VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)
La Regidoria de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València iniciarà hui dimarts la campanya de poda externa dels exemplars de l’espècie Ficus macrophylla -declarats arbres monumentals sobre la base de la Llei 4/2006, de 19 de maig, de patrimoni arbori monumental-, situats al jardí de la plaça Alfonso el Magnànim (Parterre) i als jardins de la Glorieta.
Segons ha informat el consistori en un comunicat, les tasques de poda es duran a terme per personal especialitzat en coordinació amb efectius de bombers, amb l’ajuda d’un vehicle equipat amb una cistella de 32 metres, que permetrà als podadores del servei de Parcs i Jardins accedir a les parts més elevades d’aquests exemplars monumentals.
Durant els treballs, es durà a terme la inspecció en altura dels cimales (branques principals) per a detectar possibles cavitats, ferides, fissures, xancres o tumors, sanejar els arbres i eliminar riscos potencials, a més de realitzar una poda selectiva per a descarregar de pes i evitar així el perill de caiguda de branques.







