10.3 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

La situació que envolta la processó del trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats és sempre un moment esperat a la ciutat de València. En el marc de les festivitats dedicades a la patrona, la processó tindrà lloc el proper diumenge i estarà adornada per una esplèndida pluja de pètals de flors que omplirà l’ambient de color i fragància.

Per a aquesta significativa edició, l’Ajuntament de València ha encarregat un total de 20 caixes de pètals de rosa valenciana. Cada any, aquest acte festiu reuneix una multitud de participants i espectadors de totes les edats, reafirmant l’aposta de la ciutat per preservar les seues tradicions i celebrar les seues arrels.

Els pètals, preparats per l’empresa floral Montañana, han sigut desenvolupats a Mercavalència i provenen de rosers ornamentals tradicionals conreats a la població d’Albal. Aquesta col·laboració es realitza amb la Regidoria de Falles, que s’encarrega de coordinar l’acte amb el suport de l’Arquebisbat.

El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Santiago Ballester, ha comentat que actes d’aquesta índole són una demostració del valor de les tradicions locals i de com oficis com el de floricultor han mantingut la seua essència al llarg dels anys. “Els nostres valors tradicionals són un ingredient fonamental del nostre patrimoni cultural”, ha afegit Ballester.

La processó promet ser un moment d’emoció col·lectiva, on la unió i el sentiment de comunitat es veuran reflectits en el seguici de la Mare de Déu, imatge venerada i apreciada per tots els valencians. Les flors, amb el seu simbolisme de bellesa i vida, faran que aquest moment siga encara més especial, contribuint a l’alegria de la jornada.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.