L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

La situació que envolta la processó del trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats és sempre un moment esperat a la ciutat de València. En el marc de les festivitats dedicades a la patrona, la processó tindrà lloc el proper diumenge i estarà adornada per una esplèndida pluja de pètals de flors que omplirà l’ambient de color i fragància.

Per a aquesta significativa edició, l’Ajuntament de València ha encarregat un total de 20 caixes de pètals de rosa valenciana. Cada any, aquest acte festiu reuneix una multitud de participants i espectadors de totes les edats, reafirmant l’aposta de la ciutat per preservar les seues tradicions i celebrar les seues arrels.

Els pètals, preparats per l’empresa floral Montañana, han sigut desenvolupats a Mercavalència i provenen de rosers ornamentals tradicionals conreats a la població d’Albal. Aquesta col·laboració es realitza amb la Regidoria de Falles, que s’encarrega de coordinar l’acte amb el suport de l’Arquebisbat.

El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Santiago Ballester, ha comentat que actes d’aquesta índole són una demostració del valor de les tradicions locals i de com oficis com el de floricultor han mantingut la seua essència al llarg dels anys. «Els nostres valors tradicionals són un ingredient fonamental del nostre patrimoni cultural», ha afegit Ballester.

La processó promet ser un moment d’emoció col·lectiva, on la unió i el sentiment de comunitat es veuran reflectits en el seguici de la Mare de Déu, imatge venerada i apreciada per tots els valencians. Les flors, amb el seu simbolisme de bellesa i vida, faran que aquest moment siga encara més especial, contribuint a l’alegria de la jornada.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.