L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

La situació que envolta la processó del trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats és sempre un moment esperat a la ciutat de València. En el marc de les festivitats dedicades a la patrona, la processó tindrà lloc el proper diumenge i estarà adornada per una esplèndida pluja de pètals de flors que omplirà l’ambient de color i fragància.

Per a aquesta significativa edició, l’Ajuntament de València ha encarregat un total de 20 caixes de pètals de rosa valenciana. Cada any, aquest acte festiu reuneix una multitud de participants i espectadors de totes les edats, reafirmant l’aposta de la ciutat per preservar les seues tradicions i celebrar les seues arrels.

Els pètals, preparats per l’empresa floral Montañana, han sigut desenvolupats a Mercavalència i provenen de rosers ornamentals tradicionals conreats a la població d’Albal. Aquesta col·laboració es realitza amb la Regidoria de Falles, que s’encarrega de coordinar l’acte amb el suport de l’Arquebisbat.

El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Santiago Ballester, ha comentat que actes d’aquesta índole són una demostració del valor de les tradicions locals i de com oficis com el de floricultor han mantingut la seua essència al llarg dels anys. “Els nostres valors tradicionals són un ingredient fonamental del nostre patrimoni cultural”, ha afegit Ballester.

La processó promet ser un moment d’emoció col·lectiva, on la unió i el sentiment de comunitat es veuran reflectits en el seguici de la Mare de Déu, imatge venerada i apreciada per tots els valencians. Les flors, amb el seu simbolisme de bellesa i vida, faran que aquest moment siga encara més especial, contribuint a l’alegria de la jornada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge