La València d’entre segles reviu a la Casa Museu Blasco Ibáñez amb 50 fotografies

La Casa Museu Blasco Ibáñez ha inaugurat este dijous una exposició temporal que rememora escenaris emblemàtics de València i el seu entorn, així com tipus socials característics de finals del segle XIX i principis del XX.

Sota el títol ‘La València de Blasco Ibáñez’ i comissariada per Rafael Solaz, la mostra es compon d’unes 50 fotografies, conservades en la seua majoria en el valuós fons gràfic d’un col·leccionista valencià. Les imatges dialoguen amb la prosa de l’autor, la mirada detallista del qual i realista ja havia fixat en les seues novel·les una ciutat canviant i vigorosa. La selecció proposa un paral·lelisme entre literatura i fotografia que ajuda a comprendre com la crònica urbana de l’escriptor troba ressons visuals en la vida quotidiana d’aquella època.

Recorregut de memòria i identitat

Monuments, carrers, negocis, festes i altres àmbits públics actuen com a fils conductors d’un itinerari que es planteja al mateix temps com a exercici de memòria i com a reafirmació identitària. El visitant pot detindre’s en la textura dels oficis, els ritmes del comerç o la sociabilitat en places i passejos, i llegir en eixes escenes una ciutat presentada com a organisme viu i perdurable. Este enfocament facilita reconéixer continuïtats i transformacions de València sense eixir del marc temporal que les fotografies i els textos suggerixen.

La mostra convida a retrobar-se amb escenaris urbans i rurals pels quals van transitar les criatures literàries de títols com a ‘Arròs i tartana’, ‘Flor de maig’, ‘La barraca’ o ‘Canyes i fang’. En més d’una ocasió, eixos mateixos espais també van acollir homenatges multitudinaris al novel·lista, la qual cosa reforça el vincle entre la memòria cívica i l’obra que va ajudar a definir la imatge de la ciutat.

L’exposició podrà visitar-se fins al 12 de desembre de 2026. L’horari és de dimarts a dissabte, de 10.00 a 14.00 i de 15.00 a 19.00 hores; i diumenges i festius, de 10.00 a 14.00 hores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla