11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’Ajuntament d’Alacant prepara un ampli dispositiu de seguretat per a la romeria de Santa Faç

L’Ajuntament d’Alacant està completant els preparatius per al seu dispositiu de **trànsit**, **seguretat**, **transport públic** i **emergències** amb motiu de la 536 romeria a la **Santa Faç**, que se celebrarà el proper **1 de maig**, coincident amb l’Any Jubilar, pel qual s’espera una **major concurrència de pelegrins**, segons ha informat el **Bisbat d’Oriola-Alacant**.

Un total de **300 policies locals** estaran disponibles en torns de matí i vesprada per assegurar el bon desenvolupament d’aquest important esdeveniment. Els agents estaran **distribuïts** al llarg del **trajecte de la romeria**, així com al **caseriu de Santa Faç** i a la zona de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**, que s’ubicarà a l’altura del número 16 de l’avinguda niçarda, a la **Platja de Sant Joan**.

A més dels efectius municipals, se sumaran **cent voluntaris de Protecció Civil**, una **dotació de bombers** de la Unitat de Drons, i més de **500 efectius** de la **Policia Local** i **Guàrdia Civil**, tal com ha comunicat el consistori.

El dispositiu sanitari estarà format per set **ambulàncies**, dues de les quals donaran suport a la **Platja de Sant Joan** entre les **11.00** i les **17.00 hores**, coincidint amb la celebració de la **’Festa 0.0 sense alcohol’**.

‘FESTA 0.0 SENSE ALCOHOL’ I PUNT VIOLETA

L’espai habilitat per a la **’Festa 0.0 sense alcohol’** té com a objectiu conscienciar els joves sobre els efectes negatius del consum d’alcohol. Estarà obert de les **11.00** fins a les **17.00 hores**, amb música en directe, activitats diverses i concursos. Els participants que desitgin optar a premis hauran de sotmetre’s voluntàriament a una **prova d’alcoholímetre**. A més, aquest espai comptarà amb un **punt violeta** atès per tres funcionàries municipals per a oferir serveis de suport contra les violències masclistes.

La **Romeria de la Santa Faç** afectarà la circulació, amb **talls de trànsit** programats des de les **04.00 hores** del dijous fins a la mitjanit. Els carrils de la carretera **N-332/340** en direcció a **Sant Joan** quedaran tancats a la circulació de vehicles i es reservaran exclusivament per als vianants.

Els voltants del caseriu de **Santa Faç** també quedaran restringits, tancant l’avinguda de **Dénia (N-332/340)** al trànsit general des de l’enllaç de **la Goteta** fins a l’encreuament de **Sant Joan**. Només podran circular vehicles autoritzats i vianants amb origen o destinació al caseriu.

Els agents de policia controlaran també l’A-7 i la rotonda d’accés al monestir, a més de gestionar **l’espai de seguretat** al voltant de la **’paraeta’**.

Per facilitar el transport, l’Ajuntament i **Vectalia MIA**, empresa concessionària del servei d’autobusos, habilitaran un servei de llançadora el **dia de Santa Faç**, que funcionarà cada **cinc minuts** entre la **Porta del Mar** i el **Caseriu** des de les **08.00** fins a les **21.30 hores**.

Aquest servei es mantindrà durant el dissabte i diumenge, amb autobusos cada **20 minuts**. Així mateix, s’incrementaran els serveis de transport públic, incloent la parada de taxis per a vianants a la **Platja del Postiguet** i el reforç de les línies **2, 8, 13 i 22** d’autobús urbà i serveis del **TRAM**.

Per als que viatgin amb destinació a **València**, es podran utilitzar diferents itineraris alternatius a través de la **A-7** i **N-332**. Per desviar el trànsit cap a Alacant, els vehicles podran accedir per l’entroncament de **Sant Joan** a la **A-7**. Igualment, aquells que es dirigeixin a **Alcoi** podran circular per la **A-7** per qualsevol dels seus accessos.

Per altra banda, l’Ajuntament, en coordinació amb **Netial**, ha establert un dispositiu especial de neteja a les zones properes al monestir i a la **Platja de Sant Joan**. Aquesta operativa inclou la instal·lació de contenidors d’**1.100 litres** a les esplanades adjacents al monestir i diversos contenidors més petits al llarg del recorregut.

Últimes notícies

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.