L’Ajuntament d’Alacant prepara un ampli dispositiu de seguretat per a la romeria de Santa Faç

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament d'Alacant ultimat els detalls del dispositiu de trànsit i seguretat per a la romeria a la Santa Faç, amb 300 agents i mesures especials, com la 'Festa 0.0 sense alcohol'.

L’Ajuntament d’Alacant està completant els preparatius per al seu dispositiu de **trànsit**, **seguretat**, **transport públic** i **emergències** amb motiu de la 536 romeria a la **Santa Faç**, que se celebrarà el proper **1 de maig**, coincident amb l’Any Jubilar, pel qual s’espera una **major concurrència de pelegrins**, segons ha informat el **Bisbat d’Oriola-Alacant**.

Un total de **300 policies locals** estaran disponibles en torns de matí i vesprada per assegurar el bon desenvolupament d’aquest important esdeveniment. Els agents estaran **distribuïts** al llarg del **trajecte de la romeria**, així com al **caseriu de Santa Faç** i a la zona de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**, que s’ubicarà a l’altura del número 16 de l’avinguda niçarda, a la **Platja de Sant Joan**.

A més dels efectius municipals, se sumaran **cent voluntaris de Protecció Civil**, una **dotació de bombers** de la Unitat de Drons, i més de **500 efectius** de la **Policia Local** i **Guàrdia Civil**, tal com ha comunicat el consistori.

El dispositiu sanitari estarà format per set **ambulàncies**, dues de les quals donaran suport a la **Platja de Sant Joan** entre les **11.00** i les **17.00 hores**, coincidint amb la celebració de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**.

‘FESTA 0.0 SENSE ALCOHOL’ I PUNT VIOLETA

L’espai habilitat per a la **’Festa 0.0 sense alcohol’** té com a objectiu conscienciar els joves sobre els efectes negatius del consum d’alcohol. Estarà obert de les **11.00** fins a les **17.00 hores**, amb música en directe, activitats diverses i concursos. Els participants que desitgin optar a premis hauran de sotmetre’s voluntàriament a una **prova d’alcoholímetre**. A més, aquest espai comptarà amb un **punt violeta** atès per tres funcionàries municipals per a oferir serveis de suport contra les violències masclistes.

La **Romeria de la Santa Faç** afectarà la circulació, amb **talls de trànsit** programats des de les **04.00 hores** del dijous fins a la mitjanit. Els carrils de la carretera **N-332/340** en direcció a **Sant Joan** quedaran tancats a la circulació de vehicles i es reservaran exclusivament per als vianants.

Els voltants del caseriu de **Santa Faç** també quedaran restringits, tancant l’avinguda de **Dénia (N-332/340)** al trànsit general des de l’enllaç de **la Goteta** fins a l’encreuament de **Sant Joan**. Només podran circular vehicles autoritzats i vianants amb origen o destinació al caseriu.

Els agents de policia controlaran també l’A-7 i la rotonda d’accés al monestir, a més de gestionar **l’espai de seguretat** al voltant de la **’paraeta’**.

Per facilitar el transport, l’Ajuntament i **Vectalia MIA**, empresa concessionària del servei d’autobusos, habilitaran un servei de llançadora el **dia de Santa Faç**, que funcionarà cada **cinc minuts** entre la **Porta del Mar** i el **Caseriu** des de les **08.00** fins a les **21.30 hores**.

Aquest servei es mantindrà durant el dissabte i diumenge, amb autobusos cada **20 minuts**. Així mateix, s’incrementaran els serveis de transport públic, incloent la parada de taxis per a vianants a la **Platja del Postiguet** i el reforç de les línies **2, 8, 13 i 22** d’autobús urbà i serveis del **TRAM**.

Per als que viatgin amb destinació a **València**, es podran utilitzar diferents itineraris alternatius a través de la **A-7** i **N-332**. Per desviar el trànsit cap a Alacant, els vehicles podran accedir per l’entroncament de **Sant Joan** a la **A-7**. Igualment, aquells que es dirigeixin a **Alcoi** podran circular per la **A-7** per qualsevol dels seus accessos.

Per altra banda, l’Ajuntament, en coordinació amb **Netial**, ha establert un dispositiu especial de neteja a les zones properes al monestir i a la **Platja de Sant Joan**. Aquesta operativa inclou la instal·lació de contenidors d’**1.100 litres** a les esplanades adjacents al monestir i diversos contenidors més petits al llarg del recorregut.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.