La UPV, millor universitat d’Espanya per a estudiar Enginyeria Civil, segons el rànquing de Shanghai

Inclou a la Politècnica entre les 500 millors del món en un total de 19 disciplines, tres més que en l’edició de l’any anterior

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut inclosa entre les 500 millors universitats del món en un total de 19 disciplines, tres més que en l’edició de l’any anterior, en el Rànquing Global de Matèries Acadèmiques (GRAS, per la seua sigla en anglès) 2024, que publica la la Universitat Jiao Tong de Shanghai (Xina).

Així, per al rànquing de Shanghai, la UPV està entre les 75 millors universitats del món en Enginyeria Civil –on a més el prestigiós indicador la destaca, en solitari, com a millor universitat d’Espanya–, Ciència i Tecnologia d’Aliments, i Ciències Agrícoles.

Així mateix, la Universitat Jiao Tong inclou a la UPV en el top 200 mundial en 6 disciplines. A més de les tres citades, cal afegir Matemàtiques, Enginyeria Mecànica, i Gestió.

La presencia UPV en GRAS 2024 es multiplica si atenem al top 300 global, on la institució dirigida per José I. Capilla apareix en un total de 14 disciplines, afegint a les anteriors Química, Enginyeria de Telecomunicació, Ciències i Tecnologies Instrumentals, Enginyeria Biomèdica, Enginyeria Química, Ciència i Enginyeria Energètica, Ciències Veterinàries, i Administració i direcció d’empreses.

A més del liderat en solitari en Enginyeria Civil, GRAS 2024 reconeix a la UPV com la millor universitat d’Espanya en 5 disciplines més: Enginyeria Mecànica (igualada amb la Carlos III i la Politècnica de Madrid), Enginyeria Biomèdica (empatada amb la Complutense i la Universitat de Barcelona), Enginyeria Química (compartint el primer lloc amb la Politècnica de Catalunya, la Universitat del País Basc i la Universitat de Saragossa), Ciència i Enginyeria Energètica (junt amb l’Autònoma de Barcelona, la Politècnica de Catalunya i la Universitat del País Basc) i Gestió (liderant junt amb la Ramón Llull i la Universitat de Navarra).

MILLOR POLITÈCNICA D’ESPANYA

A nivell general, des de la institució valenciana subratllen que la Universitat Jiao Tong de Shanghai publica també, cada 15 d’agost, el seu rànquing de referència, l’Academic Rànquing of World Universities (ARWU), que en la seua última publicació, fa menys de 3 mesos, va tornar a incloure a la UPV per 20º any consecutiu en el top 500 global.

La UPV, recorden, és l’única politècnica espanyola entre les 500 millors universitats del món. El podi, en este àmbit, ho completen la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), situada en el rang 601-700, i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que figura en el 801-900.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.