L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

La situació que envolta la processó del trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats és sempre un moment esperat a la ciutat de València. En el marc de les festivitats dedicades a la patrona, la processó tindrà lloc el proper diumenge i estarà adornada per una esplèndida pluja de pètals de flors que omplirà l’ambient de color i fragància.

Per a aquesta significativa edició, l’Ajuntament de València ha encarregat un total de 20 caixes de pètals de rosa valenciana. Cada any, aquest acte festiu reuneix una multitud de participants i espectadors de totes les edats, reafirmant l’aposta de la ciutat per preservar les seues tradicions i celebrar les seues arrels.

Els pètals, preparats per l’empresa floral Montañana, han sigut desenvolupats a Mercavalència i provenen de rosers ornamentals tradicionals conreats a la població d’Albal. Aquesta col·laboració es realitza amb la Regidoria de Falles, que s’encarrega de coordinar l’acte amb el suport de l’Arquebisbat.

El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Santiago Ballester, ha comentat que actes d’aquesta índole són una demostració del valor de les tradicions locals i de com oficis com el de floricultor han mantingut la seua essència al llarg dels anys. «Els nostres valors tradicionals són un ingredient fonamental del nostre patrimoni cultural», ha afegit Ballester.

La processó promet ser un moment d’emoció col·lectiva, on la unió i el sentiment de comunitat es veuran reflectits en el seguici de la Mare de Déu, imatge venerada i apreciada per tots els valencians. Les flors, amb el seu simbolisme de bellesa i vida, faran que aquest moment siga encara més especial, contribuint a l’alegria de la jornada.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.