formar part del primer equip de científics i científiques que assessoraran als diferents ministeris del Govern, en un procés al que es van presentar 1.601 persones i en el qual 300 d’elles optaven al lloc d’assessorament en el Ministeri de Cultura, segons ha indicat la institució acadèmica valenciana en un comunicat.

La professora Olga Blasco compta amb una “consolidada trajectòria” dedicada al mesurament de la cultura, un camp en el qual porta anys treballant, especialment en l’avaluació de polítiques culturals. De fet, ha sigut directora del grup de recerca de Mètodes Quantitatius per al Mesurament de la Cultura en la Universitat de València.

La institució acadèmica valenciana ha ressaltat que aquest nomenament és “un reconeixement a la trajectòria acadèmica” de la professora Blasco i a la seua “capacitat per a aplicar el coneixement científic en la millora de les polítiques públiques”.

El treball d’estos assessors i assessores se centrarà a crear nous vincles i espais de col·laboració entre el Govern i les universitats i centres d’investigació, que el coneixement científic “ajude a dissenyar millors polítiques i prendre més decisions basades en l’evidència empírica”.

Les persones triades també contribuiran al desenvolupament de ferramentes, protocols i codis ètics per a crear una cultura de l’assessorament científic en les institucions.

Esta xarxa d’assessorament estarà coordinada per l’Oficina Nacional d’Assessorament Científic (ONAC) de la Presidència del Govern, i treballarà en estreta col·laboració amb la xarxa d’especialistes del CSIC, la Comissió Europea i altres xarxes científiques internacionals.

L’objectiu, segons l’ONAC, és abonar el terreny per a assentar una cultura de la política pública informada per l’evidència científica. L’elecció s’ha produït en un procés “transparent i objectiu basat en mèrits”, que ha sigut codiseñado i coimplementado per la comunitat científica, representada per més de 100 professionals de CRUE, COSCE, FACME, l’Institut d’Espanya i la xarxa SOMMa.

Este equip s’integrarà en el nou ecosistema d’assessorament científic amb el qual explicarà l’Administració General de l’Estat a partir d’ara.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.