L’Ajuntament d’Alacant prepara un ampli dispositiu de seguretat per a la romeria de Santa Faç

L’Ajuntament d’Alacant està completant els preparatius per al seu dispositiu de **trànsit**, **seguretat**, **transport públic** i **emergències** amb motiu de la 536 romeria a la **Santa Faç**, que se celebrarà el proper **1 de maig**, coincident amb l’Any Jubilar, pel qual s’espera una **major concurrència de pelegrins**, segons ha informat el **Bisbat d’Oriola-Alacant**.

Un total de **300 policies locals** estaran disponibles en torns de matí i vesprada per assegurar el bon desenvolupament d’aquest important esdeveniment. Els agents estaran **distribuïts** al llarg del **trajecte de la romeria**, així com al **caseriu de Santa Faç** i a la zona de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**, que s’ubicarà a l’altura del número 16 de l’avinguda niçarda, a la **Platja de Sant Joan**.

A més dels efectius municipals, se sumaran **cent voluntaris de Protecció Civil**, una **dotació de bombers** de la Unitat de Drons, i més de **500 efectius** de la **Policia Local** i **Guàrdia Civil**, tal com ha comunicat el consistori.

El dispositiu sanitari estarà format per set **ambulàncies**, dues de les quals donaran suport a la **Platja de Sant Joan** entre les **11.00** i les **17.00 hores**, coincidint amb la celebració de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**.

‘FESTA 0.0 SENSE ALCOHOL’ I PUNT VIOLETA

L’espai habilitat per a la **’Festa 0.0 sense alcohol’** té com a objectiu conscienciar els joves sobre els efectes negatius del consum d’alcohol. Estarà obert de les **11.00** fins a les **17.00 hores**, amb música en directe, activitats diverses i concursos. Els participants que desitgin optar a premis hauran de sotmetre’s voluntàriament a una **prova d’alcoholímetre**. A més, aquest espai comptarà amb un **punt violeta** atès per tres funcionàries municipals per a oferir serveis de suport contra les violències masclistes.

La **Romeria de la Santa Faç** afectarà la circulació, amb **talls de trànsit** programats des de les **04.00 hores** del dijous fins a la mitjanit. Els carrils de la carretera **N-332/340** en direcció a **Sant Joan** quedaran tancats a la circulació de vehicles i es reservaran exclusivament per als vianants.

Els voltants del caseriu de **Santa Faç** també quedaran restringits, tancant l’avinguda de **Dénia (N-332/340)** al trànsit general des de l’enllaç de **la Goteta** fins a l’encreuament de **Sant Joan**. Només podran circular vehicles autoritzats i vianants amb origen o destinació al caseriu.

Els agents de policia controlaran també l’A-7 i la rotonda d’accés al monestir, a més de gestionar **l’espai de seguretat** al voltant de la **’paraeta’**.

Per facilitar el transport, l’Ajuntament i **Vectalia MIA**, empresa concessionària del servei d’autobusos, habilitaran un servei de llançadora el **dia de Santa Faç**, que funcionarà cada **cinc minuts** entre la **Porta del Mar** i el **Caseriu** des de les **08.00** fins a les **21.30 hores**.

Aquest servei es mantindrà durant el dissabte i diumenge, amb autobusos cada **20 minuts**. Així mateix, s’incrementaran els serveis de transport públic, incloent la parada de taxis per a vianants a la **Platja del Postiguet** i el reforç de les línies **2, 8, 13 i 22** d’autobús urbà i serveis del **TRAM**.

Per als que viatgin amb destinació a **València**, es podran utilitzar diferents itineraris alternatius a través de la **A-7** i **N-332**. Per desviar el trànsit cap a Alacant, els vehicles podran accedir per l’entroncament de **Sant Joan** a la **A-7**. Igualment, aquells que es dirigeixin a **Alcoi** podran circular per la **A-7** per qualsevol dels seus accessos.

Per altra banda, l’Ajuntament, en coordinació amb **Netial**, ha establert un dispositiu especial de neteja a les zones properes al monestir i a la **Platja de Sant Joan**. Aquesta operativa inclou la instal·lació de contenidors d’**1.100 litres** a les esplanades adjacents al monestir i diversos contenidors més petits al llarg del recorregut.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.