La Trobada Audiovisual de Joves de Cinema Jove: Impulsant el Talent Jove al Cinema

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha preparat un any més la Trobada Audiovisual de Joves (EAJ) dins del marc de Cinema Jove, que en la seva 40a edició reafirma el seu compromís amb el talent emergent a través de les projeccions i guiaies programades del 25 al 27 de juny.

Des de la seva creació el 1985, la EAJ ha evolucionat com una plataforma crucial per a jóvens cineastes, amb les seves arrels en una projecció de curtmetratges escolars. Aquesta secció competitiva ha mantingut viu l’esperit d’inclusivitat i suport al cinema jove, tal com recorda l’organització en un comunicat.

Les categories de la trobada es divideixen per edats: la categoria infantil, per a alumnes d’Infantil i Primària de fins a 12 anys; la juvenil, per a estudiants d’ESO i Batxillerat de fins a 20 anys; i una secció aficionat que acull curtmetratges realitzats per alumnes de cicles formatius, universitats i associacions juvenils amb edats compreses entre els 16 i els 25 anys.

En total, més de 100 propostes han estat seleccionades per a la competició, destacant l’aficionat per la seva especial presència cada any. Teresa Aguilar, programadora d’aquesta secció, ha subratllat l’èxit d’haver convertit la categoria aficionat en un passaport essencial per als creadors en els seus primers treballs, facilitant les seves possibilitats d’entrada en la Secció Oficial de curtmetratges.

A més, la Trobada Audiovisual de Joves ha establert sinergies amb la resta de Cinema Jove, incloent un recompensa atorgat pel Jurat Jove en la categoria aficionada, potenciant la participació activa de tots els cineastes que hi prenen part. Com a novetat destacada, enguany competiran en la Secció Oficial directors que han passat per les anteriors edicions de l’EAJ, cosa que valida l’impacte del programa.

Les activitats de la trobada començaran amb una festa de benvinguda el 25 de juny, al costat de la Filmoteca. La programació inclourà sessions de guiaizació per a la categoria aficionat a la Sala 7 i activitats formatives al Col·legi Major Rector Peset.

No obstant això, el tancament de les jornades promet ser un esdeveniment memorable amb una projecció musical en viu i el lliurament de recompensas el 27 de juny. Aquest any, el jurat estarà format pels cineastes Emilio Martí, Gabi Ochoa i Begoña Soler, a més de Luis García Marín i Pablo Pagán, guanyador del recompensa aficionat de l’any anterior.

El festival també reconeixerà les creacions educatives amb un recompensa especial de ‘L’Aventura del Saber’, així com una col·laboració renovada amb À Punt per recompensaar el millor treball de la Comunitat Valenciana en categories infantil i juvenils, incloent una visita al seu Centre de Producció de Programes a Burjassot.

Finalment, el jurat seleccionarà cinc curtmetratges de la categoria aficionada per a participar en la Residència, programada del 29 d’agost al 5 de setembre, confirmant així el compromís continu amb l’impuls del cinema jove i emergent.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU