15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

La situació que envolta la processó del trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats és sempre un moment esperat a la ciutat de València. En el marc de les festivitats dedicades a la patrona, la processó tindrà lloc el proper diumenge i estarà adornada per una esplèndida pluja de pètals de flors que omplirà l’ambient de color i fragància.

Per a aquesta significativa edició, l’Ajuntament de València ha encarregat un total de 20 caixes de pètals de rosa valenciana. Cada any, aquest acte festiu reuneix una multitud de participants i espectadors de totes les edats, reafirmant l’aposta de la ciutat per preservar les seues tradicions i celebrar les seues arrels.

Els pètals, preparats per l’empresa floral Montañana, han sigut desenvolupats a Mercavalència i provenen de rosers ornamentals tradicionals conreats a la població d’Albal. Aquesta col·laboració es realitza amb la Regidoria de Falles, que s’encarrega de coordinar l’acte amb el suport de l’Arquebisbat.

El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Santiago Ballester, ha comentat que actes d’aquesta índole són una demostració del valor de les tradicions locals i de com oficis com el de floricultor han mantingut la seua essència al llarg dels anys. “Els nostres valors tradicionals són un ingredient fonamental del nostre patrimoni cultural”, ha afegit Ballester.

La processó promet ser un moment d’emoció col·lectiva, on la unió i el sentiment de comunitat es veuran reflectits en el seguici de la Mare de Déu, imatge venerada i apreciada per tots els valencians. Les flors, amb el seu simbolisme de bellesa i vida, faran que aquest moment siga encara més especial, contribuint a l’alegria de la jornada.

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.