12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Labora obri el termini per a sol·licitar els 3.000 euros per a autònoms sense empleats de zones afectades per la dana

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Labora ha obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 3.000 euros per a persones autònomes sense treballadors de zones afectades per la riuada, que finalitzarà el 28 de febrer a les 15.00 hores, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per a esta nova convocatòria, es destinen 52 milions. En total, s’oferiran més de 90 milions i s’espera que es puguen beneficiar al voltant de 17.300 treballadors autònoms d’estes zones, els negocis de les quals es van veure afectats per la catàstrofe.

Esta ajuda s’afig a la ja abonada al desembre i va dirigida a les persones autònomes sense treballadors de 15 municipis que no estaven inclosos en l’anterior decret d’ajudes, així com a tots aquells autònoms dels 75 municipis de la primera convocatòria que no van poder accedir a l’ajuda.

Són 15 els municipis que s’inclouen en este nou decret d’ajudes: Alberic, Barxeta, Benaguasil, Benimodo, Carcaixent, Castelló, Castielfabib, Xulella, La Pobla Llarga, L’Ènova, Manuel, Millars, Rafelguaraf, Senyera i Tous. Tots els autònoms d’estes zones podran sol·licitar esta ajuda directa entre el 10 i el 28 de febrer.

A més, els autònoms dels 75 municipis inclosos en l’anterior decret que no van poder demanar esta ajuda tindran una nova oportunitat per a sol·licitar-la ara, en el mateix termini que els anteriors.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.