Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

L’Ajuntament d’Alacant prepara un ampli dispositiu de seguretat per a la romeria de Santa Faç

L’Ajuntament d’Alacant està completant els preparatius per al seu dispositiu de **trànsit**, **seguretat**, **transport públic** i **emergències** amb motiu de la 536 romeria a la **Santa Faç**, que se celebrarà el proper **1 de maig**, coincident amb l’Any Jubilar, pel qual s’espera una **major concurrència de pelegrins**, segons ha informat el **Bisbat d’Oriola-Alacant**.

Un total de **300 policies locals** estaran disponibles en torns de matí i vesprada per assegurar el bon desenvolupament d’aquest important esdeveniment. Els agents estaran **distribuïts** al llarg del **trajecte de la romeria**, així com al **caseriu de Santa Faç** i a la zona de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**, que s’ubicarà a l’altura del número 16 de l’avinguda niçarda, a la **Platja de Sant Joan**.

A més dels efectius municipals, se sumaran **cent voluntaris de Protecció Civil**, una **dotació de bombers** de la Unitat de Drons, i més de **500 efectius** de la **Policia Local** i **Guàrdia Civil**, tal com ha comunicat el consistori.

El dispositiu sanitari estarà format per set **ambulàncies**, dues de les quals donaran suport a la **Platja de Sant Joan** entre les **11.00** i les **17.00 hores**, coincidint amb la celebració de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**.

‘FESTA 0.0 SENSE ALCOHOL’ I PUNT VIOLETA

L’espai habilitat per a la **’Festa 0.0 sense alcohol’** té com a objectiu conscienciar els joves sobre els efectes negatius del consum d’alcohol. Estarà obert de les **11.00** fins a les **17.00 hores**, amb música en directe, activitats diverses i concursos. Els participants que desitgin optar a premis hauran de sotmetre’s voluntàriament a una **prova d’alcoholímetre**. A més, aquest espai comptarà amb un **punt violeta** atès per tres funcionàries municipals per a oferir serveis de suport contra les violències masclistes.

La **Romeria de la Santa Faç** afectarà la circulació, amb **talls de trànsit** programats des de les **04.00 hores** del dijous fins a la mitjanit. Els carrils de la carretera **N-332/340** en direcció a **Sant Joan** quedaran tancats a la circulació de vehicles i es reservaran exclusivament per als vianants.

Els voltants del caseriu de **Santa Faç** també quedaran restringits, tancant l’avinguda de **Dénia (N-332/340)** al trànsit general des de l’enllaç de **la Goteta** fins a l’encreuament de **Sant Joan**. Només podran circular vehicles autoritzats i vianants amb origen o destinació al caseriu.

Els agents de policia controlaran també l’A-7 i la rotonda d’accés al monestir, a més de gestionar **l’espai de seguretat** al voltant de la **’paraeta’**.

Per facilitar el transport, l’Ajuntament i **Vectalia MIA**, empresa concessionària del servei d’autobusos, habilitaran un servei de llançadora el **dia de Santa Faç**, que funcionarà cada **cinc minuts** entre la **Porta del Mar** i el **Caseriu** des de les **08.00** fins a les **21.30 hores**.

Aquest servei es mantindrà durant el dissabte i diumenge, amb autobusos cada **20 minuts**. Així mateix, s’incrementaran els serveis de transport públic, incloent la parada de taxis per a vianants a la **Platja del Postiguet** i el reforç de les línies **2, 8, 13 i 22** d’autobús urbà i serveis del **TRAM**.

Per als que viatgin amb destinació a **València**, es podran utilitzar diferents itineraris alternatius a través de la **A-7** i **N-332**. Per desviar el trànsit cap a Alacant, els vehicles podran accedir per l’entroncament de **Sant Joan** a la **A-7**. Igualment, aquells que es dirigeixin a **Alcoi** podran circular per la **A-7** per qualsevol dels seus accessos.

Per altra banda, l’Ajuntament, en coordinació amb **Netial**, ha establert un dispositiu especial de neteja a les zones properes al monestir i a la **Platja de Sant Joan**. Aquesta operativa inclou la instal·lació de contenidors d’**1.100 litres** a les esplanades adjacents al monestir i diversos contenidors més petits al llarg del recorregut.

Últimes notícies

València Basket estudia no vendre entrades davant el Hapoel en Eurolliga

El club valora no vendre entrades per al dol d'Eurolliga del 15 d'octubre davant Hapoel Tel Aviv per motius de seguretat, en coordinació amb Eurolliga i autoritats. La decisió no és definitiva i seguiria el precedent aplicat la passada temporada.

Agost va ser molt càlid i sec en la Comunitat amb una onada de calor històrica de fins a 45,5 °C

Agost de 2025 va ser molt càlid i sec en la Comunitat Valenciana, amb una onada de calor del 3 al 18 que va deixar 45,5 °C i la setmana del 12 al 18 com la més càlida registrada. La pluja acumulada va ser de 13 l/m², un 43% menys que la mitjana 1991-2020, amb forts contrastos per tempestes locals.

El València Basket sospesa no vendre entrades davant el Hapoel per a prioritzar la seguretat

El club estudia repetir la mesura aplicada en semifinals d'Eurocopa davant l'equip israelià i manté contactes amb Eurolliga i Delegació del Govern. La decisió encara no està presa i la prioritat és protegir aficionats i jugadors

Els aeroports espanyols tancaran 2025 amb rècord i més de 320 milions de passatgers

Espanya preveu superar els 320 milions de passatgers en 2025, un 3,5% més que en 2024, i encadenar un nou màxim històric en la xarxa d'Aena. L'anunci arriba en un acte sobre inversions 2027-2031 i consolida la recuperació després de la pandèmia

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena destinarà 12.888 milions a la seua xarxa a Espanya durant 2027-2031, més del triple que en el quinquenni previ. El Govern el definix com la major inversió en dècades.

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.